וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון אישר: דובר דאעש חוסל במתקפה אמריקנית בסוריה

שבועיים לאחר התקיפה הודיע דובר מטה משרד ההגנה האמריקני כי אבו מוחמד אל-עדנאני נהרג במחוז חאלב. זאת, על רקע הטענות של רוסיה לפיהן מוסקבה אחראית לחיסול. "הסרנו משדה הקרב את הארכיטקט של פיגועי הארגון"

צילום: רויטרס

הפנטגון אישר הלילה (שלישי) כי דובר ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו מוחמד אל-עדנאני, נהרג במתקפה של מל"ט אמריקני ב-30 באוגוסט במחוז חאלב שבסוריה. זאת, על רקע הטענות של משרד ההגנה הרוסי, שלפיהן מוסקבה היא שחיסלה את אל-עדנאני. הודעת הפנטגון היא האישור הרשמי האמריקני הראשון לכך שאל-עדנאני נהרג במתקפה.

"המתקפה שנערכה ליד אל-באב שבסוריה הסירה משדה הקרב את מוביל התעמולה בדאעש, המגייס לארגון והארכיטקט של מבצעי טרור חיצוניים", אמר דובר הפנטגון, פיטר קוק. "מדובר באחת מסדרה של מתקפות מוצלחות נגד מנהיגי דאעש, בהם כאלה האחראים על כלכלת הארגון והמבצעים הצבאיים. המתקפות מקשות על התנהלות הארגון".

גורמים רשמיים בממשל אמרו כי לאל-עדנאני היה תפקיד מרכזי בתכנון חלק מהמתקפות המשמעותיות של דאעש, בהן הפיגועים בפריז, בבריסל, בנמל התעופה של איסטנבול ובהפגנה באנקרה, בבית הקפה בבנגלדש ובהפלת המטוס הרוסי בסיני.

עוד כתבות בנושא:
מכה לדאעש: דובר הארגון והסגן של אל-בגדאדי נהרג בחאלב
רוסיה טוענת: אנחנו אלו שחיסלנו את דובר דאעש בתקיפה בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסל במתקפה אמריקנית. אל-עדנאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

שעות לאחר התקיפה אישרה סוכנות הידיעות של דאעש, "אעמאק", כי אל-עדנאני נהרג בעיירה אל-באב שמצפון-מזרח לחאלב, בזמן שביקר לוחמים של הארגון "ופיקח על סיכול הפעילות הצבאית נגד חאלב". במקביל, גורם רשמי ממשרד ההגנה של ארצות הברית אמר כי המדינה ביצעה תקיפה אווירית נגדו, אך לא אישר את מותו.

יום למחרת, משרד ההגנה של רוסיה מסר חיל האוויר הרוסי ביצע את המתקפה שהביאה לחיסולו של אל-עדנאני. לפי הודעת המשרד, הפעיל הבכיר היה אחד מ-40 חמושים שחוסלו בהפצצה של מטוס קרב מדגם Su-34. בתגובה, דובר הבית הלבן אמר כי לממשל אובמה אין כל ראיה המצביעה על מעורבות רוסית בפעולה. כמו כן, גורם ביטחוני אמריקני בכיר אמר כי הודעת משרד ההגנה הרוסי היא "בדיחה".

אל-עדנאני, בן 37 ויליד אידליב, נהג לשחרר קלטות קול ובהן עודד מוסלמים במערב לבצע פיגועים בכל הדרכים שעומדות לרשותם, בין אם על ידי דריסה, דקירה או הרעלה. במאי אשתקד הציבה וושינגטון פרס של חמישה מיליון דולר למי שיעביר מידע על אל-עדנאני. קולו נשמע יותר מזה של מנהיג "המדינה האסלאמית", שככל הנראה פצוע באורח קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully