וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב המוכר מצפת החשוד בעבירות מין נעצר בדרכו לנתב"ג

הרב המקורב לבכירים בציונות הדתית, שהורחק מעירו בשל עבירות "טוהר המידות", הועבר לחקירה ויובא לדיון בהארכת מעצרו. בינתיים התקבלו במשטרה שתי תלונות בעניינו, בגין מעשים מגונים ואינוס. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניר חן

הרב המוכר מצפת, אשר הוגשה נגדו תלונה בגין יחסים פסולים לכאורה שניהל עם נשים שהגיעו אליו לייעוץ, נעצר הלילה (חמישי) בדרכו לנמל התעופה בן גוריון. הוא הועבר לחקירה ביחידת ההונאה של משטרת המחוז הצפוני ויובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו. במקביל, אישה נוספת התלוננה הלילה על הרב במשטרה על עבירות אינוס. זאת לאחר שבשעות הערב התקבלה תלונה על מעשה מגונה מצד הרב, באירוע שלכאורה התרחש לפני שנים רבות. נפתחה חקירה, ובין היתר נבדק אם חלה התיישנות על פרטי המקרה.

בימים האחרונים החליטו רבנים בעיר להרחיק את הרב, המקורב לבכירים בציונות הדתית ועומד בראש ישיבה ומוסדות חינוך והוראה לגיל הרך, בשל עבירות של "טוהר המידות". הוא נענה לבקשת בית הדין הרבני והשעה את עצמו מתפקידו.

הרחקתו של הרב מהעיר הכתה את תושביה, ובפרט את תלמידיו, בהלם. מלבד החשדות עצמם, הופתעו התושבים מהעובדה שלמרות העדויות הקשות שהגיעו לכאורה לידי בית הדין הרבני, לא הוגשה בתחילה תלונה בנושא למשטרה. אפילו רב העיר צפת, שמואל אליהו, שקיבל כבר לפני שבועיים את התלונה הראשונה נגד הרב הידוע, הפנה את המתלוננות למשטרה רק שלשום, בעקבות בקשה לתגובה שקיבל מוואלה!NEWS על ההחלטה להשעות את הרב מתפקידו ולהרחיקו מהעיר.

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
"מי לעזאזל שמכם לשופטים?" רב העיר צפת, שמואל אליהו/נמרוד סונדרס

בעיר נמתחה ביקורת בקשה על ההשתהות. "ישבו שלושה רבנים והחליטו שעל בסיס עדויות לכאורה שהגיעו אליהם, צריך להגלות רב מוכר וגדול מהעיר ולאסור עליו כל מגע עם תלמידיו ואנשים אחרים. מי לעזאזל שמכם לשופטים?", אמר בזעם אחד התושבים. "אם יש לכם ראיות לכאורה, למה לא הגשתם אותן למשטרה ברגע שנודע לכם על המעשים הלא כשרים?". כמה מתלמידיו של הרב המוכר שרפו אתמול את ספריו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

תושבים בעיר טוענים כי גם לאחר ששלושת הרבנים החליטו להגלות את הרב מהיישוב, המידע לא הובא לידיעת המשטרה. שלשום, חמישה ימים לפחות אחרי שהרבנים "גזרו את דינו" של הרב, והסיפור הגיע לידיעתם של עיתונאים, פנה הרב אליהו למשטרה ועדכן אותם בפרטים. זאת מבלי שחשף בפניהם את תוכן העדויות והראיות לכאורה שהגיעו לידיו ולפיהן יכלה המשטרה לקבוע אם מדובר במעשים שיש בהם חשד לפלילים.

בתגובה לדברים מסר הרב אליהו: "המתלוננות בחרו שלא לגשת למשטרה כיוון שכפי הנראה אין במעשיו היבט פלילי. לאור ריבוי המתלוננות פנינו השבוע מיוזמתנו למשטרה, וגם בפגישה זו התברר כי רק אם מישהי מהנשים תחשוב שיש במעשיו משהו פלילי ותתלונן, יהיה אפשר לפתוח בחקירה". לדבריו, "אין שום ערך במקרים כאלו לתלונה שנעשית על ידינו. כך גם נמסר לנו על ידי מפקד משטרת צפת".

הרב המוכר מכחיש את המיוחס לו

לוואלה! NEWS נודע כי גם ל"פורום תקנה", שחבריו מטפלים במקרים של פגיעה מינית וחשפו בעבר את פרשת הרב מוטי אלון – שבגינה הוא הורשע בשני מקרים של מעשה מגונה בכוח באחד מתלמידיו, הייתה מעורבות במקרה של הרב המוכר. בפורום התבקשו לתת ייעוץ והכוונה בפרשה, אך לא היו מעורבים בו בפועל.

עו"ד אפרים דמרי, המייצג את הרב המוכר, מסר בשמו: "הרב מכחיש את המעשים המיוחסים לו. למען הסר ספק ועל מנת לאפשר לצוות הבדיקה לחקור את התלונות ולרדת לשורשן ללא הפרעה, החליט הרב לקחת אחריות והשעה את עצמו ואף הסכים לעזוב את העיר, וזאת גם על מנת לאפשר לעצמו מנוחה לאחר הליך של צנתור שעבר בימים האחרונים. אנו נתייחס לגופם של הדברים רק לאחר שנדע את תוצאות הבדיקה ואת מסקנותיה הסופיות".

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully