וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יכול לוותר על קולות": ראש העיר צפת ידע על החשדות נגד הרב?

8.7.2015 / 14:20

הרב החשוד באינוס תמך בבחירות הקודמות באילן שוחט לראשות עיריית צפת. מחומרי חקירה שהגיעו לוואלה!NEWS עולה לכאורה כי שוחט שמע על המעשים שנקשרו לרב, אך לא דיווח עליהם כדי לא לאבד את תמיכתו. עיריית צפת: "רכילות וניסיון נלוז לחבר אותו לפרשה"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: גדי וינסטוק

ראש העיר צפת אילן שוחט ידע על המעשים שביצע לכאורה הרב החשוד באונס ובעבירות מין – כך עולה לכאורה מחומרי חקירה שנמצאים בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) והגיעו לידי וואלה!NEWS. עוד עולה לכאורה כי לא רק ששוחט התעלם מהמידע שהופנה אליו, אלא עשה זאת לצורך תמיכה מצדו של הרב המוכר, שנגדו התלוננו עד כה שמונה נשים, בבחירות לראשות העירייה בשנת 2013. מעצרו של הרב הוארך היום (רביעי) בשמונה ימים בבית משפט השלום בקריית שמונה.

שבוע לאחר חשיפת הפרשה, התלונות נגד הרב ממשיכות להצטבר במשטרה ועמן עולות גם שאלות קשות בקרב התושבים, הנוגעות לאפשרות שבכירים בעירייה ובקהילה הציונית דתית ידעו על המתרחש, אך העדיפו לשתוק.

הרב החשוד בעבירות מין: "האמת תצא לאור". מאיר וקנין, ספק 500
הוגשו נגדו חמש תלונות עד כה. הרב החשוד/ספק 500, מאיר וקנין

בשיחה שהגיעה לידי המשטרה והתקיימה לכאורה ב-11 באוקטובר 2013 - 11 ימים לפני הבחירות לראשות העיר - בין תושב העיר, שמכיר את אחת הנשים שהותקפו לכאורה מינית על ידי הרב המוכר, לבין שוחט, כתב הראשון: "אתה הולך עם הרב? אתה יכול לשכוח ממני ומ-400 בני משפחה שלי. אתה הולך עם סוטים!". שוחט, לכאורה, ענה לו וכתב: "ככה חבר לא מתנהג. אני יכול להרשות לעצמי למחוק אלף קולות? הוא הביע תמיכה בי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הקלטה של הנהג של ראש עיריית צפת. אדריאן הרבשטיין
"הוזהר שלא ילך עם 'הסוטה'". ראש העיר צפת אילן שוחט/אדריאן הרבשטיין

לפני השיחה שהתקיימה לכאורה בין השניים, עלו לרגל לביתו של הרב המוכר המתמודדים השונים, בהם גם שוחט, בתקווה לקבל את תמיכתו. הרב המוכר עמד עד לפני שבוע וחצי בראש של כמה מוסדות תורניים הכוללים ישיבה, בית מדרש, גני ילדים, מכון הוראה ומאגר שידוכים. "ככל שהזמן חלף, כך גדלה הקהילה שהקים, ובהתאם לכך גם הלך וגדל מעמדו וכוחו של הרב בציונות הדתית בכלל ובעיר בפרט", סיפר אחד מתושבי העיר.

לדבריו, "בבחירות המוניציפליות האחרונות שהתקיימו לפני כשנתיים הוא העמיד לראשונה נציגים מטעמו למועצת העיר. באותה תקופה מנתה הקהילה שבראשותו כאלף אנשים. בעיר קטנה כמו צפת הכמות הזאת שווה לקרוב לשני מנדטים במועצת העיר". המועמדים לראשות העירייה הבינו כי תמיכתו של האיש המנהיג את הכוח האלקטורלי העצום של הקהילה שתצביע בהתאם להוראתו עשויה להביא לזכייתם בכיסא הנחשק.

כמו כן, עם החתימה על הסכם התמיכה של הרב המוכר בראש העיר שוחט, הודיע האחרון בחגיגיות לפעיליו ולבני משפחתו כי הניצחון במערכה והכניסה לקדנציה השנייה שלו בתפקיד מובטחים כבר בסיבוב הראשון בבחירות.

עיריית צפת: "אדם זה לא דיווח על אירועים ספציפיים"

מהעירייה נמסר בתגובה: "מטבעה של מערכת בחירות להיות רוויה בהשמצות, הכפשות ודברי רכילות זולה מקבוצות אינטרס שונות. בתוך בליל השמועות ייתכן שהייתה פניה של אדם בעניינו של הרב המדובר. אדם זה לא דיווח על אירועים ספציפיים הדורשים התייחסות מיוחדת וזה נשמע כמו עוד רכילות המאפיינת מערכת בחירות רגילה. ככל שהיה בידו של אדם זה מידע קונקרטי, היה עליו להגיש תלונה במשטרה בזמן אמת. חשוב לציין את גודל התדהמה היות שמדובר בדמות רבנית מגדולי התורה, שעד לרגע זה קשה לעכל את חומרת המעשים המיוחסים לו. הניסיון לחבר את ראש העיר לפרשייה עגומה זו איננו ראוי ומגמתי. זה עוד ניסיון נלוז של גורמי אופוזיציה שעדיין לא השלימו עם תוצאות הבחירות".

צו איסור פרסום שמו של הרב נותר על כנו

במהלך הדיון שהתקיים היום בבית המשפט בקריית שמונה, נותר על כנו צו האיסור על פרסום שמו של הרב. "אני אפגוש אותן (המתלוננות) בבית המשפט, בדוכן העדים והן יביטו לי בעיניים ונפתור כל דבר לגופו", אמר הרב. "נקווה שההר יוליד עכבר. בעזרת השם, הכול לטובה. אלו ימים שבין 17 בתמוז לתשעה באב. ימים שעם ישראל מצטער על חורבן בית המקדש בגלל שנאת חינם. אנחנו חושבים שזה הזמן להרבות באהבה, ובעזרת השם ככה אנחנו נבנה את הדברים,
לגאולה קרובה וטובה במהרה בימינו".

לדברי עו"ד אפרים דימרי, פרקליטו של הרב המוכר: "הוא מבקש להתעמת עם המתלוננות והוא מבקש לזהות אותן. ייתכן שיש כאלה שהוא לא מכיר. הוא מאמין בצדקתו והוא מבקש להוציא את כל מי שניסה לפגוע בכבודו לאור. הוא מסר את גרסתו לחוקרים", הדגיש.

(עדכון ראשון: 12:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully