וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה חיילים מצבא טורקיה נחתו במסוק ביוון וביקשו מקלט מדיני

לפי המשטרה ביוון, המסוק נחת במדינה כשעליו שמונה בני אדם - שבעה אנשי צבא ואזרח - שככל הנראה ניסו להימלט לאחר כישלון ניסיון ההפיכה. שר החוץ הטורקי ביקש מאתונה להחזיר לארצו את השמונה

צילום: רויטרס, AP

(בווידאו: משדר באולפן וואלה! NEWS על ניסיון ההפיכה בטורקיה)

מסוק של צבא טורקיה נחת היום (שבת) ביוון כשעליו שבעה חיילים ואזרח - כך נמסר מהמשטרה במדינה. עוד נמסר כי השמונה ביקשו לקבל מקלט מדיני ביוון. מיד לאחר מכן צייץ שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושאולו בחשבון הטוויטר שלו כי ביקש מיוון להסגיר לטורקיה את השמונה "שנמלטו לשטחה". אך מקורות בממשלת יוון מסרו כי הם בוחנים את בקשת המקלט שהוגשה.

מוקדם יותר דווח כי המונים מתומכי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הצליחו להכניע יחד עם הכוחות הנאמנים למשטר את תומכי ניסיון ההפיכה באיסטנבול. בתמונות מגשר הבוספורוס שבאיסטנבול נראים אזרחים מכים חיילים, וכן מתועדות גופותיהם של חלק מתומכי ההפיכה מוטלות שותתות דם על הקרקע.

עוד על ניסיון ההפיכה:
נאמני ארדואן יצאו לרחובות והכו חיילים: "לא יקרה שוב"
90 שנה, ארבע הפיכות: הקרע המדמם בין הצבא והממשלה בטורקיה
ראש ממשלת טורקיה: "ההפיכה היא 'כתם שחור', מארגניה הם טרוריסטים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסוק שנחת ביוון הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, ממשלת ארדואן שלחה לאזרחי טורקיה הודעות SMS הקוראות להם לצאת לרחובות וללחום "נגד המיעוט המתנגד". בנאום שנשא בפני עיתונאים אמר ראש הממשלה בניאלי יילדרים כי מארגני ההפיכה הם "טרוריסטים", והודה לעם הטורקי על התמיכה בשלטונות.

הרמטכ"ל בפועל הודה גם הוא לעם ואמר כי "ניסיון ההפיכה הופסק בידי העם שיצא לרחובות ומנע יחד עם כלי רכב צבאים את הצלחת הניסיון הפראי הזה". לדבריו, "טורקיה התגברה על ניסיון הבגידה הזה. הראינו עמידה איתנה נגד הניסיון הפרוע הזה, ונמשיך לעמוד לצד הדמוקרטיה שלנו".

אזרחי טורקיה חוגגים את הצלחתם לעצור את פעילות צבא טורקיה. 16 ביולי 2016. רויטרס
אזרחים חוגגים את כניעת תומכי ההפיכה, איסטנבול, היום/רויטרס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully