וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי קריית מלאכי זועמים על דחיית בקשת קצב: "יום עצוב למדינה"

4.8.2016 / 15:30

מכרי המשפחה שהתרכזו ליד בית משפחת הנשיא לשעבר טענו כי נעשה לו עוול בהחלטה לדחות את בקשתו לניכוי שליש ממאסרו. "זו החלטה אומללה, כנראה רוצים שייצא מהכלא על אלונקה בגילו", אמר חבר המשפחה

צילום: ניב אהרונסון ושי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(בווידאו: משדר מיוחד באולפן וואלה! NEWS)

תושבי קריית מלאכי הביעו את אכזבתם היום (חמישי) עם קבלת החלטת ועדת השחרורים, שדחתה את בקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב לניכוי שליש ממאסרו. "זהו יום עצוב לקריית מלאכי ולמדינת ישראל", אמרו שכניו ותושבי העיר שהתאספו ליד בית הנשיא לשעבר.

מכרי המשפחה שהתרכזו בזמן ההחלטה ליד בית משפחת קצב אמרו כי נעשה לו עוול נוראי. "אנחנו המומים מההחלטה. עשר שנים של סבל משה עובר, כנראה רוצים שיצא מהכלא על אלונקה בגילו", אמר יעקב נחמיאס, חבר המשפחה. "היינו אופטימיים. אני לא מבין מה הסיבה שלא שחררו אותו. זו החלטה אומללה של ועדת השחרורים, בהתחשב בכך שהוא ריצה את חובו לחברה".

עוד בנושא:
לצד כיסאו, חבריו של קצב מתפללים בבית הכנסת לשחרורו המוקדם
לקראת ההכרעה: "גילה קצב לא מאמינה שבעלה ישוחרר מהכלא"
דברי קצב בוועדת השחרורים נחשפים: "להעניש רק כי נאבקתי על האמת שלי?"

משה קצב יוצא מכלא מעשיהו לחופשת חג,  22 באפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
"אנס שצריך לעבור שיקום בכלא, שם מקומו". קצב יוצא לחופשה מהכלא, אפריל/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש
תומך בנשיא לשעבר משה קצב. קריית מלאכי, 4 באוגוסט 2016. נועם מושקוביץ
"יום עצוב". דורון ראסטה, חבר משפחת קצב/נועם מושקוביץ

רמי עטיה, תושב העיר, טען גם הוא כי הוועדה הייתה צריכה לשחרר את קצב, זאת על אף שלטענתו צפה את ההודעה על דחיית הבקשה. "זה יום עצוב מאוד, חבל שכך מתנהגים למנהיג ואחד שתרם רבות למדינת ישראל בכלל, ולקריית מלאכי בפרט", אמר.

על אף שלפני ההחלטה בני המשפחה היו אופטימיים, לאחר ההודעה סיפר מכר המשפחה כי ילדיו של קצב, שהסתגרו בבית עם אשתו גילה, היו מאוכזבים מאוד. "האכזבה בבית הייתה גדולה, הם ציפו שהוועדה תשחרר אותו, אך שוב ראו את האכזבה העמוקה על הפנים שלהם אחרי ההחלטה", מסר.

גלאון וזנדברג: "קצב אנס, מקומו בכלא"; סנגורו: "לחצו על הפרקליטות"

"קורבנותיו של קצב ישלמו לנצח את מחיר המעשים שלו ושום דבר לא יקצר את עונשן, טוב שמערכת המשפט החליטה שלא לקצר את שלו" - כך מסרו חברות הכנסת זהבה גלאון ותמר זנדברג (מרצ), בתגובה על החלטת ועדת השחרורים. עוד מסרו השתיים כי מדובר ב"החלטה טובה וחשובה שלא נתנה למניפולציות זולות להפוך את התוקפן לקורבן, ולהיפך".

גלאון וזנדברג הוסיפו כי חוות הדעת המתוקנת ולחצים מצד מקורביו של קצב היו "ניסיון לא לגיטימי להשפיע על ועדת השחרורים". "מערכת הצדק הייתה חייבת לקחת בחשבון גם את המסר הציבורי שייצא מההחלטה שלה. אנחנו מברכות על כך שעמדתנו התקבלה, ובעיקר על המסר ששלחה היום ועדת השחרורים לכל מי שמעלה על דעתו להשתמש בכוח שלו כדי להטריד, לגעת, להשפיל ולאנוס", אמרו.

עו"ד ציון אמיר, המייצג את הנשיא לשעבר, התייחס להחלטת ועדת השחרורים ורמז על פעילותן של חברות כנסת נגד שחרור קצב. "מדובר בניצחון של חברות כנסת שהתקשרו לפרקליט המדינה וביקשו את אי שחרורו", טען אמיר, והוסיף: "איך יכול להיות שפרקליט המדינה נותן את אי הסכמתו לשחרור קצב? למה לא נותנים לו לצאת לחופשי אחרי שנים ארוכות בכלא? חרטה היא לא חלק מדרישות החוק".

תומך בנשיא לשעבר משה קצב. קריית מלאכי, 4 באוגוסט 2016. נועם מושקוביץ
נחמיאס, חברה של משפחת קצב/נועם מושקוביץ

גלאון הגיבה לדבריו של אמיר וכינתה אותם "דברי הבל". "אנחנו פנינו במכתב לוועדת השיחרורים בבקשה להתחשב גם באינטרס הציבורי והוועדה הפנתה אותנו לפרקליט המדינה", אמרה גלאון. "מעולם לא צלצלנו ולא הפעלנו לחץ. ציון אמיר מסרב להשלים עם החלטת ועדת השיחרורים ומשתלח במי שעושה את מחויבותו הציבורית. קצב אנס ויעבור שיקום בכלא, שם מקומו".

ארגוני הנשים בירכו גם הן על הכרעת ועשת השחרורים. גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל, אמרה כי האפשרות שקצב היה משוחרר מבלי שהכיר בחומרת מעשיו ולקח עליהם אחריות תוך התנצלות בפני קורבנותיו, היא בלתי נסבלת. "זו מחשבה בלתי נסבלת כלפינו כחברה, המסמנת קו אדום בנושא עבירות מין, וכלפי מאות אלפי קורבנות תקיפה מינית שממשיכות לסבול כל חייהן - ללא ניכוי שליש או אפילו שעה מהסבל המלווה אותן מרגע האונס".

ציון אמיר עורך דינו של משה קצב בכלא מעשיהו. אפריל 2014. ניב אהרונסון
"חרטה אינה חלק מהחוק". עו"ד אמיר המייצג את קצב/ניב אהרונסון

"כשאזרח מספר אחד מורשע בביצוע עבירות מין כה חמורות הוא הופך לאנס מספר אחד, ולכן שחרורו היה מסר פסול ומעילה באמון נשים וקורבנות אונס במערכות החוק", הוסיפה אשרת. היא הוסיפה וקראה לשרת המשפטים איילת שקד להוסיף קריטריונים ייחודיים לשחרור מוקדם של אסירים שהורשעו בעבירות מין, ובהם לקיחת אחריות, חרטה ושיקום.

יו"ר נעמת גליה וולוך בירכה גם היא על החלטת ועדת השחרורים ואמרה כי "מבחינת נעמת לא הייתה אופציה אחרת אלא להשאירו בבית הכלא". וולוך מביעה תקווה כי הנשיא לשעבר יהרהר שוב במעשיו, יתנצל בפני קורבנותיו ויתחרט חרטה כנה. "בכך תפתח בפניו הדלת לתהליך שיקום אמיתי ולשחרור מהכלא", אמרה.

טל שלו ואבי אשכנזי השתתפו בהכנת הידיעה

דגנית אמיתי קצב, בתו של משה קצב. קריית מלאכי, 4 באוגוסט 2016. נועם מושקוביץ
בתו של קצב דגנית אמיתי, היום בקריית מלאכי/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully