וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים: ההחלטה אם לקצר את עונשו של קצב תתקבל בשבוע הבא

הוועדה דנה בבקשתו של הנשיא לשעבר, שהורשע בעבירות אונס, לגבי ניכוי שליש ממאסרו. קצב סירב להשתתף בטיפול בתוך הכלא, אלא רק מחוצה לו - הסיבה שבגינה נדחתה בקשתו הקודמת. עו"ד של קצב: "הוא עומד בכל הקריטריונים"

צילום וידאו: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן

ההחלטה על קיצור עונשו של הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב תתקבל בעוד שבוע - כך הודיעה היום (ראשון) ועדת השחרורים של כלא מעשיהו. זאת, לאחר דיון פנימי שערכה הוועדה בעניינו של קצב. מוקדם יותר היום דנה הוועדהבבקשה לשחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר משה קצב, שנושא עונש של שבע שנות מאסר בגין עבירות אונס. לפני ארבעה חודשים דחתה הוועדה את בקשתו השנייה של קצב לניכוי שליש מתקופת מאסרו.

בא כוחו של קצב, עו"ד ציון אמיר, אמר בכניסה לוועדת השחרורים כי מרשו עומד בקריטריונים לשחרור מוקדם. "קיימת תמימות דעים כי כבר אין מקום להחזיק את קצב במאסר. גם הפרקליטות כבר לא אומרת את מה שאמרה בתחילת הדרך. כל הגורמים הטיפוליים אומרים את אותו הדבר". על תחושותיו של קצב בימים אלה השיב אמיר כי "הוא מרגיש כמו שכל אדם אחר בכלא היה מרגיש, הוא מרגיש רע".

לקריאה נוספת:
לקראת הדיון בעניינו: הפרקליטות מתנגדת לשחרור מוקדם של קצב
ועדת השחרורים תתכנס - אך קצב עדיין מסרב לטיפול המרכזי בעברייני מין
קצב הגיש בקשה חדשה לקיצור עונשו; ועדת השחרורים תתכנס בדצמבר

חג בבית הנשיא לשעבר והאנס משה קצב שוחרר לחופשת פסח בביתו. ניב אהרונסון
בקשה שלישית. קצב ואשתו גילה, במהלך חופשתו מהכלא בחג פסח האחרון/ניב אהרונסון

חברי הוועדה בראשות השופט בדימוס משה מכליס טענו בחודש אוגוסט כי הם אינם משנים את החלטתם, אולם אם קצב ימשיך בטיפול בבעיותיו השונות תוך כדי מאסרו, יוכל להתייצב לפני הוועדה בתוך שישה חודשים מבלי צורך להגיש בקשה לקיום דיון חוזר. קצב אמנם סירב להשתתף במסגרת טיפולית של שירות בתי הסוהר, אך הסכים לעשות זאת מחוץ לכתלי הכלא. משום כך הגיעה הוועדה למסקנה כי "היום נכון האסיר להתחיל בהליך טיפולי שייתן מענה לבעיותיו השונות, והוא מתחיל להבין את הבעייתיות שבהתנהלותו בעבר".

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, אין כל שינוי בטיפול שעובר קצב בתוך הכלא מאז החלטתה הקודמת של ועדת השחרורים. הנשיא לשעבר ממשיך בשיחות פרטניות עם עובדת סוציאלית, וזו אכן דווחה על תחילתה של הבנה ואמפתיה שהוא מתחיל להראות כלפי קרבנותיו.

קצב עדיין מסרב להשתתף בטיפול קבוצתי שמהווה לרוב את הטיפול האפקטיבי ביותר בעברייני מין, כך שלמעשה אין כל הבדל מבחינת מאמצי השיקום שהוא עושה בכלא מאז הדיון הקודם בוועדת השחרורים, שבו נקבע כי אין לשחררו. גם אז נהג קצב להיפגש עם עובדת סוציאלית, זכות שלמעשה שמורה לכל אסיר ומהווה מעין "תחזוקה" בבית הכלא, ולא מהווה טיפול שיקום ייעודי מקצועי לעברייני מין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

נימוקי ההחלטה הקודמת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ככל הנראה זו הסיבה שהפרקליטות מתנגדת לשחרורו המוקדם - מאחר שלא חל שינוי משמעותי עד כה. כלומר, כפי הנראה אין התקדמות כלשהי מאז הדיון הקודם בוועדת השחרורים. מנגד מציג קצב את דוח העובדת הסוציאלית עמה הוא נפגש, ובו חוות דעתה כי הוא החל לגלות אמפתיה כלפי קורבנותיו.

בדיון בעניינו של קצב בחודש אפריל החליטה ועדת השחרורים לדחות את בקשתו לשחרור מוקדם מכמה נימוקים. בין היתר הוזכר כי הוא תופס את עצמו כקורבן, התנהלותו הממוקדת בעצמו ובמחיר ששילמה משפחתו על כליאתו וכן נטען כי שחרורו על אף שהוא מכחיש כי ביצע עבירה יהווה פגיעה באמון הציבור.

(עדכון ראשון: 07:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully