וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי בל"ד עוכבו לחקירה בחשד שהעבירו מיליונים למפלגה בדרכי מרמה

18.9.2016 / 10:15

על פי החשד, 20 אנשי המפלגה ואחרים הסתירו כספים שגויסו בארץ ובחו"ל ודווחו עליהם ככספי תרומות. המשטרה פשטה הבוקר על כמה בתי החשודים, על משרדיהם ועל סניפים של בל"ד. לא נעצרו ח"כים מטעם המפלגה. בל"ד: "זו רדיפה פוליטית"

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
המשטרה פשטה על סניפי המפלגה/ראובן קסטרו

20 אנשי בל"ד, ובהם בכיריה, עוכבו הבוקר (ראשון) לחקירה בחשד לעבירות מרמה שנועדו להסתיר את מקורם של מיליוני שקלים לשימוש המפלגה. במסגרת החקירה ערכה הבוקר המשטרה חיפושים בבתי החשודים, במשרדיהם ובסניפי המפלגה וכן החרימה מסמכים ותפסה נכסים וחשבונות בנק לצורכי חילוט. בין העצורים גם עורכי דין ורואי חשבון, שאינם נמנים עם אנשי בל"ד. לא נעצרו חברי כנסת מטעם המפלגה.

על פי החשד, אנשי בל"ד עשו יד אחת עם גורמים נוספים וניהלו בשנים האחרונות מנגנון שיטתי להסוואת מקורם ומסלולם של מיליוני שקלים שנכנס לקופת המפלגה. לפי המשטרה, כספים שהושגו ממקורות שונים בארץ ובחו"ל, דווחו במרמה ככספים שמקורם בתרומות ממאות רבות של תורמים בארץ.

לקריאה נוספת:
בשב"כ מתנגדים: עונש המאסר של חבר הכנסת לשעבר מבל"ד לא יקוצר
נתניהו תקף את בל"ד וחד"ש: לתמוך בחיזבאללה? נפלתם על השכל?
בל"ד וחד"ש גינו את הכרזת מדינות המפרץ על חיזבאללה ארגון טרור

חנין זועבי מלווה בחברי מפלגתה יוצאת מהדיון בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול את מועמדותה, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
ח"כים מטעם המפלגה לא עוכבו לחקירה. זחאלקה וזועבי, פברואר 2015/נועם מושקוביץ

המעורבים חשודים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון, עבירות על חוק מימון מפלגות ועל חוק הרשויות המקומיות ועוד. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבתי משפט בצפון ובמרכז בהמשך היום.

החקירה החלה באישור היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, בעקבות דוח מבקר המדינה. היא נוהלה על ידי היחידה הארצית של המשטרה ובסיוע הרשות לאיסור הלבנות הון ומימון טרור. החקירה היתה סמויה והפכה הבוקר לגלויה עם פשיטות המשטרה והיחידה לפיקוח על נותני שירות מטבע במשרד האוצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
החקירה החלה בתקופת היועץ המשפטי לממשלה הקודם. יהודה ויינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

ממפלגת בל"ד נמסר: "בל"ד מגנה בחריפות את מעצרם של עשרות מפעיליה, ומדגישה שזו הסלמה מסוכנת ועוד נדבך במסע הרדיפה הפוליטית נגד המיעוט הערבי בכלל ונגד התנועות הפוליטיות בפרט".

עוד נמסר כי במפלגה דוחים את "ההאשמות לכאורה נגדה ונגד חברים בשורותיה", וביקשו להדגיש כי "בל"ד מנהלת את ענייניה המפלגתיים והכספיים במסגרת החוק. הפרסומים כאילו מדובר בעבירות של ניהול כספי של בל"ד היא מצג שווא שנועד לכסות על הכוונה האמיתית, שהיא להשתיק בל"ד ולפגוע בתפקודה ובתפקידה הפוליטי כחוד חנית במאבק נגד דיכוי ואפליה ושלילת זכויות".

"לא ברור כיצד סוגיה של מימון מפלגות שנמצאת בעיצומה של בדיקת מבקר המדינה הופכת בן לילה לגל מעצרים שרירותיים באישון לילה, בניסיון להפחיד ולהרתיע ולפגיע בתדמיתה של המפלגה. דבר זה נעשה באווירה כללית של פשיזציה וגזענות נגד הציבור הערבי בכללותו. כל ניסיונות הרדיפה הפוליטית נגד בל"ד נכשלו, וגם הפעם יתברר שההר יוליד עכבר".

(עדכון ראשון: 7:29)

  • עוד באותו נושא:
  • בל"ד
  • מרמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully