וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של קצב מחה בפייסבוק נגד ועדת השחרורים: "אימא מחכה בבית"

21.7.2016 / 0:25

בעקבות דחיית ההחלטה בעניינו של הנשיא לשעבר שהורשע באונס, פנה אחיו הצעיר ליאור ללב עוקביו ברשת החברתית וסיפר על אמם, גוהר. "היא מחכה לשיחת הטלפון היומית ממנו, היא כואבת את כאבו"

עריכה: ניר חן סטילס: ניב אהרונסון, טליה קדוש, דניאל בוק, יותם רונן. קרדיט וידאו: מאצי הוף, שי מכלוף קרדיט עיצוב גרפי: אביחי ברוך

אחרי שוועדת השחרורים החליטה אתמול (רביעי) לדחות את ההכרעה על שחרורו של הנשיא לשעבר משה קצב שהורשע באונס, התייחס אחיו הצעיר, ליאור, בעמוד הפייסבוק שלו לנושא. הוא גולל את סיפורה של אמם של השניים, גוהר קצב, וסיפר כי אחיו האסיר מתקשר אליה הכלא מדי יום.

"אימא שלי, אישה מבוגרת, בת למעלה מ-85 (לאורך ימים ושנים טובות), ישבה כל היום וציפתה לבן הבכור שלה שישוב הביתה", כתב אחיו הצעיר של משה קצב. "היא ילדה אותו, לפני כ-71 שנים, כשהיא הייתה נערה צעירה בת 14 בלבד. מאז שהוא נולד, הוא היה כל עולמה. יחד הם עלו לישראל, יחד הם עברו את תלאות המעברה ויחד הם בנו את הארץ הזאת".

"היא ליוותה את בנה הבכור בכל תחנות חייו, כילד קטן, כנער מתבגר, כחייל בצבא, כסטודנט צעיר, כאב לילדים וכסבא לנכדים, כראש מועצה, כחבר כנסת, כשר בממשלה וכנשיא המדינה", פירט האח את הקריירה של אחיו בפוסט. "גם כשהוא כבר התבגר והפך לסבא בעצמו, היא המשיכה לדאוג לו. אימא זו אימא. זה כעשר שנים היא מלווה אותו מקרוב ובאופן אישי בכל תלאות הפרשה".

לקריאה נוספת:
אין הכרעה על שחרור קצב: החלטת הוועדה נדחתה ל-31 ביולי
לקראת ההכרעה: "גילה קצב לא מאמינה שבעלה ישוחרר מהכלא"
דברי קצב בוועדת השחרורים נחשפים: "להעניש רק כי נאבקתי על האמת שלי?"

משה קצב, לשעבר נשיא המדינה, בערעור על עונשו בבית המשפט העליון , מאי 2011. עומר מירון
משה קצב לצד אחיו, בבית המשפט ב-2011/עומר מירון

"מדי יום ביומו, היא מחכה לשיחת הטלפון היומית ממנו", סיפר האח. "תמיד באותה שעה. זו השיחה שמחייה אותה ומחזיקה אותה עד ליום המחרת. היא כבר לא אישה צעירה, שעברה הרבה בחייה. בצעירותה, היא איבדה שניים מילדיה הקטנים, בעודם תינוקות הקשורים לאמם. היא מעולם לא יצאה מהטראומה הזו".

ליאור קצב סיפר על היחס של אמו לכליאתו של בנה משה. "בשנים האחרונות, היא מתחננת ומתפללת למען בנה הבכור. היא כואבת את כאבו. רואה את היום, היא ישבה בביתה, חיכתה לו שישוב היום הביתה. חיכתה וחיכתה. ציפתה וציפתה. התפללה והתפללה. התחננה וקיוותה. לוועדת השחרורים היו תכניות שונות ולוח זמנים שונה".

בתום שבע שעות של דיונים הודיעה ועדת השחרורים כי ההחלטה בעניינו של קצב לא תתקבל במהלך היום, אלא תידחה לסוף החודש. הוועדה התכנסה היום כדי לדון מחדש בבקשת האסיר לשחררו שחרור מוקדם. הדיון בוועדה נערך היום בעקבות קביעת בית המשפט המחוזי-מרכז כי עליה לבחון שוב את בקשתו לשחרור בגלל חוות דעת חדשה שהציגה הרשות לשיקום האסיר. קצב הגיע לאולם הדיונים במדי אסיר כתומים. פרטי הדיון ודברי הנשיא לשעבר בו נאסרו לפרסום.

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully