וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפקט קצב": יותר אסירים בבתי הכלא מבקשים לעבור תהליכי שיקום

15.12.2016 / 11:38

אסירים שרואים כי הנשיא לשעבר שהורשע באונס נדחה בוועדת השחרורים בשל חוסר נכונות לעבור תהליך שיקום, מבקשים להיכלל בטיפול. "הם לא באמת משנים את דרכם, אבל אם הסדנאות ישפיעו על תפקודם - הרווחנו". בין הפונים: האסירים אולמרט וג'קי בן זקן

צילום וידאו: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן

ועדת השחרורים שליד שב"ס אמנם טרם קיבלה את ההחלטה אם יקוצר עונשו של האסיר משה קצב, הנשיא לשעבר והאנס המורשע, אך העובדה כי הוא נדרש לעמוד מול חברי הוועדה שלוש פעמים הובילה לתופעה רחבה בכל בתי הכלא ברחבי הארץ. לפי שב"ס, אסירים רבים פונים מיוזמתם ומבקשים לעבור בכלא תהליך שיקום. זאת, בעקבות העובדה כי בפעמים הקודמות שעמד קצב מול הוועדה, זו סירבה להפחית שליש מתקופת מאסרו על התנהגות טובה משום שסירב לעבור תהליך שיקום מלא.

גורם בשב"ס סיפר כי התופעה החדשה מתייחסת גם לאסירים ותיקים וגם לאסירים חדשים, שכבר בימים הראשונים של תקופת מאסרם מבקשים להיכלל בתהליכי שיקום. "הם מקבלים ייעוץ מעורכי הדין שמסבירים להם כי אי השתתפות בתהליך שיקום עשוי לפגוע בסיכוי שלהם לקבל שחרור מוקדם מוועדת השחרורים", אמר הגורם והוסיף: "האסירים רואים מה קורה עם קצב ומבינים שנושא החרטה על המעשים והשיקום הוא עניין חשוב לוועדה".

לקריאה נוספת:
ועדת השחרורים: ההחלטה אם לקצר את עונשו של קצב תתקבל בשבוע הבא
ועדת השחרורים תתכנס - אך קצב עדיין מסרב לטיפול המרכזי בעברייני מין

משה קצב ביום בו הורשע באונס – בבית המשפט – שנת 2010. AP
"אף אחד לא רוצה להישאר 'שעות ביציאה' בכלא". קצב/AP

לפני שבוע נכנס האסיר ג'קי בן זקן לכלא חרמון, המוגדר לא רק ככלא לאסירי צווארון לבן, אלא גם כלא שיקומי שמרבית הפעילות בו היא בנושא שיקום האסירים. שב"ס הציע לבן זקן להיות אסיר בכלא גלבוע, שבו מוחזקים אסירים כמו רפ"ק בדימוס ערן מלכה, אך בן זקן סירב והעדיף להישאר בכלא השיקומי ואף לעבוד במתפרה המייצרת את נעלי "טבע נאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אסיר מפורסם נוסף הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שעד עתה השתתף בשתי סדנאות טיפול. אחת מהן עוסקת בגמילה מפשע והשנייה מיועדת לעברייני מרמה והונאה. יחד עמו השתתפו בסדנאות חבריו לאגף, בהם מורשעי פרשת "הולילנד".

"אף אחד לא רוצה להישאר 'שעות ביציאה' בכלא", הוסיף בכיר בשב"ס, "האסירים רואים את מה שקורה עם קצב ומבינים שהדרך לזכות בשחרור מוקדם היא דרך קבוצות טיפול. אנחנו מצדנו מבינים שהאסירים לא באמת שינו את דרכם ולא כולם חוזרים בתשובה, אבל אם הם יפיקו מהסדנאות האלה לקחים שישפיעו על תפקודם בכלא ומחוצה לו – הרווחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully