וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון תסגיר שלושה טייסים טורקים שנמלטו לאחר ניסיון ההפיכה

בית המשפט אישר את הסגרתם, יום לאחר שסירב להסגיר חיילים נוספים שנמלטו איתם. במקביל, נעצר לראשונה יועץ בכיר להנהגת מפלגת האופוזיציה החילונית. אמנסטי: עשרות אלפים נעקרו מבתיהם במחוז הכורדי לאחר ניסיון ההפיכה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בית המשפט ביוון אישר היום (שלישי) את הסגרתם של שלושה חיילים של צבא טורקיה, שנמלטו למדינה השכנה לאחר ניסיון ההפיכה הכושל נגד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ב-15 ביולי – כך מסרה עורכת הדין של אחד מהם. השלושה הם טייסים שהגיעו לצפון יוון יחד עם חמישה חיילים במסוק צבאי טורקי, וביקשו מקלט מדיני בטענה שחייהם תחת סכנה אם יישארו במולדתם.

כל החיילים הכחישו מעורבות בהפיכה, אולם הרשויות באנקרה הגדירו אותם כ"בוגדים". עורכת הדין סטברולה טומרה הסביר כי השלושה יוסגרו לטורקיה ושם יועמדו לדין בגין שלוש מתוך ארבע העבירות המיוחסות להן, לאחר שהחשד בנוגע לניסיון להתנקש בארדואן הוסר. עם זאת, הם מתכוונים לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון ביוון. אתמול פסק בית המשפט כי שלושה חיילים נוספים מאותה הקבוצה לא יוסגרו לידי טורקיה.

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש מינה דובר חדש - שמתמקד בטורקיה: "לפגוע בה בכל מקום"
ארדואן מאיים על אירופה: "נפתח עבור המהגרים את שערי הגבול"
טורקיה: אלפים נוספים הודחו; ארדואן השיג תמיכה לשינוי החוקה

שניים מתוך שמונה חיילים טורקים שברחו ליוון ערב ניסיון ההפיכה – הובאו בפני תובע בצפון יוון בעיר אלכסנדרופוליס. רויטרס
שניים מהעצורים מובאים לבית המשפט בצפון יוון, בחודש יולי/רויטרס

זאת, במסגרת מסע הטיהורים והמעצרים שבו פתח המשטר הטורקי לאחר ניסיון ההפיכה הכושל. עד כה, נעצרו כ-36 אלף בני אדם, ויותר מ-125 אלף קציני צבא, שוטרים, מורים, שופטים, פקידי התביעה הטורקית וגורמים נוספים הודחו מתפקידם, לצד מאות כלי תקשורת שנסגרו. כך, למשל, היום נעצר פאתיח גורסול, יועץ בכיר להנהגת מפלגת האופוזיציה החילונית CHP.

גורסול, הראשון שנעצר מקרב האופוזיציה החילונית – שלרוב צידדה בארדואן בחודשים האחרונים, בשונה מהאופוזיציה הפרו-כורדית HDP – חשוד, על פי הדיווח בעיתון הטורקי "הורייט" בשימוש באפליקציית המסרים ByLock, שלדברי התביעה שימשה את מארגני ההפיכה. סגן יו"ר CHP אוזגור אוזל האשים את המשטרה בכך שהיא מסתירה מידע בנוגע למעצרו.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה ארדואן בעצרת באיסטנבול, אוגוסט 2016. AP
כ-36 אלף נעצרו. ארדואן בעצרת תמיכה באיסטנבול, אוגוסט/AP

במקביל, לשכת התביעה המחוזית מסרה היום כי הוצאו צווי מעצר נוספים ל-36 שופטים, תובעים וגורמי משפט באזור דיארבקיר, בירת המחוז הכורדי בדרום-מזרח טורקיה, בחשד לקשר ל"רשת הטרור", כפי שהגדיר זאת הממשל באנקרה, של יריבו של ארדואן, איש הדת הגולה פתהוללה גולן. יתרה מכך, נעצרו שני ראשי מועצות מקומיות בדיארבקיר, חברי מפלגת האופוזיציה HDP, בחשד לקשרים למיליציה הכורדית PKK.

דוח שפרסם היום ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" מעלה כי עשרות אלפי אזרחים תושבי הרובע העתיק סור בדיארבקיר נאלצו להימלט מבתיהם במהלך השנה האחרונה בעקבות פעולות הממשלה באזור במסגרת המאבק של השלטונות הכורדים, שרק החריף לאחר ניסיון ההפיכה הכושל. כמו כן, הדוח קורא להפסקת "ענישה קולקטיבית", בדמות עוצר מתמשך ומבצעים צבאיים אינטנסיביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully