וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הפרקליט הבכיר: בניגוד לנהלים – המידע לא עבר לאגף המשמעת

5.12.2016 / 19:25

באופן חריג, המידע בעניין עו"ד אורי קורב, שנחשד בביצוע עבירות מין בעובדת המשרד, לא הועבר לגוף האמון על כך בנציבות המדינה אלא לנציב, משה דיין. היועמ"ש: ניתנה הנחיה לא להעביר את המידע

עורך דין אורי קורב של הפרקליטות בדיון טיעונים לעונש של אהוד אולמרט, אפריל 2015. נועם מושקוביץ
המידע על אודותיו לא הועבר לאגף המשמעת כנדרש. קורב/נועם מושקוביץ

אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה לא עודכן על הבדיקה שנערכה בעניינו של הפרקליט הבכיר אורי קורב, שנחשד בעבירות מין בעובדת משרד המשפטים. המידע על הבדיקה בעניינו של קורב נמסר לנציב שירות המדינה, משה דיין, שלא העביר אותו, כנדרש, לאגף המשמעת האמון על בדיקת הנושא.

לפי חוקי התקשי"ר (תקנון שירות המדינה – א"ס) – על אחראי המשמעת בכל משרד ממשלתי להודיע לראש אגף המשמעת הממונה בנציבות שירות המדינה על כל פנייה למשטרה הקשורה לעובדי המשרד. אחראי המשמעת במשרד המשפטים הם מנכ"לית המשרד, אמי פלמור, וסמנכ"ל משאבי אנוש, רונן שפירא. אלא שלדברי גורם משפטי בכיר באופן תקדימי ובניגוד לנהלים, העבירו השניים את המידע על הבדיקה נגד הפרקליט הבכיר הועבר ישירות לנציב שירות המדינה, משה דיין. מדובר בחריגה בעלת חשיבות, משום שבמסגרת תפקידו, אגף המשמעת בוחן בין היתר מקרים שלא הבשילו להליך פלילי, דבר שעשוי להתגלות כמכריע במקרה של הפרקליט הבכיר.

כפי שפורסם על ידי גיא פלג בחדשות 2, במשרד המשפטים הוקם צוות בדיקה כדי לבחון את הטענות לפיהן קורב ביצע עבירות מין בעובדת הכפופה לו. מסקנת הצוות הייתה כי אין לנקוט בהליך פלילי כלשהו נגד הפרקליט הבכיר, וזאת, בין היתר, משום שקורבן העבירה, שביקשה לעבור מתפקידה בכפוף לפרקליט, סירבה לשתף פעולה עם צוות הבדיקה. צוות הבדיקה המשטרתי כלל גם קצינה מהפרקליטות הצבאית שמתמחה בטיפול בעבירות מין, וכן חוקרים וקצינים שאינם מכירים את קורב.

עוד בוואלה! NEWS:
בדיקת פרשת הצוללות: יועמ"ש משרד הביטחון הגיע למסור עדות
רופא ושני מנהלים בחברת תיירות מרפא נעצרו בחשד לסחר באיברים
מעשים מגונים בבתו מגיל שש: אישום נגד חתן פרס חידון התנ"ך לשעבר

היועמ"ש: חקירה סמויה ולא בדיקה משמעתית

באגף המשמעת של נציבות שירות המדינה אישרו את המידע ומסרו בתגובה: "האגף פנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי לקבל את כל החומר הפלילי וכל החומר שנאסף על ידו כדי לבחון את הטיפול הנדרש במישור המשמעתי".

מהיועץ המשפטי לממשלה נמסר: "היועץ המשפטי לממשלה עדכן את נציב שירות המדינה על אודות החלטתו, יחד עם הגורמים המטפלים, להורות על ביצועה של חקירה סמויה באמצעות חוקרי משטרה. בנוסף הונחה הנציב כי לאור הבדיקה הפלילית, אין לקיים הליך של בדיקה משמעתית, וכפועל יוצא גם ניתנה לו הנחיה שלא להעביר את המידע אודות הבדיקה המשטרתית הסמויה לגורמים נוספים".

מנציבות שירות המדינה נמסר: "היועץ המשפטי לממשלה עדכן בשעתו את נציב שירות המדינה אודות החלטתו, יחד עם הגורמים המטפלים, להורות על ביצועה של בדיקה משמעתית סמויה באמצעות חוקרי משטרה. כן הונחה הנציב כי לאור הבדיקה הפלילית כאמור, אין לקיים הליך של בדיקה או חקירה משמעתית, וכפועל יוצא גם ניתנה לו הנחיה שלא להעביר את המידע אודות הבדיקה המשטרתית הסמויה לגורמים נוספים. הטענה על אי קיום נהלים מופרכת מיסודה".

(עדכון ראשון: 14:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully