וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא מקבלים הרבה מידע": עשרות פצועים בפיצוץ מטען במנהטן

18.9.2016 / 11:02

נדב לבנטר, ישראלי המתגורר בניו יורק, סיפר על ההמולה בזירת האירוע, שהסתיים בפציעתם של 29 איש. "כל הזמן הגיעו עוד ועוד כוחות, קיבלנו הודעות טקסט להתרחק מחלונות הבניינים", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

פיצוץ המטען הבוקר (ראשון) במנהטן, שגרם לפציעתם של לפחות 29 בני אדם, הביא לבהלה בקרב תושבי שכונת צ'לסי. "
"אנחנו רגילים לזה ומכירים את זה, אבל הם קצת יותר נלחצו מזה", אמר נדב לבנטר, ישראלי המתגורר בסמוך לזירת האירוע, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריו, "אנחנו מנסים לדבר עם השוטרים, אבל לא מקבלים יותר מדי מידע".

לבנטר תיאר את פעילות כוחות הביטחון בזירה. "הם סגרו מתחם של חמישה בלוקים סביב האזור ולא מאפשרים להתקרב למקום. כל הזמן מגיעים עוד ועוד כוחות. שתי דקות אחרי הפיצוץ היו שיירות של משטרה. חמש דקות אחרי כבר היו חמישה מסוקים באוויר וכל הזמן מגיעים עוד ועוד כוחות", אמר.

לבנטר הוסיף כי תושבי האזור קיבלו הנחיות בהודעות טקסט הקוראות להם להתרחק מחלונות הבניינים. זאת, בשל מטען נוסף שנמצא לא הרחק ממקום הפיצוץ.

עוד בוואלה! NEWS:
קצין צה"ל נפצע בינוני-קשה בפיגוע דקירה בהתנחלות אפרת; המחבל נורה
צלם הדוגמנות מנתניה חשוד שהתחזה לאישה בפייסבוק – ושכב עם קטינה
"שאל מי מוסלמי": שמונה נפצעו באירוע דקירה בקניון בארה"ב

ארה"ב: 29 נפגעו בפיצוץ מטען ראש עיריית ניו-יורק: "לא רואים קשר לטרור". רויטרס
כוחות כבאות במקום האירוע/רויטרס

הרשויות בניו יורק מסרו כי מצבו של אחד מ-29 הפצועים מוגדר אנוש, וכי הן חוקרות את האירוע כמעשה פלילי ולא כאירוע טרור. ראש העירייה ביל דה בלאזיו אמר כי נראה שהפיצוץ, שהתרחש בפארק בשכונת צ'לסי היוקרתית ברובע מנהטן, היה מכוון. מטען נוסף נמצא באזור, מבלי שהתפוצץ.

דה בלאזיו הוסיף כי אין מידע על "איום אמין וספציפי" לעיר. "אנחנו לא רואים קשר לטרור", אמר במסיבת עיתונאים שכינס. "מוקדם מדי לקבוע מה גרם לפיצוץ. אנחנו מאמינים שזה היה מכוון. אנחנו ננהל חקירה מקיפה". עדי ראייה סיפרו כי מאות בני אדם נראו נמלטים מהמקום כשאירע הפיצוץ. עוד סיפרו העדים כי אנשי הבולשת הפדרלית (FBI) והמחלקה לביטחון המולדת הגיעו לזירה.

גורם ברשויות אכיפת החוק מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מחקירה ראשונית עולה כי הפיצוץ התרחש בפח אשפה, אולם הסיבה לכך עדיין לא ברורה. ברשת CNN דווח כי הפיצוץ נגרם ממטען מאולתר וכי המטען השני היה סיר לחץ מחובר לטלפון סלולרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully