וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מצפת הואשם בעבירות מין: "תקף נשים ב'אישור רבנים'"

27.7.2015 / 11:14

הרב עזרא שיינברג, ראש ישיבת אורות האר"י, הואשם בשורת מקרי אונס ומעשים מגונים ב-12 נשים שבאו אליו לייעוץ. בחלק מהמקרים הוא יצר קשר עם קורבנותיו בווידאו צ'אט וביקש מהן להתערטל מול המצלמה, ובכמה הזדמנויות תקף אותן מינית בביקורי בית. סנגורו: "אישום מופרך"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

(הרב שיינברג בבית המשפט: "המתלוננות אולצו לומר דברים שלא היו")

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד הרב עזרא שיינברג, ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, בגין עבירות מין ב-12 נשים שהגיעו אליו לייעוץ. בין היתר, נאשם הרב בעבירות של אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, הדחה, וקבלת דבר במרמה. "הרב נהג לנצל את העובדה שהוא נתפס כצדיק בעל כוחות, את האמון הבלתי מסויג שניתן בו ואת העובדה שראו בדבריו כדברי אלוהים חיים", נכתב באישום.

במסגרת שיטת הפעולה, כך לפי האישום, הרב גרם לקורבנותיו להאמין שהן זקוקות לו, וטען בפני הנשים כי המענה לבעיותיהן הוא בטיפול אותו הוא כינה "הרפיה". "תחת אותה הגדרה, טיפולית לכאורה, השיג במרמה את הסכמתן של קרבנותיו למעשיו בהן, מעשים שהיו בפועל מעשי תקיפה מינית". האישום מתאר כיצד פעל הרב כדי לרכוש את אמונן של הקורבנות. תחילה, נטען, הוא נהג להדריך את הנשים כיצד לטפל בעצמן, בהמשך, נהג להגיע לבתי הנשים ולהיות נוכח במקום שעה שהן ערומות ונוגעות בעצמן מולו.

"הוא השיג אז את הסכמתן של הנשים לכך שהוא ייגע בגופן ובאיבר מינן. לחלק מהקורבנות החדיר המשיב את אצבעותיו ואביזרים אחרים לתוך איבר מינן". בשלב הבא, נהג להודיע כי ה'טיפול' בהן דורש שהן יגעו בו ובאיבר מינו, וכך הן עשו. לעתים הוא הכריח אותן לבצע בו מין אוראלי. "שיינברג דרש מהנשים לתעד את גופן העירום בתמונות ובסרטונים ולשלוח אליו. בשלבים מתקדמים יותר, הציע לחלק מהקורבנות לקיים עמו יחסי מין ואף קיים יחסי מין מלאים עם אחת מהן, לכאורה במסגרת אותו 'טיפול'".

את העבירות הללו עשה הרב תוך שהוא מדגיש בפני הנפגעות שהן "זקוקות לריפוי ותיקון". עוד אמר להן כי הן "חסרות אור והגנה" והדגיש כי מעשיו בהן "מותרים על פי ההלכה וכי הוא קיבל אישורם של רבנים ומקובלים לבצעם". במטרה למנוע את הפצת הסיפור, כך לפי האישום, הוא דרש מהנשים למחוק כל התכתבות איתו ואף אמר כי חשיפת מעשיו עלולה להביא לכך שה"טיפול" יתבטל ושהן ובני משפחותיהן ייפגעו.

עוד על הרב שיינברג:
מתלוננת נגד הרב שיינברג: "הוא ניצל אותנו בצורה מזעזעת"
"לא יכול לוותר על קולות": ראש העיר צפת ידע על החשדות נגד הרב?
המתלוננת נגד הרב מצפת: "ביקש להיפגש כדי לנקות אותי"

הארכת מעצר לרב עזרא שיינברג, בימ"ש השלום נצרת, 21 ביולי 2015. ערן גילווארג
הרב שיינברג בהארכת מעצרו, בשבוע שעבר/ערן גילווארג

השופט זיאד הווארי האריך את מעצרו של שיינברג עד יום ראשון, אז ייערך דיון בהארכת מעצרו עד תום ההליכים.
סנגורו של הנאשם, עו"ד אפרים דמרי, אמר כי מדובר באישום "מנופח ומופרך בחלקו" וכי "התיק יסתיים בקול ענות חלושה" שלדבריו "לפחות מחציתו כבר ירד לטמיון". דמרי ציין שמכתב האישום לא עולה עבירה של אונס בכפייה או בכוח.

"דרש מהנשים למחוק כל התכתבות איתו ואף אמר כי חשיפת מעשיו עלולה להביא לכך שה'טיפול' יתבטל"

הרב שיינברג, בן 46, משתייך לזרם הדתי-לאומי ומקורב לרבנים ופוליטיקאים בציונות הדתית. הוא עמד בראש ישיבה ומוסדות חינוך הוראה לגיל הרך בצפת והוא נחשב לאחת הדמויות החזקות בציבור הדתי-לאומי. הוא נעצר בתחילת החודש בעת שהיה בדרכו לנתב"ג, ככל הנראה בניסיון לעזוב את הארץ, לאחר ששתי נשים התלוננו נגדו במשטרה. במהלך הזמן מאז מעצרו הצטברו נגדו 13 תלונות בסך הכול, אך בסופו של דבר 12 בלבד נכללו בכתב האישום משום שעל אחת מהן חלה התיישנות.

מחקירת המשטרה עלה כי הרב שיינברג נהג ליצור קשר עם קורבנותיו באמצעות וידאו צ'אט בנוגע לטיפולים וביקש מהן להתערטל מול המצלמה. במקרים אחרים הוא ערך לכאורה ביקורי בית, ובמהלכן עשה בהן עבירות מין שונות, תוך שהוא מסביר להן שמדובר בטיפול בבעיות שמהן הן סובלות, ואם לא יטופלו – מצבן יחמיר. כמו כן, הוא נאשם כי איים עליהן כשהביעו רצון לספר לבעליהן על המעשים.

רב-פקד גלית וינוגרד, שעמדה בראש צוות החקירה המיוחד בעניינו של הרב ביחידת ההונאה של המחוז הצפוני של המשטרה, סיפרה כי הצוות היה מורכב מנשים בלבד, מה שאפשר לקורבנות הדתיות להרגיש יותר בנוח להתלונן ולספר על שאירע להן. "הן מאוד חששו מהחשיפה", הסבירה רפ"ק וינוגרד. "השבר בקהילה היה גדול מאוד. מדובר באדם כריזמטי ודמות מובילה בקהילה. הן סמכו עליו, הגיעו להתייעץ איתו, והוא פגע בהן בעבירות מין חמורות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully