וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסיקו לשתוק": חושפת הטענות להטרדות מיניות מצד הח"כ מדברת

הפעילה החברתית חגית מוריה גיבור התארחה באולפן וואלה! NEWS ודיברה על רצף עבירות המין במגזר הדתי-לאומי, על רקע הטענות להטרוד מיניות מצד ח"כ בבית היהודי. "עד היום זה היה מוכחש, זה פוגע בכל החברה שלנו", אמרה. רב בכיר: "צריך להפסיק לכבס כביסה מלוכלכת בבית"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

"עד היום הנושא המיני היה מושתק ומוכחש, עכשיו הפסיקו לשתוק ולהסתתר ומדברים על זה", כך מסבירה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS חגית מוריה גיבור, פעילה חברתית מהמגזר הדתי-לאומי שחשפה את הטענות להטרדות מיניות מצד חבר כנסת מהבית היהודי, את ריבוי התלונות והטענות על עבירות מין במגזר הציונות הדתית לאחרונה. האחרון שבהם אירע אתמול (חמישי) כשרב מוכר מירושלים, דוד הריסון, ששימש מחנך באולפנה נעצר בחשד לאונס תלמידתו.

מעצרו של הרב הריסון מצטרף לשורה של אישי ציבור מהציונות הדתית ששמם נקשר באחרונה לחשדות בעבירות מין. מלבד הח"כ מהבית היהודי, שמכחיש את הטענות נגדו הנמצאות בבירור בצוות מיוחד שהוקם לעניין, נמצא ברשימה גם תת-אלוף (במיל') אופק בוכריס, הקצין הבכיר שצפוי להודות בכתב אישום בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה של חיילת שהייתה כפופה לו.

איש הציונות הדתית הנוסף הוא גיל שפר, בכיר בלשכת ראש הממשלה, שנחקר בימים אלה בחשד לעבירות מין בזמרת. גם הבכיר בפרקליטות, אורי קורב, שכיום אינו חובש כיפה, אך השתייך בעבר למגזר, נחקר מחדש בחשד לביצוע עבירות מין בעמיתתו. אלה מצטרפים לרב עזרא שיינברג, החשוד בעבירות מין חמורות בכמה נשים ושעניינו נידון בימים אלה.

לקריאה נוספת:
בעקבות פרשת המין בצפון: בציונות הדתית קראו לנסח קוד אתי לרבנים
דוח: 87% מתיקי חשדות לעבירות מין נסגרו ללא הגשת כתב אישום
אבי המתלוננת במכתב לבוכריס: "אתה לא גיבור, תתנצל על מה שעשית"

תא"ל אופק בוכריס בדיון בבית הדין הצבאי בקריה, תל אביב 29 ספטמבר 2016. מגד גוזני
"תופעה רעה שחוצה מגזרים". בוכריס/מגד גוזני

"זה לא עובר רק על הציונות הדתית, זה עובר על החברה שלנו. לא רק במדינה שלנו, אבל בטח ובטח שגם במדינה שלנו. אנחנו רואים את זה בתרבות, בפוליטיקה ובתקשורת. הדבר הזה הוא בהחלט תופעה רעה שחוצה את כל המגזרים", מוסיפה מוריה גיבור.

גיבור טוענת כי המגזר עסוק כולו בעניין הזה. "כולם מדברים ושואלים ורוצים לעשות בדק בית אמתי ואיך הופכים את הסיפור הזה, ובוודאי שהחברה הדתית טוענת שבאה עם ערכים מסוימים וחשוב להם לעמוד בסטנדרטים שהיא מציבה. זה מעסיק את כולם, גם את הבית היהודי וגם את המגזר בכלל וכולם מקווים שהנושא ייפתר ושנוכל לצעוד קדימה לעתיד טוב ונקי יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דמותו של נתניהו כוסתה בשלטי הקמפיין של הבית היהודי. דרור עינב
"מעסיק גם את הבית היהודי וגם את כולם". שלט של הבית היהודי בבחירות/דרור עינב

אך יש מי שמבקש שלא לראות במכת מדינה. הרב יובל שרלו, ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר ומהרבנים המובילים בציונות הדתית, טוען כי "דתיים הם גם בני אדם ולכל בני אדם ששררה אורבת להם, הסכנה שהם ינצלו אותה בצורה לא טובה". לדבריו, "עומדים לרשותו של אדם דתי כלים נוספים שיכולים להוות בלם, ולכן יש ציפייה מאנשים דתיים שיענו למגבלות ולמחסומים ולא יעשו דברים רעים אבל גם עם זה שום דבר לא בטוח".

הרב שרלו הוסיף כי "כל חברה, גם הציונות הדתית, צריכה לעשות שני דברים: לשוחח על כך במערכת החינוך ולהתעקש התעקשות בלתי מתפשרת על כך שלא מכבסים את הכביסה המלוכלכת בפנים. אם יש מידע על הפרק, עושים כל מה שאפשר כדי לחשוף אותו ולא לחפות עליו".

(עדכון ראשון: 22:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully