וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחופש? היום הגורלי של הנשיא לשעבר, השופט בדימוס והבנקאית

3.8.2016 / 10:11

משה קצב שהורשע באונס, דן כהן שנידון לשש שנות מאסר בגין קבלת שוחד ואתי אלון שהובילה לקריסת הבנק למסחר כשמעלה בכספיו יתייצבו מחר בזה אחר זה בפני חברי ועדת השליש. האם השלושה בדרך לשחרור מוקדם?

עריכה: ניר חן סטילס: ניב אהרונסון, טליה קדוש, דניאל בוק, יותם רונן. קרדיט וידאו: מאצי הוף, שי מכלוף קרדיט עיצוב גרפי: אביחי ברוך

(סיכום הדיון בוועידת השחרורים בעניינו של משה קצב, בחודש שעבר)

זה נשמע כמו תחילתה של בדיחה: נשיא מדינה לשעבר, שופט מחוזי לשעבר ובנקאית לשעבר נפגשים בוועדת השחרורים מהכלא. מחר (חמישי) התרחיש הזה יתממש – והאסירים המפורסמים יעמדו בפני חברי ועדת השליש.

ראשונה תיכנס האסירה אתי אלון. היא הורשעה בגניבת 250 מיליון שקל מלקוחות הבנק למסחר עבור כיסוי חובות אחיה, עופר מקסימוב, וכן במעילת הענק שהוביל לקריסת המוסד הפיננסי. היא צפויה להשתחרר אחרי 15 שנות מאסר, לאחר שוועדת השחרורים תקצר, ככל הנראה, שנתיים מעונשה. הפרקליטות הסכימה שלא להתנגד לשחרורה.

עוד בוואלה! NEWS:
פתאום נהיה שקט: הלוחמים שחיפשו את הדר חוזרים למנהרה הארורה
צרפת מזהירה מבחירת טראמפ: הדמוקרטיה בסיכון, יהיו לכך השלכות
הקרחונים נמסים, הבצורת מחריפה: הדוח הקודר על עתיד כדור הארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחריה יבוא בשערי אולם הוועדה הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע באונס ונידון לשבע שנות מאסר, מהן נשא ארבע שנים ושמונה חודשים. הוא יקבל את הכרעת הוועדה לאחר שזו התכנסה ביום ראשון והודיעה כי תמסור את החלטתה ביום חמישי. בית המשפט המחוזי-מרכז קבע לאחרונה כי על ועדת השחרורים לבחון שוב את בקשתו לשחרור של הנשיא לשעבר לאור חוות דעת חדשה שהציגה הרשות לשיקום האסיר, ולפיה יוכל לעבור שיקום מחוץ לכותלי בתי הסוהר. בכך הפכה הרשות חוות דעת קודמת על פיה.

מי שיחתום את המצעד יהיה השופט לשעבר דן כהן, ששימש חבר דירקטוריון בחברת החשמל והורשע בקבלת שוחד מחברת "סימנס" הגרמנית במסגרת הסדר טיעון בשנת 2013. הוא נידון לשש שנות מאסר ונגזר עליו לשלם קנס של שישה מיליון שקלים. כהן, בן ה-74, ביקש לנכות שליש ממאסרו. הוא מרצה את עונשו באגף 2 לאסירים קשישים בכלא מעשיהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully