וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: ועדת השחרורים תכריע - האם יקוצר עונשו של משה קצב?

4.8.2016 / 0:10

הנשיא לשעבר, שהורשע בעבירות אונס והטרדה מינית בשלוש נשים, יתייצב בפני ועדת השליש לאחר שהרשות לשיקום האסיר גיבשה חוות דעת ולפיה יוכל להשתקם מחוץ לכלא. קודם לכן תדון הוועדה בבקשתה של אתי אלון

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(בווידאו: ריאיון עם בתו של עופר מקסימוב לקראת הדיון בוועדת השליש של אתי אלון)

ועדת השחרורים תקבע היום (חמישי) אם הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע באונס, ישתחרר בתום שני שלישים ממאסרו. גם אם תחליט הוועדה לשחרר את קצב, הוא לא צפוי לצאת לביתו עוד באותו יום, שכן הפרקליטות ככל הנראה תבקש עיכוב ביצוע על מנת לבחון אפשרות של ערעור על ההחלטה.

לפני כשלושה שבועות התכנסה הוועדה למשך כשבע שעות כדי לדון מחדש בבקשת האסיר לשחרור מוקדם. הדיון הוחזר לוועדה בעקבות קביעת בית המשפט המחוזי מרכז, ולפיה יש לבחון מחדש את בקשתו בגלל חוות דעת חדשה שהציגה הרשות לשיקום האסיר. חוות הדעת קבעה כי בניגוד לקביעותיה בעבר, היא מאמינה כי ניתן לשחרר את קצב וכי הוא יעבור שיקום מחוץ לכותלי בית הכלא.

עוד בנושא:
שחרור קצב יכניס מיליוני נשים לכלא | דעה
בדרך לחופש? היום הגורלי של הנשיא לשעבר, השופט בדימוס והבנקאית
אחיו של קצב מחה בפייסבוק נגד ועדת השחרורים: "אימא מחכה בבית"

חג בבית הנשיא לשעבר והאנס משה קצב שוחרר לחופשת פסח בביתו. ניב אהרונסון
בדרך הביתה? גילה ומשה קצב בחופשה מבית הכלא, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

חוות הדעת הוגשה על סמך התכנית שנבנתה לקצב. היא מעלה את סיכוייו להשתחרר, אולם זה לא הגורם היחיד שעומד בפני ועדת השחרורים. מקורבי קצב הודיעו כי הוא יסכים לתנאי שלא להשמיץ ולא לנהל מסע הסתה נגד קורבנותיו.

בחודש אפריל האחרון דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של קצב להפחית שליש מתקופת מאסרו. בין היתר קבעה הוועדה, על פי עמדת הפרקליטות, כי קצב לא קיבל אחריות על מעשיו, לא השתתף בתכנית שיקומית ולא הביע חרטה או התנצל בפני הקורבנות. לאחר שנדחתה בקשת השחרור המוקדם אמר קצב כי לא יערער על ההחלטה. לבסוף, הגיש ערעור במועד האחרון להגשתו. במקביל, הגיש קצב לבית נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה.

מסקנות הוועדה הקודמת בנוגע לקצב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך דינו ציון אמיר התייחס השבוע לאפשרות כי מרשו ישוחרר מוקדם. "כל המשפחה בציפייה דרוכה, באופן טבעי. אחרי כל כך הרבה שנים של הליך משפטי ארוך מסתמנת אפשרות לשים את הפרשה מאחורי גבו ולהמשיך הלאה בחייו. יש ציפייה דרוכה של משפחה שממתינה לו אישה ילדים ונכדים ויש אמא מבוגרת בת 87", אמר.

קצב הורשע בביצוע עבירות אונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית בשלוש נשים שהיו כפופות למרותו בעת שכיהן כשר התיירות וכנשיא המדינה, וכן בשיבוש מהלכי משפט. בדצמבר 2011, הוא נדון לשבע שנות מאסר בבית הסוהר מעשיהו.

היום הגדול של האסירים המוכרים

בתוך כך, צפויה הוועדה להכריע היום לגבי שני אסירים נוספים שעמדו במרכזן של פרשות ציבוריות: ראשונה תיכנס האסירה אתי אלון. היא הורשעה בגניבת 250 מיליון שקל מלקוחות הבנק למסחר עבור כיסוי חובות אחיה, עופר מקסימוב, וכן במעילת הענק שהוביל לקריסת המוסד הפיננסי. היא צפויה להשתחרר אחרי 15 שנות מאסר, לאחר שוועדת השחרורים תקצר, ככל הנראה, שנתיים מעונשה. הפרקליטות הסכימה שלא להתנגד לשחרורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחריה ייכנס קצב, ולסיום ייכנס השופט לשעבר דן כהן, ששימש חבר דירקטוריון בחברת החשמל והורשע בקבלת שוחד מחברת "סימנס" הגרמנית במסגרת הסדר טיעון בשנת 2013. הוא נידון לשש שנות מאסר ונגזר עליו לשלם קנס של שישה מיליון שקלים. כהן, בן 74, ביקש לנכות שליש ממאסרו. הוא מרצה את עונשו באגף 2 לאסירים קשישים בכלא מעשיהו.

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully