וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בבל"ד: זועבי וזחאלקה ייחקרו מחר בלהב 433

9.10.2016 / 10:05

בשלב זה לא ידוע אם הח"כים ייחקרו כחשודים באזהרה או יתבקשו לתת עדות. המשטרה חוקרת חשד לעבירות מרמה שנועדו להסתיר את מקורם של מיליוני שקלים לשימוש המפלגה. בל"ד: "רדיפה פוליטית"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

חברי הכנסת חנין זועבי וג'מאל זחאלקה מבל"ד ייחקרו מחר (שני) במסגרת חקירת פרשת השחיתות במפלגה. המשטרה חוקרת את קיומם לכאורה של אי סדרים כספיים בהיקף של מיליוני שקלים. בשלב זה לא ידוע אם זועבי וזחאלקה ייחקרו כחשודים באזהרה או רק יתבקשו לתת עדות במשרדי להב 433.

בחודש שעבר עיכבה המשטרה עשרות חשודים, ובהם בכירים בבל"ד, בחשד לעבירות מרמה שנועדו להסתיר את מקורם של מיליוני שקלים לשימוש המפלגה. בין היתר נעצרו ראשי מטות, פעילים מרכזיים, עורכי דין ורואי חשבון. במסגרת החקירה ערכה המשטרה חיפושים בבתי החשודים, במשרדיהם ובסניפי המפלגה וכן החרימה מסמכים ותפסה נכסים וחשבונות בנק לצורכי חילוט.

המעורבים חשודים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון, עבירות על חוק מימון מפלגות ועל חוק הרשויות המקומיות ועוד. בשלב זה נבדקים גם מה הסיבות להסתרת הכסף ולאילו מטרות הוא שימש. במשטרה מעריכים כי הוסתרו תרומות שהתקבלו על ידי יותר מאלף תורמים וגופים שונים בישראל ובעולם.

לקריאה נוספת:
עמירם לוין לא חוזר בו מדבריו נגד פרס: "אין לי על מה להתנצל"
בדרך לחנינה, "הילד של כולנו" יצטרך לשכנע שפעל לטובת הציבור
אובחן במצב "פסיכוטי" - ונשלח לכלא צבאי בגין השתמטות

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה וחברת הכנסת חנין זועבי בדיון ראשון בבג"צ בעניין ערעורה על שלילת זכויותיה כחברת כנסת, מרץ 2011. עומר מירון
"רדיפה פוליטית". זחאלקה וזועבי, 2011/עומר מירון

החקירה החלה באישור היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, ובהתאם להמלצת פרקליט המדינה לנוכח ממצאי דוח מבקר המדינה. החקירה לוותה מראשיתה על ידי הפרקליטות, תחילה על ידי פרקליטות מחוז צפון ובהמשך על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כאשר פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה עודכנו בהתפתחויות במהלך החקירה. פעולות חקירה רגישות הובאו מראש לאישור היועץ המשפטי לממשלה.

החקירה מנוהלת על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. בפעילות שבוצעה במהלך החקירה הסמויה והגלויה, נטלו חלק כוחות מכמה מחוזות ויחידות של משטרת ישראל וכן מהיחידה לפיקוח על נותני שירותי מטבע במשרד האוצר.

עוד באותו נושא

פרשת השחיתות בבל"ד: חברי כנסת מטעם המפלגה עשויים להיקרא לעדות

לכתבה המלאה

בל"ד: "הסלמה מסוכנת נגד המיעוט הערבי"

מבל"ד נמסר בחודש שעבר בתגובה למעצרים כי המפלגה "מגנה בחריפות את מעצרם של עשרות מפעיליה, ומדגישה שזו הסלמה מסוכנת ועוד נדבך במסע הרדיפה הפוליטית נגד המיעוט הערבי בכלל ונגד התנועות הפוליטיות בפרט.

"בל"ד מנהלת את ענייניה המפלגתיים והכספיים במסגרת החוק. הפרסומים כאילו מדובר בעבירות של ניהול כספי של בל"ד היא מצג שווא שנועד לכסות על הכוונה האמיתית, שהיא להשתיק בל"ד ולפגוע בתפקודה ובתפקידה הפוליטי כחוד חנית במאבק נגד דיכוי ואפליה ושלילת זכויות.

"לא ברור כיצד סוגיה של מימון מפלגות שנמצאת בעיצומה של בדיקת מבקר המדינה הופכת בן לילה לגל מעצרים שרירותיים באישון לילה, בניסיון להפחיד ולהרתיע ולפגיע בתדמיתה של המפלגה. דבר זה נעשה באווירה כללית של פשיזציה וגזענות נגד הציבור הערבי בכללותו. כל ניסיונות הרדיפה הפוליטית נגד בל"ד נכשלו, וגם הפעם יתברר שההר יוליד עכבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully