וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מאיים על אירופה: "נפתח עבור המהגרים את שערי הגבול"

25.11.2016 / 11:40

בתגובה להחלטת הפרלמנט האירופי הקוראת להקפיא את השיחות על הצטרפות אנקרה לאיחוד במחאה על גל המעצרים מאז ניסיון ההפיכה, מזהיר הנשיא: "לא אני ולא העם שלי יושפעו מהאיומים החלולים האלה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

המשבר ביחסים בין טורקיה לאירופה ממשיך להחריף, ואחרי שהפרלמנט האירופי הצביע על הקפאת השיחות להצטרפותה של אנקרה לאיחוד האירופי, איים נשיא המדינה שיהיו לכך השלכות. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הזהיר היום (שישי) כי ארצו תפתח את שעריה לאירופה עבור מהגרים אם האיחוד האירופי ידחק את אנקרה לכך.

"אם תמשיכו להתקדם בכיוון זה, שערי הגבול ייפתחו. לא אני ולא העם שלי יושפעו מהאיומים החלולים האלה. זה לא משנה אם כולכם (חברי הפרלמנט האירופי) הצבעתם בעד", אמר בפני ועידה בנושא זכויות נשים באיסטנבול.

אדרואן אמר כי הצעת החוק השנויה במחלוקת של מפלגתו, שתאפשר לגברים שהואשמו בהתעללות מינית להימנע מעונש מאסר לא הוכנה כראוי, והוסיף כי הוא סבור שהסוגיה תחזור לפרלמנט עם קונצנזוס רחב יותר. ההצעה הקודמת הייתה מאפשרת ביטול גזר דין במקרים של תקיפה מינית שנעשתה "ללא שימוש בכוח, באיומים או מתוך הונאה" אם התוקף היה נישא לקורבנו.

לקריאה נוספת:
באיחוד מודאגים מהמצב בטורקיה - שתוקפת את גרמניה: "תומכת בטרור"
טורקיה: אלפים נוספים הודחו; ארדואן השיג תמיכה לשינוי החוקה
בשל המחאה: ממשלת טורקיה הסירה את הצעת החוק לחנינת אנסי קטינות

ארדואן במסר לארצות הברית: כוחותינו יתקדמו לכיבוש העיר א-רקה שבסוריה. רויטרס
"לא נושפע מהאיומים החלולים האלה". ארדואן/רויטרס

אתמול קראו מחוקקים באיחוד האירופי לעצור זמנית את השיחות עם טורקיה על הצטרפותה האפשרית לאיחוד בשל תגובתה "חסרת הפרופורציות" של אנקרה לניסיון ההפיכה ביולי האחרון. 479 חברי הפרלמנט הצביעו בעד ההחלטה, שאינה מחייבת, אל מול 37 שהתנגדו. ההחלטה הפצירה בנציבות האירופית ובממשלות באירופה להביא להקפאה סמלית של המשא ומתן עם טורקיה שנמשך זה 11 שנים. עם זאת, ממשלות האיחוד לא צפויות לאמץ את ההחלטה.

ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים ביטל את חשיבותה של ההצבעה והזהיר גם הוא כי ניתוק היחסים עם טורקיה תוביל ל"שיטפון" של מהגרים לתוך הגוש. "אנחנו אחד הגורמים שמגנים על אירופה. אם הפליטים יעברו מכאן, הם ישטפו את אירופה וישתלטו עליה. דבר זה טורקיה מנעה עד כה", אמר יילדרים בריאיון לרשת הטלוויזיה הממלכתית בטורקיה, TRT. "ניתוק היחסים עם אירופה אמנם תגרום נזק לטורקיה, אך היא תזיק לאירופה פי חמישה או שישה יותר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מהגרים שהיו בדרכם לאי לסבוס מחולצים על ידי משמר החופים הטורקי, נובמבר 2015. רויטרס
"מגנים מפני 'שיטפון' פליטים". מהגרים מגיעים מטורקיה ליוון/רויטרס

יותר מ-125 אלף בני אדם, בהם חיילים, אנשי אקדמיה, שופטים, עיתונאים ומנהיגים כורדים, נעצרו או הודחו בשל תמיכתם לכאורה בניסיון ההפיכה שהתחולל ב-15 ביולי. מהלכים אלה הוגדרו על ידי ארגוני זכויות אדם ובעלי ברית של טורקיה במערב כניסיון למחוץ כל התנגדות לשלטונו של ארדואן.

אוסטריה היא זו המובילה את הקריאות לעצור את השיחות עם טורקיה. גרמניה, צרפת ורוב מדינות האיחוד תומכות בהמשכן וחוששות לסכן את שיתוף הפעולה עם ארדואן בנושא ההגירה. שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, אמרה כי הקפאת השיחות לא תועיל לאף צד.

טורקיה מעוניינת שהאיחוד האירופי יאשר עבור אזרחיה מעבר חופשי בגבולות, בתמורה לכך שטורקיה תסייע בהשארת המהגרים מחוץ לאירופה. אולם כעת, נראה כי הגעה להסכם כזה עד סוף השנה הנוכחית רחוקה מתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully