וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בברלין: ילדיה של הנעדרת הישראלית הגיעו לסייע באיתורה

דב גיל-הר, שליח וואלה! NEWS לברלין

21.12.2016 / 8:10

יומיים לאחר פיגוע הדריסה בשוק חג המולד הגיעו בנם ובתם של בני הזוג מהרצליה לבירת גרמניה כדי לתת דגימת ד-נ-א במטרה לסייע בחיפושים אחרי האם. השניים ביקרו את האב בבית החולים, שמצבו קשה. עשרות עדיין מאושפזים

צילום: דב גיל-הר ויניב דורנבוש

במסגרת החיפושים אחר הישראלית שנעדרת מאז הפיגוע שלשום (שני) בשוק חג המולד בברלין, הגיעו הלילה בנה ובתה לעיר. מצבו של בעלה, שמאושפז בבית חולים מקומי, עדיין קשה, אם כי יצא מכלל סכנה. הילדים ביקרו את האב ובכוונתם לתת דגימת ד-נ-א על מנת לסייע באיתור אמם.

קונסולית ישראל בגרמניה, ליאורה גבעון, אמרה כי המשטרה המקומית טרם הצליחה לברר את זהותם של כמה מן הפצועים ולכן התקווה לאיתורה של הישראלית, תושבת הרצליה, לא נגוזה. 24 איש שנפצעו במתקפה עדיין מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 18 במצב קשה.

לקריאה נוספת:
מחסומי בטון ושוטרים בלבוש אזרחי: כוננות מוגברת ברחבי אירופה
ישראלים שחזרו מברלין על השוטרים: "הם שתו בירה בזמן הפיגוע"
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בברלין: "המחבל נשמע לקריאותינו"

המשאית עמה בוצע פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין נגררת מהזירה, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
עשרות עדיין מאושפזים. שוק חג המולד בברלין לאחר הפיגוע, שלשום/רויטרס

גורמים בשגרירות ישראל בגרמניה אמרו אתמול לוואלה! NEWS כי "יש בנו תקווה שנצליח לאתר את הנעדרת הישראלית בחיים, אך אנחנו עדיין עורכים חיפושים בחדרי מתים כדי לשלול את האפשרות שהיא בין ההרוגים". השגריר יעקב הדס הוסיף כי "אנחנו עושים מאמצים רבים על מנת לאתר את האישה".

"רוב הפצועים באירוע עדיין לא זוהו וזה נותן לנו תקווה", הוסיף הדס. "אני מקווה שהתקווה הזו תתממש ושנמצא אותה. אנחנו בודקים את כל האפשרויות בתקווה לשלול גם את האפשרות הגרועה ביותר".

עליזה גניס כהנא, שכנתם של בני הזוג, סיפרה לוואלה! NEWS כי היא "מתפללת לבריאותו של הבעל, ומקווה שהאישה תימצא בריאה ושלמה בהקדם". לדבריה, "עדיין לא יודעים אם היא בחיים. הילדים בדרכם, הם עלו בבוקר על טיסה לברלין, והבטיחו לעדכן אותנו במצב".

"הם כמו משפחה שניה שלנו", סיפרה גניס כהנא. "כשהבן שלי התחתן הם הגיעו לחתונה עם שאר השכנים וחגגנו ביחד". היא הוסיפה: "הם אנשים טובים ושמחים, מוקפים בחברים, משפחה שנוסעת רבות לחו"ל. הם אוהבים את החיים, אוהבי הארץ, תמיד מוקפים בחברים". היא הוסיפה כי כשקיבלה הודעה אודות הפיגוע, "בכיתי. הם כמו משפחה שלנו, כואב לנו מאוד. ניסיתי קשר ליצור עם האישה, אך מיום ראשון לא היה איתה קשר. אתמול היא עוד הספיקה לעלות תמונה מברלין, אני מקווה שהיא בסדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל באתר זיכרון בעקבות הפיגוע בברלין. 20 בדצמבר 2016. AP
הבטיחה להעניש את האחראים. מרקל בזירת הפיגוע, אתמול/AP

מחקירת האירוע עולה כי הנהג הדורס ירה למוות באזרח פולני, שנמצא מת בכלי הרכב לאחר המתקפה. בעיתון "די וולט" ציטטו את התקשורת הפולנית, שלפיה ייתכן שהמשאית נחטפה בברלין בשעות אחר הצהריים, כשחנתה מול משרדי החברה בעיר כשהיא אמורה לפרק קורות פלדה שהובאו מאיטליה. בן דודו של האזרח הפולני ובעלי החברה אמר כי הוא לא הצליח ליצור עמו קשר בשעות שלפני המתקפה.

הקנצלרית אנגלה מרקל הבטיחה להעניש את האחראים ואמרה כי "אנחנו חייבים להניח כי מדובר בטרור". לדבריה, אם אכן יהיה מדובר בפליט, "זה יהיה במחליא במיוחד". הקנצלרית הוסיפה כי "עלינו להניח שהייתה זאת מתקפת טרור, על אף שאין לכך עוד ודאות מוחלטת". שר הפנים תומאס דה מזייר אמר כי "אין ספק" שמדובר במתקפה ואמר כי החשוד הגיע לגרמניה בדצמבר ולברלין בפברואר.

אמש קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אחריות על הפיגוע. המפגע טרם אותר, וחשוד שנתפס מוקדם יותר שוחרר הערב ממעצר. לטענת הארגון, הדורס הוא "חייל של 'המדינה האסלאמית', שנענה לקריאות לפגוע במדינות הקואליציה הצלבנית". נוסח דומה נמסר על ידי הארגון במקרים שבהם מחבלים נשבעו אמונים לארגון, אולם פעלו באופן עצמאי וללא כל קשר ממשי לדאעש. עד כה דווח על 12 הרוגים ו-48 פצועים בפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully