וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד נגד ח"כ גטאס: ניסה להבריח טלפונים סלולריים לאסירי חמאס

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת זומן לחקירה בחשד לעבירות ביטחוניות ולאי סדרים כספיים במימון בחירות. ח"כ גטאס: "זו רדיפה פוליטית, הביקור היה באישור". ארדן: "אפעל להפסקת תעשיית הביקורים אצל אסירים ביטחוניים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: חקירת בכירים במפלגה בחשד לשחיתות, אוקטובר)

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) זומן בימים האחרונים לחקירה ביחידת להב 433 של המשטרה. גטאס ייחקר בנוגע לשתי פרשות, באחת מהן הוא חשוד שניסה להבריח עשרות טלפונים סלולריים לאסירי חמאס בכלא קציעות, כך נודע לוואלה! NEWS. אנשי שב"ס מנעו את ההברחה ועדכנו גורמים ביטחוניים. יתרה מכך, גטאס חשוד בניסיון הברחה של פריטים אסורים נוספים. פרשה נוספת נוגעת לאי סדרים כספיים במימון בחירות. מועד החקירה טרם נקבע.

מהמפלגה נמסר כי גם חברת הלשכה הפוליטית במפלגה, ניבין אבו רחמון, נחקרה במשטרה. "כחלק ממסע הרדיפה הפוליטית המתמשך זה שלושה חודשים נגד מפלגת בל"ד, חבריה והנהגתה, המשטרה חקרה את אבו רחמון והזמינה את ח"כ גטאס לחקירה", נמסר מהמפלגה, "בל"ד רואה בהתמשכות החקירה, אופייה והתנהלותה, מסע לדה-לגיטימציה של פעילות המפלגה וניסיון לפגוע בתדמיתה בקרב הציבור הערבי, לאחר שהוכח כי הסוגיות הנחקרות הן בתחום סמכות הטיפול הבלעדי של מבקר המדינה שבוחן נושאים אלה לגבי כל המפלגות".

עוד נמסר כי המשטרה חקרה "באופן אכזרי ובלתי סביר" יותר מ-60 חברים בבל"ד, בהם נשיא המפלגה עוואד עבדל פתאח וחברי הכנסת ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי. "כזכור, כולם שוחררו ממעצר לאחר שהובאו בפני בית המשפט".

לקריאה נוספת:
פרשת השחיתות בבל"ד: זועבי וזחאלקה ייחקרו מחר בלהב 433
פרשת השחיתות בבל"ד: חברי כנסת מטעם המפלגה עשויים להיקרא לעדות
בכירי בל"ד עוכבו לחקירה בחשד שהעבירו מיליונים למפלגה בדרכי מרמה

ח"כ באסל גטאס באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"ניסיונות ההפחדה לא ישברו את רוחנו". ח"כ גטאס/ראובן קסטרו

ח"כ באסל גטאס הגיב להזמנתו לחקירה ואמר: "זה פרק נוסף ברדיפה הפוליטית של מנהיגי הציבור הערבי והפעילות הפוליטית". לדבריו, "המשטרה מנסה לשבור את רוחה של בל"ד ולפגוע בפעילות הפוליטית שלה. המשטרה הזמינה אותי לחקירה ביחידת להב לפני כמה ימים, אך טרם תואם ונקבע מועד לחקירה".

לדבריו, "ביקורי האסירים של הח"כים הערבים נעשים בתיאום עם שב"ס ובאישור המשרד לביטחון הפנים. אין לי מה להסתיר". גטאס הבהיר: "אמשיך לייצג את הציבור הערבי על ידי פעילות פוליטית לגיטימית".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב לפרסום הפרשה וטען כי "החשדות כנגד ח"כ באסל גאטס הינם חמורים ביותר, ואם לא היה מדובר בח"כ, כנראה שהוא היה במעצר לאור חומרת החשדות". לדבריו, "חשדות אלה, יחד עם תעשיית הביקורים אצל אסירים ביטחוניים שנהוגה כבר שנים רבות, מחזקים את עמדתי שלמרות חסינות חברי הכנסת. אין מקום לאפשר ביקורי ח"כים אצל אסירים ביטחוניים". הוא הוסיף כי "ביקורים כאלה יש בהם חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה ואיאבק על הפסקתם".

ח"כ אורן חזן (ליכוד) התייחס לזימונו של ח"כ גטאס לחקירה בחשד לעבירות ביטחוניות, ואמר כי "ח"כ גטאס נחשב לאחד ה'מצטיינים' בחיבורו לאויבי המדינה ובכלל זה לארגון חמאס. מדובר בבוגד שלא מסתיר את היותו משתף פעולה עם האויב". לדבריו, "מקומו של ח"כ גטאס מאחורי סורג ובריח ואני מצפה מיו"ר הכנסת לדרוש את השעייתו או התפטרותו המידית".

חברי ועידת בל"ד בבחירות לרשימת המפלגה 17.1.2015. ערן גילווארג
עשרות חשודים נחקרו בחשד למרמה במפלגה. בחירות בבל"ד, 2015/ערן גילווארג

בחודשים האחרונים חוקרים במשטרה את קיומם לכאורה של אי סדרים כספיים בהיקף של מיליוני שקלים במפלגה. בספטמבר נחקרו עשרות חשודים בחשד לעבירות מרמה שנועדו להסתיר את מקורם של מיליוני שקלים לשימוש המפלגה. בין היתר נעצרו ראשי מטות, פעילים מרכזיים, עורכי דין ורואי חשבון.

החקירה החלה באישור היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, ובהתאם להמלצת פרקליט המדינה לנוכח ממצאי דוח מבקר המדינה. החקירה לוותה מראשיתה על ידי הפרקליטות, תחילה על ידי פרקליטות מחוז צפון ובהמשך על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כאשר פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה עודכנו בהתפתחויות במהלך החקירה.

(עדכון ראשון: 18:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully