וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יתראיין ולא ינהל נשים במקום העבודה: זו תכנית השיקום של קצב

18.12.2016 / 15:01

ועדת השחרורים של שב"ס קבעה כי הנשיא לשעבר יעבור תכנית שיקום מחוץ לכותלי הכלא, שתכלול בין היתר טיפול אישי וקבוצתי וכן השתלבות בלימודים. ייאסר עליו לעסוק בתפקיד שבו יימצא ביחסי מרות עם נשים

צילום: בני בן סימון ושי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן.

ועדת השחרורים, שהחליטה היום (ראשון) לקצר את עונשו של הנשיא לשעבר משה קצב, קבעה בהחלטה כי הוא יעבור תכנית לשיקומו מחוץ לכותלי הכלא. לפי התכנית שהכינה הרשות לשיקום האסיר, קצב יעבור טיפול פסיכו-סוציאלי אישי פעם בשבוע, ישתלב בקבוצה טיפולית וכן בלימודים בבית המדרש בקריית מלאכי.

עוד קבעה הרשות כי על קצב ייאסר להתראיין בכלי התקשורת, כמו גם לעסוק בתפקיד שבו יימצא ביחסי מרות עם נשים. הוועדה אף קבעה דיון מעקב בחודש מרץ הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
ועדת השחרורים: הנשיא לשעבר משה קצב ישוחרר מהכלא
מעזה לטורקיה - ומשם לתוניסיה: המסלול שעבר מהנדס המל"טים שחוסל
תושבי עמונה בדיון סוער על המתווה החדש: "ההתלבטות אמיתית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהחלטה של ועדת השחרורים להורות על שחרורו של קצב, שהורשע באונס ונושא בעונש מאסר של שבע שנים מאז דצמבר 2011, נכתב כי "אין כל ספק בלב חברי הוועדה כי האסיר עבר שינוי וזאת נוכח דבריו שהביע בפני חברי הוועדה בדיון הנוכחי, בשונה מהדברים שאותם אמר בשני הדיונים הקודמים". שחרורו של קצב יעוכב בשבעה ימים לאחר שבקשת הפרקליטות בנושא התקבלה.

הוועדה נימקה את ההחלטה בכך שקצב הבין את משמעות מעשיו, את חלקו ואת תחושת הפגיעה של הנשים, ומצר על הצער שנגרם להן. עוד נכתב כי הנשיא לשעבר השכיל לעשות שימוש בגורמי הטיפול בכלא, וכי הוועדה התרשמה שהטיפול שאותו החל בכלא הביא לשינוי בעמדותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משה קצב בשנת 2011 – בעת הקראת גזר דינו בבית המשפט. AP
"פרץ בבכי". קצב בשנת 2011/AP

ועדת השחרורים דנה בשבוע שעבר בעניינו של קצב, בעיקר לאור הטענות הנוגעות לנכונותו לעבור הליך טיפולי ובהכרה ראשונית שלו בנזק שנגרם לקורבנותיו – אך מבלי שיודה בביצוע המעשים שבהם הורשע.

בא כוחו של קצב, עו"ד ציון אמיר, אמר כי מרשו קיבל את ההחלטה בשמחה גדולה. "הוא פרץ בבכי והתקשה לשלוט ברגשותיו", אמר מחוץ לבית הסוהר מעשיהו שברמלה שם כלוא קצב. הוא הוסיף כי הוא סבור שקצב טעה כאשר בחר להגן על חפותו ולא לקבל את הסדר הטיעון שממנו חזר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully