וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר: שש שנות מאסר לשופט דן כהן

השופט המחוזי לשעבר, שהורשע בהפרת אמונים ובקבלת שוחד, הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות והסכים לתקופת המעצר. בנוסף, נגזר עליו לשלם קנס בסכום של שישה מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) שש שנות מאסר על השופט המחוזי לשעבר דן כהן, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בקבלת כספי שוחד מחברת "סימנס" הגרמנית בעת שכיהן כדירקטור בחברת החשמל, לאחר שפרש מכס השיפוט. כמו כן, הוא הורשע בהפרת אמונים בפרשת "רוגוזין". נוסף על המאסר, נגזר על כהן לשלם קנס בסכום של שישה מיליון שקל.

בית המשפט אישר את הסדר הטיעון שגובש בתום מגעים בין נציגי הפרקליטות לבין פרקליטיו של כהן, והרשיע אותו ביולי האחרון. במסגרת הסדר הטיעון, הודה השופט לשעבר בעבירות והסכים לעונש המאסר באורך שש שנים.

השופט דן כהן מובא לדיון במחוזי ת"א, מרץ 2013. מגד גוזני
כהן בעת הרשעתו ביולי האחרון/מגד גוזני

כהן, בעברו שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, נמלט לפרו בשנת 2005 בעקבות החשדות שהתעוררו נגדו, לפיהן קיבל שוחד כאשר כיהן כדירקטור בחברת החשמל. כהן מונה ב-1991 לחבר דירקטוריון בחברת החשמל, וב-1993 מונה גם ליו"ר ועדת הנכסים של החברה. על פי כתב האישום שהוגש נגדו בשנת 2009, בעת ששהה בפרו, הוא קיבל שוחד של מיליוני שקלים כדי להשפיע על דירקטוריון חברת החשמל בהחלטות עסקיות שונות. בין השאר, הוא הואשם שהשפיע על הדירקטוריון לקבל החלטה לרכוש כ-400 דונם שהיו בבעלותה של חברת "תעשיות רוגוזין", וקיבל בתמורה כשני מיליון דולרים. על פי כתב האישום המתוקן, כהן הורשע בפרשה זו בעבירה של הפרת אמונים בלבד, מכיוון שלא דיווח לדירקטוריון חברת החשמל על קשריו עם עזרא הראל, מי שהיה הבעלים של חברת "רוגוזין".

כמו כן, כלל כתב האישום המתוקן את האישום בקבלת שוחד מחברת "סימנס" הגרמנית בסכום של כמיליון אירו. על פי האישום, ב-2001 שילמה "סימנס" לכהן כדי שיפעיל לחץ על מנת שתוכל לזכות במכרז לרכישת שלוש טורבינות גז בידי חברת החשמל. שווי העסקה היה 320 מיליון אירו, אולם מעולם לא נעשה שימוש בטורבינות.

השופט לשעבר דן כהן שוחרר למעצר בית. רויטרס
כהן בעת הסגרתו לישראל/רויטרס

כהן נחקר לראשונה במאי 2003, והכחיש את החשדות נגדו. הוא נחקר פעמיים נוספות באזהרה בנובמבר 2003 ובאוגוסט 2005 ובחר לשמור על זכות השתיקה. באוגוסט 2005 הוא עזב את הארץ. ב-2009, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, ביקשה ישראל את הסגרתו מפרו, ועל אף שבית המשפט המקומי אישר את ההסגרה, הדרג המדיני סירב לחתום עליה. במרבית המדינות, כולל ישראל, צריך אישור של הדרג המדיני. במרץ השנה, באופן מפתיע, ניאות הדרג המדיני לחתום על הסכם ההסגרה וכהן הוטס לישראל ונלקח מיד למעצר. לאחר הסגרתו החלו המגעים בין הפרקליטות לבין פרקליטו של כהן, עו"ד איתן מעוז, שהגיעו לסיומם עם ההסכמה על הסדר הטיעון.

עוד בנושא:
השופט דן כהן הורשע בקבלת שוחד ובהפרת אמונים
חברת החשמל תובעת 200 מיליון שקל מדן כהן
דן כהן הופיע בבית המשפט: "התכוונתי לחזור ארצה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully