וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט לשעבר דן כהן שהורשע בשוחד ישוחרר זמנית מהכלא

14.6.2015 / 14:00

כהן, שופט בבית משפט המחוזי בבאר שבע לשעבר, נידון ב-2013 לשש שנות מאסר. עקב ניתוח קשה לטיפול בסרטן, שעלול להוביל לתגובה כימית שתסכן את חייו - ועדת השחרורים הסכימה לשחררו ל-60 ימים

השופט דן כהן מובא לדיון במחוזי ת"א, מרץ 2013. מגד גוזני
מימוש ההחלטה מותנה בחתימת ערבות של שני ערבים בסך 10 מיליון שקל כל אחד. דן כהן בבית המשפט ב-2013/מגד גוזני

ועדת השחרורים מטעמים רפואיים שליד שירות בתי הסוהר (שב"ס) החליטה היום (ראשון) לשחרר מכלא ניצן למשך 60 יום את שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע לשעבר, דן כהן, לצורך טיפול במחלת הסרטן שממנה הוא סובל. הוועדה, בראשות השופט שלמה שוהם, אישרה את השחרור בהסכמת הפרקליטות, וזאת לאחר שכהן עבר ניתוח קשה וישנו חשש שהתגובה לטיפול הכימי תסכן את חייו. מימוש ההחלטה מותנה בחתימת ערבות של שני ערבים בסך עשרה מיליון שקל כל אחד.

כהן הורשע בשנת 2013 במסגרת הסדר טיעון בקבלת כספי שוחד מחברת "סימנס" הגרמנית בעת שכיהן כדירקטור בחברת החשמל, לאחר שפרש מכס השיפוט. כמו כן, הוא הורשע בהפרת אמונים בפרשת "רוגוזין". כהן נידון לשש שנות מאסר וכן נגזר עליו לשלם קנס בסכום של שישה מיליון שקל.

עוד בוואלה!NEWS:
החשש לטבח: ישראל יוזמת הקמת אזור בסוריה לסיוע לפליטים דרוזים
כך נראה קו ההגנה של ישראל לדוח ועדת החקירה של "צוק איתן"
חשד לרצח בבאר שבע: בן 35 נמצא עם סימני אלימות בביתו, אחיו עוכב

כהן מונה ב-1991 לחבר דירקטוריון בחברת החשמל, וב-1993 מונה גם ליו"ר ועדת הנכסים של החברה. על פי כתב האישום שהוגש נגדו בשנת 2009 הוא קיבל שוחד של מיליוני שקלים כדי להשפיע על דירקטוריון חברת החשמל בהחלטות עסקיות שונות. בין השאר, הוא הואשם שהשפיע על הדירקטוריון לקבל החלטה לרכוש כ-400 דונם שהיו בבעלותה של חברת "תעשיות רוגוזין", וקיבל בתמורה כשני מיליון דולרים.

כהן הורשע בפרשה זו בעבירה של הפרת אמונים בלבד, מכיוון שלא דיווח לדירקטוריון חברת החשמל על קשריו עם עזרא הראל, מי שהיה הבעלים של חברת "רוגוזין".

כתב האישום כלל גם קבלת שוחד מחברת "סימנס" הגרמנית בסכום של כמיליון אירו. על פי האישום, ב-2001 שילמה "סימנס" לכהן כדי שיפעיל לחץ על מנת שתוכל לזכות במכרז לרכישת שלוש טורבינות גז בידי חברת החשמל. שווי העסקה היה 320 מיליון אירו, אולם מעולם לא נעשה שימוש בטורבינות.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully