וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש מינה דובר חדש - שמתמקד בטורקיה: "לפגוע בה בכל מקום"

6.12.2016 / 9:28

אבו אל-חסן אל-מוהאג'ר קרא לתומכי הארגון בקלטת שמע לתקוף את ממשלו "הכופר והחילוני" של ארדואן והפציר בלוחמים שלא להיכנע בעיראק: "פשטו עליהם במקלטיהם כך שהם יוכלו לטעום מהסבל שלכם". מעט מאוד ידוע עליו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בלוב, דאעש נהדף מהעיר סירת אחרי חודשים של לחימה)

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הכריז אתמול (שני) על מינויו של דובר חדש ושחרר קלטת שמע ראשונה שיוחסה לו. אבו אל-חסן אל-מוהאג'ר, כפי שזוהה, קרא לתומכי הארגון להוציא לפועל מתקפות טרור ברחבי העולם, אך התמקד במיוחד בטורקיה.

אחרי תקופה ארוכה שבה נטען כי בין אנקרה לדאעש מתקיים שיתוף פעולה חשאי, בחודשים האחרונים המצב השתנה לנוכח המבצע שמנהל רג'פ טייפ ארדואן בצפון סוריה. צבא טורקיה מגבה ארגוני מורדים הנאבקים בין היתר גם בדאעש, שמצדו קיבל לראשונה אחריות על פיגוע בשטחה של טורקיה, בחודש אוקטובר האחרון.

הדובר החדש יחליף את אבו מוחמד אל-עדנני, שחוסל בתקיפה אווירית אמריקנית בסוריה בסוף אוגוסט. אל-עדנני היה אחד מבכירי הארגון שהיה אחראי בין היתר גם על תכנון פיגועים בשטחי המערב. חיסולו, שאושר על ידי דאעש בספטמבר, היה מכה קשה עבור הארגון שרבים מבכירי הנהגתו נהרגו ושהשטח שבשליטתו הולך ומתכווץ.

לקריאה נוספת
הפנטגון אישר: דובר דאעש חוסל במתקפה אמריקנית בסוריה
מכה לדאעש: דובר הארגון והסגן של אל-בגדאדי נהרג בחאלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצא לו יורש. דובר דאעש הקודם אל-עדנני/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל-מוהאג'ר טוען כי הכוחות הנלחמים נגד הארגון בעיראק ובסוריה נכשלו בהכנעת דאעש. הוא קרא ללוחמי הארגון שלא להיכנע בעיירה תל עפר הסמוכה למוסול, המותקפת גם היא על ידי כוחות הביטחון העיראקיים, הכורדים והמיליציות השיעיות. דובר דאש הפציר בתומכי הארגון לפגוע "בממשלה הכופרת והחילונית של טורקיה בכל מוסד ביטחוני, צבאי, כלכלי ותקשורתי, כולל בכל שגרירות וקונסוליות שמייצגות אותה ברחבי העולם".

"השמידו את כלי הרכב שלהם, פשטו עליהם במקלטיהם כך שהם יוכלו לטעום מהסבל שלכם ואל תחשבו על בריחה", קרא הדובר החדש בהודעת השמע. "הכפילו את מאמציכם והגבירו את המבצעים שלכם". מעט מאוד מידע ידוע על אל-מוהאג'ר, שאינו מוכר לשירותי המודיעין ולמומחים לטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully