וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של קצב: "הודו להשם כי טוב"; אודליה כרמון: "החלטה אומללה"

ההחלטה לקצר את עונשו של הנשיא לשעבר שהורשע באונס התקבלה בברכה בקרב משפחתו וחבריו, שטענו שזו "השמחה הגדולה בעולם". מנגד, אחת המתלוננות נגדו הצרה על שחרורו המוקדם: "אין גבול לביזיון"

צילום: בני בן סימון ושי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן.

החלטת ועדת השחרורים שהתקבלה היום (ראשון) להעניק לנשיא לשעבר משה קצב שחרור מוקדם מהכלא גררה תגובות ציבוריות רבות. אחיו של קצב, שהורשע באונס, ליאור, אמר: "עדיין נרגשים, הודו להשם כי טוב", ואחרים טענו כי "הצדק נעשה". אולם. היו גם מי שהביעו התנגדות ותרעומת. בהם, אודליה כרמון, אחת מהמתלוננות על הטדרה מינית על ידי קצב בעת שהיה שר התחבורה. כרמון הביעה צער עמוק על ההחלטה.

"ועדת השחרורים קיבלה החלטה אומללה המבהירה לנשות ישראל כי אנו בסדום, ואין גבול לביזיון. שחרורו המוקדם של האנס המורשע, המסרב להכיר בחטאו, ביום שבו קצין צבא מהולל, רב באולפנה, ראש עיר ויושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט מואשמים באלימות מינית - מעידה על השפל הערכי והמוסרי של החברה בה אנחנו חיים", אמרה.

לקריאה נוספת:
ועדת השחרורים: הנשיא לשעבר משה קצב ישוחרר מהכלא
לא יתראיין ולא ינהל נשים במקום העבודה: זו תכנית השיקום של קצב

משה קצב בשנת 2011 – בעת הקראת גזר דינו בבית המשפט. AP
"שילם את המחיר מעל ומעבר". קצב/AP

אלי ביטון, חבר של משפחת קצב, אמר לאחר היוודע ההחלטה: "אני מאוד שמח. ראיתי בוואלה שהצדק נעשה ומשה קצב משתחרר וזוהי השמחה הכי גדולה בעולם". לדבריו, "הוא צריך היה להשתחרר עוד קודם. הוא שילם את המחיר מעל ומעבר. נעשה לו עוול במשך שנים". לביתו של קצב בקריית מלאכי הגיעו בני משפחה וחברים לחגוג את ההחלטה. את קריאות השמחה שלהם אי אפשר היה לפספס. "חיכינו ליום הזה", אמרה בת משפחה. היתר סירבו להתייחס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ועדת השחרורים החליטה היום לקצר את עונשו של קצב, שהורשע באונס ונידון ב-2011 לשבע שנות מאסר. "אין כל ספק בלב חברי הוועדה כי האסיר עבר שינוי וזאת נוכח דבריו שהביע בפני חברי הוועדה בדיון הנוכחי בשונה מהדברים אותם אמר בשני הדיונים הקודמים", נכתב בהחלטת הוועדה חרף התנגדות הפרקליטות. שחרורו של קצב יעוכב בשבעה ימים לאחר שבקשת הפרקליטות בנושא התקבלה.

הוועדה נימקה את ההחלטה בכך שקצב הבין את משמעות מעשיו, את חלקו ואת תחושת הפגיעה של הנשים, ומצר על הצער שנגרם להן. עוד נכתב כי הנשיא לשעבר השכיל לעשות שימוש בגורמי הטיפול בכלא, וכי הוועדה התרשמה שהטיפול שאותו החל בכלא הביא לשינוי בעמדותיו.

בא כוחו של קצב, עו"ד ציון אמיר, אמר כי מרשו קיבל את ההחלטה בשמחה גדולה. "הוא פרץ בבכי והתקשה לשלוט ברגשותיו", אמר מחוץ לבית הסוהר מעשיהו שברמלה שם כלוא קצב. הוא הוסיף כי הוא סבור שקצב טעה כאשר בחר להגן על חפותו ולא לקבל את הסדר הטיעון שממנו חזר.

(עדכון ראשון: 16:43)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully