וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים שחזרו מברלין על השוטרים: "הם שתו בירה בזמן הפיגוע"

20.12.2016 / 21:46

הישראלים ששבו מגרמניה סיפרו על התנהלות כושלת של המשטרה באירוע הדריסה בשוק חג המולד. "אולי זו האדישות, אולי הפחד, אבל לקח להם זמן להבין מה קורה", אמרה אחת. אחר הוסיף: "הופתעתי מהאיטיות"

צילום: ניב אהרונסון ודב גיל-הר, עריכה: שמרית גולדשטיין

פחות מיממה עברה מאז דריסה בשוק חג המולד בברלין, שבה נהרגו 12 בני אדם, והישראלים ששבו לארץ טוענים: "הכתובת הייתה על הקיר". בין ראשוני הישראלים שנחתו בנתב"ג בשובם מגרמניה היה מיכאל ווקס, ישראלי שחי בברלין והגיע לארץ לחופשה קצרה. "זה שחר של יום חדש, הגרמנים עדיין אוכלים סרטים", אמר לוואלה! NEWS.

"הברלינאים קיבלו 'כאפה רצינית'", המשיך, "הם היו בשוק מגודל הפיגוע. זה פשוט נראה כמו התחלה של עידן חדש, רק לפני כמה שבועות מהגר עבודה תקף מקומית". ווקס טוען כי נוכחותם של פליטים רבים בעיר משפיעה על תחושות המקומיים. זאת, בשל פערים שלא ניתן להסתיר בין השניים. "יש פערי דת ענקיים, רבים ממהגרי העבודה מאשימים את המדינה באי מתן פתרון להשתלבות שלהם. זה לא סוד שהרבה מוסלמים היגרו לאירופה, ויחד עמם הגיעו גם קיצוניים. אני לא מתאר לעצמי שסתם גרמני יפגע במקומית אחרת".

לקריאה נוספת:
גורם ביטחוני בגרמניה: "כוחות הביטחון אובדי עצות, אין קצה חוט"
ישראלי מאושפז במצב קשה בברלין, רעייתו נעדרת: "מקווים לאתרה בחיים"
משירי החג לאבל מאופק: כך הפכו ימי החג של ברלין לשדה מוקשים

המשאית עמה בוצע פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין נגררת מהזירה, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
"הגרמנים היו בשוק". המשאית שפגעה בשוק חג המולד/רויטרס

בת זוגו של מיכאל, מיכל ינאי, הסכימה עמו כי הדריסה הפרה את השלווה בגרמניה. "הגרמנים היו בשוק", היא אומרת, "שמענו על הפיגוע מכל בני המשפחה והחברים שהתקשרו ושלחו הודעות מודאגות לאחר הפרסומים הראשונים". ינאי טוענת כי לכוחות הביטחון לקח זמן רב להגיע לזירה ולנהל את האירוע. "אולי זו האדישות, אולי הפחד, אבל לקח להם זמן להבין מה קורה. העובדה שאנחנו מגיעים מישראל למודת הטרור וחווים פיגוע דווקא בברלין – זה הזוי, אבל נראה שאנחנו לוקחים את זה יותר בקלות מהגרמנים".

איריס שפיצר ממבשרת ציון, שבילתה עם משפחתה שחייה בברלין, אמרה כי היא מאוכזבת משירותי האבטחה המקומית. "תפסו את השוטרים עם המכנסיים למטה, דקות לפני פיגוע הטרור הם עוד שתו בירות", אמרה. "ההרגשה האבסורדית היא שעד עכשיו משטרת ברלין לא כיסתה את האירוע. מזל שהחדשות זורמות מישראל ומהר מאוד הבנו מה קורה". שפיצר מוסיפה כי רק הבוקר, בטרם חזרה לארץ, הבחינה כי הגרמנים מתחילים לעכל את מה שקרה. "הבידוק והאבטחה בשדה התעופה היו ממש נרחבים. ההרגשה הייתה שרק הבוקר ירד האסימון בברלין השאננה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
"הפיגוע היה צפוי". זירת הדריסה בברלין, אתמול/רויטרס

"פיגוע הדריסה היה צפוי, דאעש איימו שהם הולכים לפגוע במרכזי הערים באירופה והנה זה קורה", אמר לוואלה!NEWS יהונתן לוי, תושב ירושלים שהיה בחופשה בברלין. לדבריו, מלונו נמצא בקרבת זירת הפיגוע. "בקבלה ביקשו מאיתנו שלא לצאת לאזור השווקים. הייתה אווירה של פחד. התחושה הזו, בתור ישראלי, היא שגם לשם הפיגועים רודפים אחריך. ממש אקורד סיום מבאס לטיול". לוי ניסה לשחזר את הדקות שלאחר הפיגוע: "הופתעתי מהנוכחות הדלה של המשטרה המקומית ושירותי הביטחון. זה מפתיע לראות את התגובה האיטית של המקומיים".

משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
פינוי הפצועים מזירת הדריסה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully