וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי המתלוננת במכתב לבוכריס: "אתה לא גיבור, תתנצל על מה שעשית"

6.12.2016 / 0:06

במכתב פתוח שפרסם תקף אביה של א' את הקצין הבכיר, שהודה בביצוע עבירות מין. "תתנצל על זה שניצלת אותה, שבגדת באמון שנתנה בך, על כל הדרך שעברה ושעוד תצטרך לעבור - ועל השנים היפות שגזלת ממנה", כתב

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: אוהד פיטר

אביה של א', החיילת שהתלוננה נגד תת-אלוף במיל' אופק בוכריס שהואשם בעבירות מין, פרסם אתמול (שני) מכתב פתוח ובו תקף את הקצין הבכיר וקרא לו להתנצל. "לבת שלנו מגיעה התנצלות ממך, התנצלות אמיתית ולא ההודעה שביקשו ממך לכתוב", כתב האב במכתב. "התנצלות על זה שניצלת אותה, שבגדת באמון שנתנה בך, התנצלות על כל הדרך שעברה ושעוד תצטרך לעבור כדי לשקם את עצמה, התנצלות על השנים היפות שגזלת ממנה, התנצלות על התמונות שהיא רואה ונזכרת במה שקרה".

מכתבו של האב מתפרסם על רקע הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות הצבאית לעורכי דינו של בוכריס. לפי ההסדר, סעיף האונס יוסר, ואילו הקצין הבכיר יודה בעבירות קלות יותר. כמו כן, בוכריס יודה ויורשע בעבירות מין שאינן אונס, ובתמורה לכך לא ירצה עונש מאסר. העונש המסתמן כולל הורדה בדרגה ומאסר על תנאי. בשבוע שעבר פרסם בוכריס מכתב קצר שבו קיבל אחריות מלאה על מעשיו. "הודאתי בכתב האישום היא מלאה ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו", מסר.

מאז תחילת הפרשה לא התייחס איש מהמשפחה לאירועים. "עברו כבר תשעה חודשים מאז שהפרשה נחשפה בתקשורת, תשעה חודשים שבהם אנחנו שומעים שהבת שלנו שקרנית, רודפת בצע, הייתה מאוהבת בך, מעלילה עליך", כתב אביה של א', שלפי כתב האישום, נאנסה על ידי בוכריס.

לקריאה נוספת:
מאות הפגינו מול הקריה נגד הסדר הטיעון עם בוכריס: "די לאלימות מינית"
הרמטכ"ל על בוכריס: "אמשיך ואגלה אפס סובלנות כלפי הטרדה מינית"
התקבל הסדר הטיעון לתא"ל בוכריס: "לוקח אחריות מלאה על מעשיי"

תא"ל אופק בוכריס בדיון בבית הדין הצבאי בקריה, תל אביב 29 ספטמבר 2016. מגד גוזני
"קראת לה שקרנית. רצחת וגם ירשת". בוכריס/מגד גוזני
"לא מאחל אפילו לך את חוסר האונים הזה של לשבת תשעה חודשים ולראות את הפרח שלך מוכפש ומושמץ, את הנפש שלה נרצחת, כשאתה לא יכול לעשות כלום"

לדבריו, "הסיפור המבחיל הזה נמצא בתודעתנו כשנתיים וחצי, מהרגע שבתי כינסה את המשפחה וסיפרה לנו באומץ רב ובגבורה את הדברים הנוראים שעשית לה לפני חמש שנים ויותר. עד לאותו רגע היית בעיניי מפקד כמו שלימדו אותנו בחטיבה. לאחר ששמעתי את הסיפור, כאבא, הרגשתי באותו רגע שכל מה שאני רוצה זה להיות אתך לבד בחדר. אין לי מושג מה עבר במוח החולני והמעוות שלך שנתן לך את הזכות לפגוע בבתנו, שבתפקידה הייתה הכי קרובה אליך ונתנה בך את היקר מכל – אמון מלא.

"אני לא מאחל לאף אבא, גם לא לך, להרגיש שלא הצלחת להגן על הבת שלך מפני אנשים כמוך. לא מאחל לך את התסכול הזה שלא יכולת להיות שם בשבילה ברגעים האלה שאתה פגעת בה בלי שום נקיפות מצפון. לא מאחל לך את הכעס. לא מאחל לך את ההאשמה העצמית ואת תחושת הכישלון. לא מאחל אפילו לך את חוסר האונים הזה של לשבת תשעה חודשים ולראות את הפרח שלך מוכפש ומושמץ, את הנפש שלה נרצחת, כשאתה לא יכול לעשות כלום כדי לתבוע את הצדק שלה, כלום חוץ מלנשום עמוק, לחבק ולחכות שזה ייגמר כבר ונוכל לקבל את החיים שלנו בחזרה.

"גם אחרי שאזרה אומץ והגישה תלונה, אתה ישבת מולה בעימות, הסתכלת לה בעיניים ובמצח נחושה קראת לה שקרנית והמשכת לשבת ולשקר שם. רצחת וגם ירשת. יצאת לתקשורת ואמרת שלדברים אין שחר. לא היה ולא נברא. שיקרת. שיקרת וסובבת את הסכין בלב של הבת שלי ובלב של כולנו. הילדה המדהימה שלי שיצאה לדרך הקשה הזו בלי שום נקמה בלב הטוב שלה, רק רצון לסגור מעגל, להוציא את האמת לאור ותקווה שסוף סוף תיקח אחריות על המעשים שלך בה, הילדה המדהימה הזו ישבה בבית כשכל יום היא סופגת ספין תקשורתי חדש מטעמך, מסע הכפשות חדש נגדה שאתה לא טרחת לעצור, גם אם הדברים לא נאמרו על ידך ישירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב ההודאה שהוציא בוכריס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"והכי מדהים זה שכל הרשע הזה שנשפך עליה, לא גרם לה לרצות נקמה, רק צדק. כל הרשע הזה לא הצליח לרצוח את הטוב שבה. אתה בכלל מסוגל להבין איזה נזק עצום גרמת לה ולאיזה עולם בלהות הכנסת את כולנו? יש לך לב להבין את זה? מצפון? חמלה? כבוד? שיקרת. שיקרת כאשר בלבך אתה יודע מה עשית. בטח חשבת שבתנו תשמור את הדברים לעצמה ואתה תוכל להיאחז בתדמית הגיבור שלך ולשקר לכולם. זה מה שיישאר ממך – שקר אחד גדול.

"החייל המעוטר והגיבור איבד את האומץ, איבד את הדרך, את הערכיות, את צלם האנוש. גיבור הוא זה שכובש את יצרו. גיבור אתה לא"

"אופק בוכריס - אתה לא יצאת לקרב על חייך. אתה יצאת לקרב נגד הבת שלי, שבאומץ, מול כל העולם, אמרה את האמת. דוד מול גוליית. החייל המעוטר והגיבור איבד את האומץ, איבד את הדרך, את הערכיות, את צלם האנוש. גיבור הוא זה שכובש את יצרו. גיבור אתה לא. לבת שלנו מגיעה התנצלות ממך, התנצלות אמתית ולא ההודעה שביקשו ממך לכתוב. התנצלות על זה שניצלת אותה, שבגדת באמון שנתנה בך, התנצלות על כל הדרך שעברה ושעוד תצטרך לעבור כדי לשקם את עצמה, התנצלות על השנים היפות שגזלת ממנה, התנצלות על התמונות שהיא רואה ונזכרת במה שקרה.

את המכתב חתם האב בדברים אלה: "אחרי שתשמע את זה, בטח אתה או דובריך תגידו 'אנחנו מבינים את האבא, מדבר מדם לבו'. זה נכון, אני אבא ואני מדבר מדם לבי, אבל הדברים שלי הם נכונים והיום כבר כולם יודעים את זה – אתה עבריין מין ושקרן גדול. הבת שלי אמרה את האמת. אופק בוכריס - יש עוד הזדמנות. אם נשאר אצלך קמצוץ של צלם אנוש, אם הייתה בך אי פעם אפילו תכונה אחת שדרושה כדי להיות מפקד, אם אתה גבר באמת, אתה צריך לקום ולהתנצל בפני הבת שלי. אבל באמת להתנצל".

שלשום הפגינו מאות בני אדם מול בסיס הקריה בתל אביב, במחאה על ענישה קלה לעברייני מין, בין היתר נגד הסדר הטיעון עם בוכריז. ההפגנה נערכה תחת הכותרת "די לאלימות מינית ודי לכסתוח!". על פי מארגנות המחאה, "נמאס לנו שהמוסדות שמנהלים את חיינו ואמורים לשרת אותנו, הציבור, מנוהלים על ידי סוטים, אנסים ומטרידנים, שחושבים שהם יכולים לעשות מה שבא להם, בלי לתת את הדין, כי המערכת כבר תגן עליהם".

(עדכון ראשון: 20:16)

הפגנה במתחם שרונה בעקבות הסדר הטיעון של תא"ל לשעבר אופק בוכריס, 4 בדצמבר 2016. דרור עינב
ההפגנה בתל אביב, שלשום/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully