וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב הגיש בקשה חדשה לקיצור עונשו; ועדת השחרורים תתכנס בדצמבר

31.10.2016 / 20:57

עם חלוף חצי שנה ממועד הגשת הבקשה הקודמת, הנשיא לשעבר שהורשע באונס ועבירות מין, הגיש בקשה חדשה לניכוי שליש ממאסרו. הוועדה תתכנס ב-11 וב-12 בדצמבר. באוגוסט האחרון נדחתה בקשתו פה אחד

צילום: ניב אהרונסון ושי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר תדון בדצמבר הקרוב בבקשה חדשה של הנשיא לשעבר משה קצב לשחרור מוקדם מהכלא. עם חלוף חצי שנה ממועד הגשת הבקשה הקודמת ובהתאם לנהלים, הגיש אתמול (ראשון) קצב, שהורשע באונס ועבירות מין, פעם נוספת בקשה לקיצור שליש מתקופת מאסרו. הוועדה תתכנס ב-11 וב-12 בדצמבר.

באוגוסט האחרון החליטה הוועדה פה אחד לדחות את בקשתו של קצב שנידון לשבע שנות מאסר. בהחלטת הוועדה נכתב כי "מן הראוי שהאסיר ימשיך בהליך טיפולי תוך כדי מאסרו ובאם יעשה כן, יוכל להתייצב בפני הוועדה בתוך שישה חודשים מהיום, מבלי צורך להגיש בקשה לקיום דיון חוזר".

לקריאה נוספת:
בפעם השנייה: ועדת השחרורים דחתה פה אחד את בקשת קצב לשחרור מוקדם
תושבי קריית מלאכי זועמים על דחיית בקשת קצב: "יום עצוב למדינה"
קצב "לא הכיר בעבירות המין" – אז למה המליצה הרשות לשיקום האסיר לשחררו?

משה קצב ביום בו הורשע באונס – בבית המשפט – שנת 2010. AP
"קיימים ניצנים ראשונים לתהליך משמעותי שעבר בכלא". קצב/AP

הדיון שהתקיים בעניינו של קצב באוגוסט האחרון היה לאחר קבלת חוות דעת חיובית מהרשות לשיקום האסיר, שהובילה לשקילה מחודשת של בקשתו לאחר שנדחתה. בחוות דעת זו צוין כי קיימים "ניצנים ראשונים" לכך שהנשיא לשעבר עבר תהליך משמעותי עקב השתתפותו בפעילויות שונות בכלא. הוועדה, שכאמור דחתה את בקשתו, הסכימה כי ניכרים בדבריו של האסיר "אותם ניצנים ראשונים", אך לדעת חברי הוועדה "עדיין לא הושלם התהליך מבחינתו של האסיר, והוא נזקק עדיין לחידוד והעמקה של עניין זה".

ארבעה חודשים קודם לכן, בחודש אפריל, דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של קצב להפחית שליש מתקופת מאסרו. בין היתר קבעה הוועדה, על פי עמדת הפרקליטות, כי קצב לא קיבל אחריות על מעשיו, לא השתתף בתכנית שיקומית ולא הביע חרטה או התנצל בפני הקורבנות. לאחר שנדחתה בקשת השחרור המוקדם אמר קצב כי לא יערער על ההחלטה. לבסוף, הגיש ערעור במועד האחרון להגשת, וכן הגיש קצב לבית נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה.

קצב הורשע בביצוע עבירות אונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית בשלוש נשים שהיו כפופות למרותו בעת שכיהן כשר התיירות וכנשיא המדינה, וכן בשיבוש מהלכי משפט. בדצמבר 2011 הוא נדון לשבע שנות מאסר בבית הסוהר מעשיהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully