וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש לטבח: ישראל יוזמת הקמת אזור בסוריה לסיוע לפליטים דרוזים

14.6.2015 / 13:25

בימים אלה מתנהלים מגעים עם גורמים שונים לשם הקמת אזור מיוחד ליד הגבול שאליו יוכלו להגיע פליטים ולקבל סיוע הומניטרי. יו"ר המועצה הדרוזית הציונית לאולפן וואלה!NEWS: "שיפתחו את הגדר ויתנו לנו להילחם"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

ישראל יוזמת הקמת אזור מיוחד בשטח סוריה בסמוך לגבול עם ישראל, שאליו יוכלו להגיע פליטים דרוזים על מנת לקבל סיוע הומניטרי – כך נודע היום (ראשון) לוואלה!NEWS. המגעים בנושא מתנהלים על רקע החשש בקרב בני העדה בישראל מפני טבח אפשרי של ארגונים איסלאמיים קיצוניים באחיהם מעבר לגבול, בעיקר באזור הר הדרוזים שבדרום סוריה. גורם שמצוי בפרטי המגעים אמר כי ישראל מנהלת מגעים עם כמה מדינות בעולם, עם גורמים באו"ם ועם הצלב האדום לצורך הקמת השטח האמור.

גורם מדיני אישר לוואלה!NEWS כי ישראל עוקבת אחר מצבם של הדרוזים בסוריה, ואמר: "אין כוונה לקלוט פליטים דרוזים בישראל, אך כעם שחווה שואה, אין לנו כוונה להתעלם מאפשרות של טבח המוני במיעוט הדרוזי". דברים אלו מצטרפים לדברים שאמר לפני כשבועיים קצין בכיר במטה הכללי בשיחה עם כתבים צבאיים, כי "ישראל לא תתיר כניסה המונית של פליטים דרוזים לישראל אך גם לא תעמוד מנגד אם תראה טבח".

סבין סיטרוק, ראש אגף תקשורת בצלב האדום, הבהירה כי היא אינה מאשרת או מכחישה את הפרטים, אולם כן הסכימה לומר שאכן "הצלב האדום מקיים דיאלוג חסוי עם גורמי הערכה שונים על המצב בסוריה". לדבריה, "הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מקיים הערכות על המצב ההומניטרי, על הצרכים של אוכלוסיות אזרחיות הנמצאות באזורי עימות ועל סוג והיקף הסיוע שיש לספק, משני צדי הגבול".

הדרוזים מתגייסים למען אחיהם שבסוריה: "כמו צו 8"

מיליציות איסלאמיסטיות השתלטו על העיר אידליב, סוריה, מרץ 2015. רויטרס
לוחמים איסלאמיסטים באידליב/רויטרס

הר הדרוזים נמצא בסמוך למשולש הגבולות בין סוריה, ירדן וישראל - באזור חמת גדר. לדברי השר לשעבר סאלח טריף, בהר הדרוזים חיים יותר מ-600 אלף דרוזים ועוד כ-180 אלף פליטים, ביניהם גם סונים ונוצרים שברחו אליו במהלך מלחמת האזרחים. זאת מאחר שהיה מוגן יחסית ליתר האזורים ונותר בשליטתו של אסד בו תומכות עדות המיעוטים בסוריה. בשבועות האחרונים פתחו ארגונים איסלאמיים קיצוניים במתקפה באזור, כמו גם בעיירה הדרוזית חאדר שברמת הגולן הסורית ובאזור אידליב, מה שהעלה חשש מפני טבח אפשרי.

בכירים בעדה הדרוזית בישראל ששוחחו במהלך השבוע החולף עם גורמי ביטחון על מצבם של אחיהם בהר הדרוזים, ביקשו לדאוג לחמש אותם. "מי שמדבר על הרעיון לקלוט דרוזים מסוריה בישראל לא מבין את מהות הבעיה", טענו. "אף דרוזי לא יעזוב את אדמתו. אבל מצד שני אין להם נשקים ותחמושת כדי להתמודד עם האיומים ואנחנו מצפים שמדינת ישראל כמו שאר מדינות העולם יעזרו להם להגן על עצמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה של הדרוזים בישראל למען אחיהם בסוריה. באדיבות ד"ר משהור ספא, תמונות גולשים
הפגנה של דרוזים בישראל למען אחיהם בסוריה, אתמול/תמונות גולשים, באדיבות ד"ר משהור ספא

גורם במערכת הביטחון אומר כי בשבועות האחרונים שוקלות כמה מדינות במערב, בהתייעצות עם גורמים בכירים בירדן, להעביר תחמושת וכלי נשק לראשי העדה הדרוזית בסוריה על מנת שיוכלו להגן על עצמם. עם זאת, טרם התקבלה החלטה בנושא.

במערכת הביטחון סירבו להתייחס באופן רשמי לנאמר בכתבה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully