וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כ מגיב לראשונה על הטענות כי תקף מינית: "שקר ושפיכות דמים"

1.12.2016 / 12:05

חבר הכנסת מהבית היהודי אמר לוואלה! NEWS כי העדויות שלכאורה נאספו נגדו מצד כמה נשים הן "ניסיון מרושע" לפגוע בו. "אני לא יודע על מה מדובר, זה יכול להביא להרס משפחה". בנט שוחח עמו: "מי שחשה פגיעה, שתתלונן". כמה רבנים בולטים יבדקו את הטענות נגדו

מליאת הכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

חבר הכנסת מהבית היהודי, שנגדו נאספו לכאורה עדויות על עבירות מין, הכחיש היום (חמישי) את הדברים ואמר כי מדובר ב"ניסיון מרושע" לפגוע בו. יו"ר מפלגתו נפתלי בנט אמר כי שוחח עם חבר מפלגתו, שהכחיש גם בפניו את הדברים.

"במשך שנים מתפרסמת ידיעות כאלה, כשבכל פעם אין אדם אחד שכותב על מי ועל מה מדובר", אמר חבר הכנסת לוואלה! NEWS. "כל הגורמים ששורבבו בעבר לשמועות האלה, הכחישו את זה ואמרו ש'לא היה דבר'", הוסיף.

לדברי חבר הכנסת, "בכל פעם שיש מפקד במפלגה, זה חוזר על עצמו. אני לא יודע על מה מדובר. זה שקר. בחיים לא היה דבר כזה ואין דבר כזה. זו שפיכות דמים שאין כדוגמתה. זה יכול להביא להרס של משפחה כשאין כלום ולא היה כלום". בנט אמר כי הוא "קורא לכל מי שחשה פגיעה, תמיד, ומכל אדם בכל תפקיד – לגשת ולהתלונן לרשויות".

לקריאה נוספת בפרשה
עדויות להטרדה מינית נגד ח"כ מהבית היהודי; בנט: "הוא מכחיש"
נאספות עדויות נגד חבר כנסת מכהן: "נשים סיפרו שהותקפו מינית"

שר החינוך נפתלי בנט בכנס שדרות לחברה וכלכלה, סינמטק שדרות. נובמבר 2016. לירון מולדובן
חבר מפלגתו הכחיש בפניו את הטענות. יו"ר הבית היהודי בנט, אתמול/לירון מולדובן

צוות בדיקה בראשות רבה הראשי של צפת, שמואל אליהו, הוקם בימים האחרונים בעקבות מידע שהגיע על אודות חבר הכנסת. לפי גורם המעורה בפרטים, "הצוות בדק את כל הנתונים ברצינות רבה ומתוך שליחות ואחריות ובחר לעת עתה לא לזמן את חבר הכנסת, כיון שבינתיים העדויות נגדו לא מבוססות מספיק כדי לאפשר פרסום או דרישה להתפטרות". לדבריו, "במידה ויגיעו לצוות הבדיקה עדויות מבוססות ברמה הנדרשת, הח"כ יזומן להציג את גרסתו".

זו לא הפעם הראשונה שנשמעות טענות דומות נגד חבר הכנסת. בשבועות שקדמו לבחירות המקדימות בבית היהודי, דווח לראשי המפלגה על עדויותיהן של נשים שעבדו תחת חבר הכנסת, וטענו כי הוא ניצל את מעמדו נגדן. עם זאת, ככל הנראה הניסיונות של כמה בכירים לשכנע לפחות אישה אחת להגיש תלונה במשטרה לא צלחו, והבכיר שמר על מעמדו במפלגה.

בסביבתו של חבר הכנסת אמרו לוואלה! NEWS כי "מדובר ברדיפה נגדו. מזה 12 שנה, כל פעם שמתחיל מפקד של המפלגה, מתפרסמות ידיעות כאלו בקבוצות של חברי כנסת או עיתונאים, מבלי שאף אחד כותב מי ועל מה. בלא היה דבר כזה, ואין שום דבר כזה". לטענתם, "בכל פעם שבדקו גילו שאין דבר בסיפורים שהועלו באוויר. זו שפיכות דמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מרצ: "לאף אדם אין חסינות בפני פגיעה בנשים"

כמה חברות כנסת קראו לבנט לפעול בהקדם. "בנט, נקה את הבית שלך", מסרו יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון וחברות מפלגתה ח"כ תמר זנדברג וח"כ מיכל רוזין. "הפעם לא תוכל לחכות שאחרים יעשו עבורך את העבודה. לאף אדם אין חסינות בפני פגיעה בנשים. כל דקה של שתיקה מעמידה את חברי סיעתך בחזקת חשודים ומשדרת מסר חמור לנפגעות. פנה לגורמי האכיפה לפתוח בחקירה, כל דרך אחרת היא בחזקת שיתוף פעולה עם הח"כ".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), אמרה בתגובה כי "המקרה הוא עוד הוכחה שתופעת ההטרדות המיניות מתרחשת בכל מרחב". לדבריה, "כשהגעתי לכנסת הבנתי שרק לעובדי הכנסת יש ממונה על הטרדות מיניות, ולכל השוהים הקבועים במשכן, כולל חברי כנסת ויועצים, אין כתובת למקרים כאלה.

היא הוסיפה כי "מאז פעלתי להרחבת סמכויות הממונה על תלונות בגין הטרדה מינית בכנסת, לכל באי ועובדי המשכן. כשהנשים יודעות שיש כתובת רצינית שתטפל בתלונות שלהן אז הן כן מגישות תלונה. חמור מאוד אם יתברר כי ח"כ ביצע עבירה כזו, וצריך למצות איתו את הדין. אני מחזקת את המתלוננות".

(עדכון ראשון: 11:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully