וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המחאה: ממשלת טורקיה הסירה את הצעת החוק לחנינת אנסי קטינות

ראש הממשלה אמר כי הפרלמנט ידון מחדש בחוק שהיה אמור לעלות היום להצבעה ולאפשר לגברים שהורשעו בתקיפה מינית להתחמק מעונש אם יישאו לאישה את הקורבן. ההצעה גרמה לביקורת חריפה בעולם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים הסיר היום (שלישי) את הצעת החוק שהייתה מאפשרת חנינה למי שאנס קטינות אם הוא מתחתן עמן. החוק, שקודם בידי מפלגת השלטון, היה אמור להעלות להצבעה בפרלמנט במהלך היום. קידומו נעצר ברקע מחאות שהתקיימו נגדו במדינה וביקורת בינלאומית.

ראש הממשלה הסביר כי הצעת החוק תידון מחדש על מנת להשיג "קונצנזוס נרחב" ולתת למפלגות האופוזיציה "זמן כדי להעלות את הצעותיהן". בממשלה טענו לפני הסרת הצעת החוק כי מטרתה לזכות אסירים שנכלאו בגין נישואים עם קטינות חרף הסכמת משפחותיהן. גיל ההסכמה בטורקיה הוא 18, אולם נישואי קטינים נותרו נפוצים. באו"ם אמרו כי אישור החוק עלול לפגוע ביכולת של המדינה להילחם בניצול מיני ובנישואי ילדים.

על פי ההצעה המקורית, גזרי הדין שיושתו על גברים שהורשעו בתקיפה מינית שאינה כוללת "הפעלת כוח, איומים או מעשי רמייה" יידחו לזמן בלתי מוגבל אם המתעלל יישא לאישה את הקורבן. הצעת החוק עברה בשבוע שעבר באחת הוועדות בפרלמנט.

עוד ידיעות מהעולם
כל משפטי הנשיא: בוטל מאסר העולם של מורסי בגין ריגול לחמאס
מבצע חשאי או מעצר עריקים: הסכסוך החדש בין רוסיה לאוקראינה
טרגדיה בארה"ב: אוטובוס בית ספר התרסק, שישה ילדים נהרגו

נשים בטורקיה מוחות נגד נישואי קטינות, נובמבר 2011. AP
הפגנה נגד נישואי קטנים בטורקיה, 2011/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully