וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: אלפים נוספים הודחו; ארדואן השיג תמיכה לשינוי החוקה

הממשלה הכריזה על הדחתם של 15 אלף עובדי מדינה נוספים, וסגרה עוד 375 מוסדות וכלי תקשורת. במקביל, הנשיא הבטיח את תמיכת מפלגת האופוזיציה הלאומנית לחוקה החדשה, שתבטיח את שלטונו עד 2029

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ממשלת טורקיה הכריזה אתמול (שלישי) על הדחתם של 15 אלף עובדי מדינה נוספים, בהם, בין היתר, חיילים, שוטרים, פקידי מס ומיילדות, וסגרה 375 מוסדות וכלי תקשורת נוספים, במסגרת הטיהור שבו פתחו הרשויות לאחר ניסיון ההפיכה הכושל במדינה בחודש יולי האחרון. עם פרסומם של שני הצווים הרשמיים, עלה ליותר מ-125 אלף מספרם של אנשי הצבא, השירות הציבורי ומערכת המשפט שהודחו.

כ-36 אלף מהם, בהם מנהיגי מפלגת האופוזיציה הפרו-כורדית HDP ועיתונאים בכירים, הושמו בכלא. בין הצווים שהוצאו אתמול, גם 60 צווי מעצר לטייסים בבסיס חיל האוויר בקוניה, בדרום-מזרח המדינה. בנוסף לכך, בית המשפט בטורקיה הוציא צווי מעצר ל-48 חברי המחתרת הכורדית במדינה PKK, וצו מעצר נוסף למנהיג המיליציה הכורדית בסוריה PYD, סאלח מוסלם מוחמד.

הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הבהיר במסיבת עיתונאים כי גל הטיהורים, כביכול בגין קשרים ליריבו הגולה של ארדואן פתהוללה גולן לא הסתיים. "אנחנו יודעים שהם עדיין נמצאים בצבא שלנו, בכוחות השיטור שלנו ובמערכת המשפט", הבהיר מארמונו באנקרה. "לא ניתן להם את המדינה, ולא ניתן להם לכלות את אומתנו. נעשה כל מה שנדרש".

עוד בוואלה! NEWS:
בשל המחאה: ממשלת טורקיה הסירה את הצעת החוק לחנינת אנסי קטינות
כל משפטי הנשיא: בוטל מאסר העולם של מורסי בגין ריגול לחמאס
בכיר איראני: יותר מאלף חיילים שנשלחו לסוריה נהרגו בקרבות

ארדואן בטקס חניכת גשר תלוי בטורקיה 26 אוגוסט 2016. רויטרס
"לא ניתן להם לכלות את אומתנו". ארדואן/רויטרס

בתוך כך, בימים האחרונים הודלפו לכלי התקשורת פרטים מתוך נוסח החוקה החדשה שמתכוון ארדואן להביא להצבעה בעוד פחות מחצי שנה, זאת, לאחר שמפלגת האופוזיציה הלאומנית MHP אותתה על כוונותיה לתמוך בהצעה השנויה במחלוקת לשנות את החוקה, כך שהנשיא ארדואן יוכל להישאר בתפקידו עד לשנת 2029.

מנהיג MHP, דבלט בהצ'לי, טען אתמול כי הצעתו של ארדואן להענקת סמכויות מורחבות לנשיא טורקיה היא "הגיונית". תמיכת מפלגתו, יחד עם הדחתם פוליטיקאים רבים ממפלגת האופוזיציה הפרו-כורדית, מבטיחה כמעט באופן ודאי את אישור החוקה החדשה לכשתוצג בחודשים הקרובים. במסגרת ההצעה, לדברי בכירים בטורקיה, משרת ראש הממשלה תבוטל.

גורמים באירופה ובקהילה הבינלאומית המשיכו לצאת נגד צעדיו של הנשיא ארדואן, וכמה נציגים בכירים בפרלמנט האירופי קראו להקפאה מוחלטת של השיחות לצירוף טורקיה לאיחוד האירופי. גיא פרהופשטט, מנהיג המפלגה הליברלית בפרלמנט האירופי, הסביר אתמול כי "היחסים שלנו עם טורקיה כיום הופכים אותנו יותר ויותר לשותפים לעוולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully