וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי מאושפז במצב קשה בברלין, רעייתו נעדרת: "מקווים לאתרה בחיים"

אור רביד, דב גיל-הר, שליח וואלה! NEWS לברלין

20.12.2016 / 17:23

במשרד החוץ עושים מאמצים קדחתניים לאיתור האישה, תושבת הרצליה, שנעדרת מאז הפיגוע בשוק חג המולד. בני משפחתם בדרכם לבית החולים. שכנתם של בני הזוג: "הם כמו משפחה שנייה שלנו, אני מקווה שהיא בסדר"

צלמים זמניים מורשים

"יש בנו תקווה שנצליח לאתר את הנעדרת הישראלית בחיים, אך אנחנו עדיין עורכים חיפושים בחדרי מתים כדי לשלול את האפשרות שהיא בין ההרוגים" – כך אומרים היום (שלישי) לוואלה! NEWS גורמים בשגרירות ישראל בגרמניה, שם עושים מאמצים כדי לדעת מה עלה בגורלה של ישראלית תושבת הרצליה, שלא יצרה קשר מאז פיגוע הדריסה שאירע אמש בשוק חג המולד בברלין, וקיים חשש כבד לחייה. בעלה נפצע באורח קשה באירוע, ובמהלך הלילה עבר שני ניתוחים.

"אנחנו עושים מאמצים רבים על מנת לאתר את האישה", אמר שגריר ישראל בגרמניה יעקב הדס. "רוב הפצועים באירוע עדיין לא זוהו וזה נותן לנו תקווה. אני מקווה שהתקווה הזו תתממש ושנמצא אותה. אנחנו בודקים את כל האפשרויות בתקווה לשלול גם את האפשרות הגרועה ביותר".

"מאז אתמול בערב אנחנו עוברים בין בתי חולים ולצערנו אנחנו מורגלים באירועים כאלה", הוסיף הדס. "כבר אמש יצאנו מנקודת הנחה שיהיו באירוע ישראלים, ולאחר שהצלחנו לאתר מספר מנותקי קשר, נותרנו עם הזוג הזה בלבד".

בית החולים שבו מאושפז הישראלי בברלין גרמניה, 20 בדצמבר 2016. דב גיל-הר, מערכת וואלה! NEWS
"עוברים בין בתי החולים". בית החולים שבו מאושפז הישראלי/מערכת וואלה! NEWS, דב גיל-הר

הקונסולית ליאורה גבעון הוסיפה כי היא מצויה בקשר הן עם המשטרה המקומית והן עם משרד החוץ. "אנחנו עדיין לא יודעים אם יש הרוגים ישראלים", הדגישה. "אנחנו בקשר מתמיד עם כל הערוצים שעומדים לרשותנו ונשמח לפתור את התעלומה לטובה".

בני משפחתם של בני הזוג המתגוררים במרכז הארץ עושים את דרכם לברלין על מנת לשהות ליד מיטת יקירם, ובתקווה כי יקבלו בשורות טובות לגבי אימם. רב הקהילה היהודית בברלין, יהודה טייכטל, סיפר כי הוא ביקר את הפצוע וכי הוא יצא מסכנת חיים לאחר ניתוח.

עליזה גניס כהנא, שכנתם של בני הזוג, סיפרה לוואלה! NEWS כי היא "מתפללת לבריאותו של הבעל, ומקווה שדהאישה תימצא בריאה ושלמה בהקדם". לדבריה, "עדיין לא יודעים אם היא בחיים. הילדים בדרכם, הם עלו בבוקר על טיסה לברלין, והבטיחו לעדכן אותנו במצב".

"הם כמו משפחה שניה שלנו", סיפרה גניס כהנא. "כשהבן שלי התחתן הם הגיעו לחתונה עם שאר השכנים וחגגנו ביחד". היא הוסיפה: "הם אנשים טובים ושמחים, מוקפים בחברים, משפחה שנוסעת רבות לחו"ל. הם אוהבים את החיים, אוהבי הארץ, תמיד מוקפים בחברים". היא הוסיפה כי כשקיבלה הודעה אודות הפיגוע, "בכיתי. הם כמו משפחה שלנו, כואב לנו מאוד. ניסיתי קשר ליצור עם האישה, אך מיום ראשון לא היה איתה קשר. אתמול היא עוד הספיקה לעלות תמונה מברלין, אני מקווה שהיא בסדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל באתר זיכרון בעקבות הפיגוע בברלין. 20 בדצמבר 2016. AP
הקנצלית מרקל מניחה זרים בזירת הפיגוע, היום/AP

התובע הכללי של גרמניה, פיטר פרנק, אמר היום כי עדיין לא זוהו כל 12 ההרוגים באירוע. לדבריו, הרשויות מאמינות כי רוב הקורבנות הם אזרחי גרמניה. עוד ציין כי עשרות בני אדם נוספים נפצעו, בהם 30 באורח קשה. הוא אף אישר כי ייתכן שהאדם שנעצר בחשד לביצוע המתקפה הוא אינו המפגע, וכי עשויים להיות מעורבים נוספים.

העיתון הגרמני די וולט דיווח מוקדם יותר כי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה טרם נתפס והוא עדיין מסוכן. לפי הדיווח, הוא עדיין מחזיק באקדח ששימש אותו להרוג את הנוסע הפולני במשאית, ומבקש המקלט מפקיסטן שנמצא במעצר אינו קשור לאירוע. משטרת ברלין מסרה כי היא בכוננות גבוהה וקראה לתושבים לשמור על ערנות.

זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
משטרת ברלין בכוננות גבוהה. זירת הפיגוע, היום/רויטרס

מחקירת האירוע עולה כי הנהג הדורס ירה למוות באזרח פולני, שנמצא מת בכלי הרכב לאחר המתקפה. בדי וולט ציטטו את התקשורת הפולנית, שלפיה ייתכן שהמשאית נחטפה בברלין אתמול בשעות אחר הצהריים, כשחנתה מול משרדי החברה בעיר כשהיא אמורה לפרק קורות פלדה שהובאו מאיטליה. בן דודו של האזרח הפולני ובעלי החברה אמר כי הוא לא הצליח ליצור עמו קשר מאז אתמול אחר הצהריים

הקנצלרית אנגלה מרקל הבטיחה היום להעניש את האחראים ואמרה כי "אנחנו חייבים להניח כי מדובר בטרור". לדבריה, אם אכן יהיה מדובר בפליט, "זה יהיה במחליא במיוחד". הקנצלרית הוסיפה כי "עלינו להניח שהייתה זאת מתקפת טרור, על אף שאין לכך עוד ודאות מוחלטת". שר הפנים תומאס דה מזייר אמר כי "אין ספק" שמדובר במתקפה ואמר כי החשוד הגיע לגרמניה בדצמבר ולברלין בפברואר.

שוק חג המולד בברלין בבוקר שאחריי פיגוע הדריסה, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
אבל בגרמניה. הנחת זרים בזירת המתקפה/רויטרס
זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת האירוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully