וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים: הנשיא לשעבר משה קצב ישוחרר מהכלא

הוועדה, שדנה בבקשתו השלישית של הנשיא לשעבר שהורשע באונס, קבעה כי הוא יזכה לשחרור מוקדם אחרי חמש שנות מאסר מתוך שבע. "האסיר עבר שינוי", נכתב בהחלטה. בין ההגבלות שהוטלו עליו: לא יתראיין ולא ינהל נשים במקום עבודה. פרקליטו: "הוא פרץ בבכי"

צילום: בני בן סימון

ועדת השחרורים החליטה היום (ראשון) לקצר את עונשו של הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע באונס ונושא בעונש מאסר של שבע שנים מאז דצמבר 2011. "אין כל ספק בלב חברי הוועדה כי האסיר עבר שינוי וזאת נוכח דבריו שהביע בפני חברי הוועדה בדיון הנוכחי בשונה מהדברים אותם אמר בשני הדיונים הקודמים", נכתב בהחלטת הוועדה חרף התנגדות הפרקליטות. שחרורו של קצב יעוכב בשבעה ימים לאחר שבקשת הפרקליטות בנושא התקבלה.

חברי הוועדה קבעו תכנית לשיקום קצב, שמחייבת אותו לקבל טיפול מחוץ לכותלי הכלא וכן מטילה עליו מגבלות. בין היתר נקבע כי ישתלב באופן יומי בלימודים בבית המדרש בקריית מלאכי; ישתתף בקבוצה טיפולית בתדירות של פעם בשבוע; ויקח חלק בטיפול פסיכו-סוציאלי אישי שיתקיים פעם בשבוע. מנגד, נאסר עליו להתראיין בכלי התקשורת ונאסר עליו לעסוק בתפקיד שבו יימצא ביחסי מרות עם נשים. כמו כן, נאסר על קצב לצאת מגבולות המדינה בשנתיים הקרובות.

לקריאה נוספת:
ועדת השחרורים תתכנס - אך קצב עדיין מסרב לטיפול המרכזי בעברייני מין
"האסיר תופס עצמו כקורבן": נדחתה בקשת הנשיא לשעבר קצב לשחרור מוקדם
"אפקט קצב": יותר אסירים בבתי הכלא מבקשים לעבור תהליכי שיקום
קצב "לא הכיר בעבירות המין" – אז למה המליצה הרשות לשיקום האסיר לשחררו?

משה קצב בבית המשפט , ערעור על פסק דינו, נובמבר 2011. עומר מירון
"עבר שינוי". קצב במשפטו, ב-2011/עומר מירון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב בהחלטת הוועדה כי על אף שחרורו המוקדם של קצב, אין זה מסיר מחומרת מעשיו. "נושא נפגעות העבירה קיבל ביטוי ונלקח בחשבון, הן במהלך המשפט, הן בגזר הדין והן בהחלטות ועדת השחרורים בדיוניה הקודמים. בית המשפט אמר את דברו והאסיר קיבל ומרצה את עונשו. אין בעובדה שישוחרר או לא ישוחרר כדי להגיד דבר על שאט הנפש שהוועדה חשה מעצם המעשים ועל החומרה הרבה בה היא רואה אותם".

מנגד, נכתב בהחלטת הוועדה, קצב עבר תהליך חשוב לאורך השנים. "חברי הוועדה התרשמו שהאסיר עבר כברת דרך משמעותית מאז הוועדה הראשונה, הרים את הכפפה, נטל את היד שהושטה לו על ידי גורמי הטיפול בכלא והשכיל לעשות בהם שימוש. האסיר מבין היום את משמעו מעשיו ואת חלקו בהם מבין את תחושת הפגיעה של הנשים ומצר על הצער שגרם להן".

החלטת ועדת השחרורים:

אודליה כרמון: "החלטה אומללה שהתקבלה ביום שבו מואשמים באלימות מינית ראש עיר, קצין בכיר ופוליטיקאי"

בא כוחו של קצב, עו"ד ציון אמיר, אמר כי מרשו קיבל את ההחלטה בשמחה גדולה. "הוא פרץ בבכי והתקשה לשלוט ברגשותיו", אמר מחוץ לבית הסוהר מעשיהו שברמלה שם כלוא קצב. הוא הוסיף כי הוא סבור שקצב טעה כאשר בחר להגן על חפותו ולא לקבל את הסדר הטיעון ממנו חזר.

אודליה כרמון, שטענה כי הוטרדה על ידי קצב בעת שהיה שר התחבורה, הביעה צער עמוק על ההחלטה. "ועדת השחרורים קיבלה החלטה אומללה המבהירה לנשות ישראל כי אנו בסדום, ואין גבול לביזוין. שחרורו המוקדם של האנס המורשע, המסרב להכיר בחטאו, ביום שבו קצין צבא מהולל, רב באולפנה, ראש עיר ויושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט מואשמים באלימות מינית - מעידה על השפל הערכי והמוסרי של החברה בה אנחנו חיים", אמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully