וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד כיסאו, חבריו של קצב מתפללים בבית הכנסת לשחרורו המוקדם

4.8.2016 / 8:50

בצל התכנסות ועדת השחרורים חלוקים המתפללים בבית הכנסת "הצעירים" שבקריית מלאכי בין ציפייה לשחרור מקורבם לחוסר אמון במערכת. "הגיע הזמן שיעזבו אותו לנפשו", אמר אחד מהם. אחר הפגין פסימיות: "הם רוצים לראות אותו על אלונקה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

"הגיע הזמן שיעזבו אותו לנפשו, מספיק עם האכזריות הזאת" -אמרו הבוקר (חמישי) בבית הכנסת "הצעירים" שבקריית מלאכי, שבו נוהג להתפלל הנשיא לשעבר משה קצב. אל בית הכנסת זרמו היום מתפללים שערכו תפילת "מי שבירך" בציפייה ובתקווה שחברם ובן עירם יזכה היום לניכוי שליש ממאסרו. "ישנה התרגשות בבית הכנסת, מקווים שהוא ישתחרר, המתפללים תומכים בו ומייחלים לשחרורו", סיפר אחד מהם.

מתפלל אחר טען כי קצב, שהורשע באונס ונידון לשבע שנות מאסר, כבר שילם את חובו לחברה. "זה נראה כמו התעללות מיותרת", אמר, וקרא לוועדה לתת לו "לסיים את חייו בחיק משפחתו". לקראת הצהריים תתכנס ועדת השחרורים לדון בעניינו ותודיע על החלטתה. עם זאת, גם אם תחליט הוועדה לשחרר את קצב, הוא לא צפוי לצאת לביתו עוד באותו יום, שכן הפרקליטות ככל הנראה תבקש צו לעיכוב ביצוע על מנת לבחון אפשרות של ערעור על ההחלטה.

"אנחנו מחכים", סיפר אשר אלבז, מתפלל נוסף. לדבריו, כולם מקווים שיחזור. אלבז זעם על דבריה של ח"כ שלי יחימוביץ' בגנות קצב. "היא מקצינה בשנאה", אמר. אלבז טען כי נאמרות על חברו מילים קשות. "רדו מזה, הבנאדם קיבל מה שקיבל", הפציר. אלבז סיפר כי הנשיא לשעבר מתפלל איתם כשהוא יוצא לחופשות. "היום מגיע לו להיות אזרח כמו כל אזרח".

לקריאה נוספת:
היום: ועדת השחרורים תכריע - האם יקוצר עונשו של משה קצב?
דברי קצב בוועדת השחרורים נחשפים: "להעניש רק כי נאבקתי על האמת שלי?"
"האסיר תופס עצמו כקורבן": נדחתה בקשת הנשיא לשעבר קצב לשחרור מוקדם

בית כנסת הצעירים, קריית מלאכי. 4 באוגוסט 2016.. שי מכלוף
"לסיים את חייו בחיק משפחתו". בית הכנסת של משה קצב בקריית מלאכי/שי מכלוף

בבית הכנסת יש גם מי שלא מאמין שישחררו את האסיר, שלא הביע חרטה על מעשיו. רמי עטיה, חבר המשפחה, סבור כך. "הם רוצים לראות אותו על אלונקה", טען. "הוא היה נשיא מדינה", אמר והוסיף כי "צריך היה להתחשב בו".

עטיה מכבד את החלטת בית המשפט, אבל לטענתו, "אסור לשכוח את כל מה שהוא תרם למדינה". לדבריו, רוב התושבים בקריית מלאכי אוהבים את קצב. "אני רואה כמה אהבה הוא מקבל כשהוא יוצא בשבתות, הוא הורשע אבל לא צריך להוציא אותו להורג". עטיה הסביר כי קצב אינו מהווה סכנה לציבור. "חייבים לשחרר אותו אבל אני לא מאמין שכך יעשו".

קצב מתפלל בבית הכנסת מאז שהוקם, העיד חברו דניאל. "כמו שאנחנו תומכים בכל חבר, אנחנו תומכים גם בו", סיפר. "אני מתאר לעצמי שהוא רוצה לחזור הביתה. לא היה לו קל. אנחנו מאוד מקווים שיחזור בשבילו, בשביל המשפחה, בשביל אימא שלו". לדבריו, הגיע הזמן לסיים את הפרק הזה. "לא מבחינה משפטית, אלא מבחינה חברית. עכשיו הפרק של החמלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כסאו השמור של קצב בבית הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשלושה שבועות התכנסה ועדת השחרורים למשך כשבע שעות כדי לדון מחדש בבקשת קצב לשחרור מוקדם. הדיון הוחזר לוועדה בעקבות קביעת בית המשפט המחוזי-מרכז, ולפיה יש לבחון מחדש את בקשתו בגלל חוות דעת חדשה שהציגה הרשות לשיקום האסיר. חוות הדעת קבעה - בניגוד לקביעותיה בעבר – כי היא מאמינה שניתן לשחרר את קצב ושהוא יוכל לעבור שיקום מחוץ לכותלי בית הכלא.

בחודש אפריל האחרון דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של קצב להפחית שליש מתקופת מאסרו. בין היתר קבעה הוועדה, על פי עמדת הפרקליטות, כי קצב לא קיבל אחריות על מעשיו, לא השתתף בתכנית שיקומית ולא הביע חרטה או התנצל בפני הקורבנות. לאחר שנדחתה בקשת השחרור המוקדם אמר קצב כי לא יערער על ההחלטה. לבסוף, הגיש ערעור במועד האחרון להגשתו. במקביל, הגיש קצב לבית נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עכשיו הפרק של החמלה". מתפללים בבית הכנסת "הצעירים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully