וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בבל"ד: חברי כנסת מטעם המפלגה עשויים להיקרא לעדות

18.9.2016 / 12:56

שום חבר כנסת לא נעצר בפרשה, אך במשטרה מעריכים כי ייתכן שכמה מהם יזומנו לתת עדות בכפוף לאישור היועמ"ש. 24 בכירים במפלגה נעצרו בחשד שהסתירו תרומות בהיקף של מיליוני שקלים והם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
נעצרו 24 חשודים ובהם בכירים במפלגה/ShutterStock

חברי כנסת מטעם בל"ד עשויים להיחקר במסגרת פרשת השחיתות במפלגה - כך מעריכים במשטרה. הבוקר (ראשון) נעצרו 24 חשודים בהפעלת מנגנון שיטתי שהסתיר תרומות בהיקף של מיליוני שקלים. שום נבחר ציבור לא נעצר בחשד למעורבות בפרשה, אך נעצרו בכירים אחרים במפלגה ובהם ראשי מטות, פעילים מרכזיים, עורכי דין ורואי חשבון. כדי לגבות עדות מחברי הכנסת או להביאם לחקירה יש צורך באישור של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

במסגרת החקירה, ערכה הבוקר המשטרה חיפושים בבתי החשודים, במשרדיהם ובסניפי המפלגה וכן החרימה מסמכים ותפסה נכסים וחשבונות בנק לצורכי חילוט. היום צפויה המשטרה להביא את בכירי המפלגה לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבתי משפט השלום בחיפה ובראשון לציון.

המעורבים חשודים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון, עבירות על חוק מימון מפלגות ועל חוק הרשויות המקומיות ועוד. בשלב זה נבדקים גם מה הסיבות להסתרת הכסף ולאילו מטרות הוא שימש. במשטרה מעריכים כי הוסתרו תרומות שהתקבלו על ידי יותר מאלף תורמים וגופים שונים בישראל ובעולם.

עוד בוואלה! NEWS:
שישה אירועי טרור ב-48 שעות: "הפיגועים לא יסתיימו בקרוב"
"אנחנו לא מקבלים הרבה מידע": עשרות פצועים בפיצוץ מטען במנהטן
תחת אבטחה כבדה: בכירי העולם התחתון הגיעו לעדות עד התביעה בפרשה 512

יוסף שפירא, מבקר המדינה. חתונת יולי אדלשטיין, יוני 2016. ראובן קסטרו
החקירה נפתחה בעקבות מידע שהעביר מבקר המדינה/ראובן קסטרו

חקירת הפרשה החלה לפני כמה חודשים, לאחר שמבקר המדינה העביר לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. על פי נתוני המבקר, תרומות בהיקפים גדולים למפלגה לא נרשמו כחוק ואף נעשה ניסיון שיטתי "לכבס" את הכסף תוך העלמת זהות התורמים, מקורת הכסף וייעודו הסופי.

במהלך החקירה הסמויה שנוהלה בחודשים האחרונים הוכנסו לסוד התקדמותה פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה מנדבליט והם שאישרו למשטרה לפשוט על משרדי המפלגה בנצרת הבוקר. החקירה נפתחה באישור היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה ויינשטיין, בעקבות דוח מבקר המדינה והיא נוהלה בסיוע הרשות לאיסור הלבנות הון ומימון טרור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בבל"ד מאשימים: "רדיפה פוליטית נגד המיעוט הערבי"

ממפלגת בל"ד נמסר כי היא "מגנה בחריפות את מעצרם של עשרות מפעיליה, ומדגישה שזו הסלמה מסוכנת ועוד נדבך במסע הרדיפה הפוליטית נגד המיעוט הערבי בכלל ונגד התנועות הפוליטיות בפרט". עוד נמסר כי "בל"ד מנהלת את ענייניה המפלגתיים והכספיים במסגרת החוק. הפרסומים כאילו מדובר בעבירות של ניהול כספי המפלגה הם מצג שווא שנועד לכסות על הכוונה האמתית שהיא להשתיק את המפלגה ולפגוע בתפקודה ובתפקידה הפוליטי כחוד החנית במאבק נגד דיכוי ואפליה ושלילת זכויות".

עוד נמסר כי "לא ברור כיצד סוגיה של מימון מפלגות שנמצאת בעיצומה של בדיקת מבקר המדינה הופכת בין לילה לגל מעצרים שרירותיים באישון לילה, בניסיון להפחיד ולהרתיע ולפגיע בתדמיתה של המפלגה". במפלגה טענו כי "דבר זה נעשה באווירה כללית של פשיזציה וגזענות נגד הציבור הערבי בכללותו. כל ניסיונות הרדיפה הפוליטית נגד בל"ד נכשלו, וגם הפעם יתברר שההר יוליד עכבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully