וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנינה לאנסים או שימור המשפחות? טורקיה סוערת בעקבות הצעת חוק חדשה

18.11.2016 / 10:35

מפלגת השלטון באנקרה רוצה לחוקק חוק שיאפשר למתעללים מינית לחמוק מעונש אם יינשאו לקורבנותיהם. ארגוני הזכויות אדם מתחו ביקורת חריפה, אך בממשלה טוענים כי הדבר נועד להגן על ילדיהם של הורים שנישאו בגיל צעיר

נשים בטורקיה מוחות נגד נישואי קטינות, נובמבר 2011. AP
אישה בטורקיה מוחה נגד נישואי קטינות בכפייה, בשנת 2011/AP

האופוזיציה בטורקיה וארגוני זכויות אדם מתחו אתמול (שישי) ביקורת חריפה על מפלגת השלטון בשל הצעת חוק שתאפשר לגברים המואשמים בהתעללות מינית לחמוק מעונש אם יינשאו לקורבנות ההתעללות. על פי ההצעה, גזרי הדין שיושתו על גברים שהורשעו במעשי התעללות שאינם כוללים "הפעלת כוח, איומים או מעשי רמייה" יידחו לזמן בלתי מוגבל אם המתעלל יישא לאישה את קורבן ההתעללות. הצעת החוק עברה אמש באופן ראשוני בפרלמנט, אך כדי שתחוקק באופן סופי, על בית הנבחרים לאשר את נוסח ההצעה המלא - מה שעשוי לקרות בדיון שיתכנס ביום שלישי.

לדברי ראש הממשלה בינאלי יילדרים, החוק נועד למצוא פתרון למאסרם של גברים הנשואים לנערות בנות פחות מ-18 באישור משפחותיהן. הוא דחה את הטענות לפיהן הצעת החוק נועדה להעניק חנינה לאנסים. "יש כאלה שנישאו בגיל צעיר, והם אינם מכירים את החוק", אמר לכלי תקשורת מקומיים בתום תפילת יום השישי, "אחר כך יש להם ילדים, ופתאום האבא הולך לכלא, והילדים נותרים לבדם עם האימא. זה מותיר משפחות שבורות". הוא הוסיף כי החוק יופעל רטרואקטיבית בלבד, ישפיע על כ-3,000 משפחות וימשיך לאסור על נישואי קטינים עתידיים.

עוד בוואלה! NEWS:
אנטי-איראנית ופרו-ישראלית: צמרת הביטחון של טראמפ
השופטת שחררה את המוכר שתועד מכה קשיש: "הייתה התגרות מוקדמת"
טורקיה מתמגנת: מנהלת מגעים עם רוסיה לרכישת מערכת S-400

נשים בטורקיה מוחות נגד נישואי קטינות, נובמבר 2011. AP
החוק אוסר על נישואי קטינים, אך זה עדיין נעשה. מחאה נגד נישואי קטינים/AP

טורקיה אוסרת על נישואים מתחת לגיל 18, אך טקסי נישואים דתיים בין גברים לבין נערות צעירות, או בין נערים לנערות, אינם אירוע נדיר, בעיקר באזורים הכפריים במדינה. נערים ונערות נישאים בטקסים דתיים, ויש הטוענים כי הדבר נעשה רק בשל אי-הכרת החוק האזרחי.

המתנגדים לחוק, ובהם חברי פרלמנט, עשרות ארגוני זכויות אדם, נשים וילדים, גינו את ההצעה בטענה כי הדבר יביא לנורמליזציה של נישואי קטינים. "התעללות מינית היא פשע ואין בה שום הסכמה. זה מה שמפלגת השלטון לא מצליחה להבין", אמר אוזגור אוזל, חבר פרלמנט בכיר באחת ממפלגות האופוזיציה. "לחפש הסכמה של ילד הוא דבר שהחוק הבינלאומי לא מאפשר".

שר המשפטים הטורקי בקיר בוזדה אמר כי מפלגת השלטון, שהציעה את הצעת החוק השנויה במחלוקת, החמירה בשנת 2002 את העונשים על נישואי קטינים. הוא הוסיף כי הטענה שהצעת החוק תאפשר לעברייני מין לחמוק מעונש אם יינשאו לקורבנות שלהם היא "עיוות של העובדות". לדבריו, "מי שביצעו התעללות מינית תוך שימוש בכוח, באיומים, ברמייה או בכל דרך אחרת שמשבשת את ההסכמה - לא יוכלו להיעזר בחוק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully