וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מתמגנת: מנהלת מגעים עם רוסיה לרכישת מערכת S-400

18.11.2016 / 17:44

למרות הודעת טורקיה בעבר כי בכוונתה לפתח מערכת הגנה אווירית משל עצמה, שר ההגנה הודיע כי אנקרה רוצה לרכוש את המערכת הרוסית, ומנהלת מגעים עם מדינות אחרות. בין המדינות היה נתק בשל הפלת המטוס הרוסי שפעל בסוריה

צילום: AP, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: פוטין וארדואן נפגשו ברוסיה: "עידן חדש והזדמנות לחידוש היחסים")

טורקיה מנהלת מגעים עם רוסיה בנוגע לרכישת מערכות הגנה אוויריות מתקדמות מסוג S-400 - כך אמר היום (שישי) שר ההגנה של טורקיה פיקרי איסיק. הוא הוסיף כי אנקרה מנהלת במקביל שיחות עם ארצות אחרות בנוגע למערכות הגנה מפני טילים. לדברי שר ההגנה, עמדתה של רוסיה לנושא חיובית.

טורקיה הודיעה בעבר כי היא מתכננת לפתח מערכת הגנה משלה, לאחר שבשנה שעברה ביטלה הצעה לרכישת מערכת להגנה מפני טילים ארוכי טווח בעלות של 3.4 מיליארד דולרים. עם זאת, מוקדם יותר החודש אמר גורם טורקי בכיר כי אנקרה שוקלת לרכוש מערכת כזאת.

היחסים בין שתי המדינות חזרו למסלולם התקין לאחר תקופה מאוד מתוחה, שהחלה עם הפלת מטוס הקרב הרוסי שפעל בסוריה על ידי כוחות טורקיים לפני יותר משנה. לאחר הפלת המטוס חתם פוטין על צו נשיאותי בנוגע ל"צעדים להגברת הביטחון הלאומי ולהגנת אזרחי רוסיה מפני פעולות לא חוקיות", שמפרט שורת סנקציות כלכליות נגד טורקיה. הסנקציות כללו הגבלות על ייבוא של מוצרים מסוימים, אולם טרם נודע באילו מוצרים מדובר. בנוסף, הצו קרא לחברות רוסיות להימנע מהעסקת אזרחים טורקים.

עוד בוואלה! NEWS:
אנטי-איראנית ופרו-ישראלית: צמרת הביטחון של טראמפ
השופטת שחררה את המוכר שתועד מכה קשיש: "הייתה התגרות מוקדמת"
"גבי הגן על אחיו הקטן במסיבת הגיוס שלו – ושילם בחייו"

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מערכת S-400 פרוסה באזור לטקיה בסוריה/צילום מסך, טוויטר

כמו כן, סוכנויות הנסיעות הרוסיות הפסיקו למכור חבילות נופש לטורקיה ונאסרה הפעלת טיסות שכר בין רוסיה לטורקיה. בנוסף, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הודיע אז כי מוסקבה החליטה לבטל את מדיניות הפטור מוויזה לאזרחי טורקיה.

למרות המשבר החריף ביחסי שתי המדינות, החל מאמצע השנה החלו היחסים להתחמם שוב. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן התנצל בפני רוסיה על הפלת המטוס. זמן קצר אחרי מכתב ההתנצלות של ארדואן, ובתום נתק של יותר מחצי שנה, שוחחו נשיאי שתי המדינות בטלפון והביעו נכונות להיפגש פנים מול פנים. בתחילת חודש יולי נפגש שר החוץ הרוסי לברוב עם מקבילו הטורקי מבלוט צ'בשואולו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן באיסטנבול, 10 באוקטובר 2016. רויטרס
פוטין וארדואן באיסטנבול, בחודש שעבר/רויטרס

מעט יותר מחודש לאחר פגישת שרי החוץ, נפגשו פוטין וארדואן לראשונה מאז הפלת מטוס הקרב הרוסי. "לאזור כולו יש הרבה ציפיות מאיתנו, ושיתוף הפעולה יתרום לפתרון בעיות רבות באזור", אמר ארדואן בפתח הפגישה, והודה לנשיא הרוסי על ההזמנה. "נחדש את ההתייעצויות בדרגים הגבוהים. זאת הזדמנות לחידוש היחסים, ויש נושאים רבים על סדר היום", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully