וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב רהט שנעצר עקב פוסט סאטירי: "חיפשו אותי כאילו אני ראש מאפיה"

28.11.2016 / 18:20

אנס אבו דעבאס עדיין מתקשה להאמין שנעצר בגלל פוסט ציני בפייסבוק וכינה את הסיטואציה שנקלע אליה "הזויה". "אם היה מדובר ביהודים שקוראים לשרוף כפרים ערביים, לא בטוח שהמשטרה הייתה פועלת במהירות ובפזיזות כמו במקרה שלי", אמר

צילום: רוני כנפו ובני בן סימון

בלילה הראשון לאחר ששוחרר ממעצר של ארבעה ימים אנס אבו דעבאס כמעט ולא עצם את עיניו. בני משפחה וחברים רבים הגיעו אל ביתו של תושב רהט בן 24, שנעצר בחשד להסתה להצתה בעקבות פוסט סאטירי שכתב בפייסבוק. "זאת הייתה החוויה הכי קשה שעברתי בחיים, פתאום אתה מקבל פרופורציות על דברים כמו משפחה", אמר היום (שני) אבו דעבאס בזמן שהוא מחבק את אביו.

את הסיטואציה שנקלע אליה כינה אבו דעבאס "הזויה". ביום רביעי האחרון, כשגל השריפות עוד היה בעיצומו, נחשף לשמחה הרבה בערוצי הטלוויזיה במדינות ערב וברשתות החברתיות על כך ש"ישראל נשרפת". "ראיתי ולא האמנתי שאנשים שמחים שעצים ובתים נשרפים והחלטתי לכתוב פוסט ארוך נגד התופעה של השמחה", הסביר אבו דעבאס.

לקריאה נוספת:
הצרות של החיפאים לא נגמרו: הנזקים שיביא איתו הגשם שאחרי השריפה
"חוסר אונים": חברות הביטוח מסרבות לשלם על נזקי השריפה בחיפה
סרטונים מתחנות דלק ואיכון טלפונים: כך מתנהל המרדף אחר המציתים

אנס אבו דעבאס, תושב רהט שנעצר בחשד להסתה, עם שחרורו מכלא אוהלי קידר, 27 בנובמבר 2016. שי מכלוף
"זאת הייתה החוויה הכי קשה שעברתי בחיים". אבו דעבאס, אמש/שי מכלוף

"זה פשוט נורא עצבן אותי והחלטתי למחות נגד התופעה, מדובר בדברים שמנוגדים לדת שלנו ולאנושיות שלנו", הוסיף. לדבריו, לאחר כתיבת הפוסט הוא קיבל תגובות זועמות. כמה שעות לאחר מכן פרסם פוסט נוסף. "לאור התגובות שקיבלתי החלטתי לכתוב פוסט נוסף כדי ללעוג לשמחה על השריפות בישראל, וכתבתי פוסט בצורה צינית נגד המתלהמים", אמר.

אחר הצהריים, כשהיה בדרכו מהעבודה הביתה, קיבל אבו דעבאס שיחת טלפון מפתיעה מאחותו. "יש אצלך בבית שוטרים שמחפשים אותך", אמרה האחות. אבו דעבאס לא הבין מה קרה וחשב תחילה שהשוטרים מחפשים אולי מישהו אחר. כשהגיע לביתו אמרו לו השוטרים כי הוא מעוכב לחקירה בחשד להסתה לטרור והוא שאל מדוע. התשובה שקיבל הצחיקה אותו.

"אמרו לי שעקב הפוסט שכתבתי אני נלקח לחקירה, הם עשו חיפושים בביתי ובמשרד שלי כאילו מדובר בראש מאפיה", שחזר. "חשבתי לתומי שאגיע לחקירה, אני אסביר להם את הפוסט והרקע וזה יגמר מהר אחרי שהם יבינו שמדובר בפוסט נגד השמחה של חלק מתושבי מדינות ערב. הייתי בטוח במיליון אחוזים שאני הולך הביתה עוד מעט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פוסט שבגינו נעצר אנס אבו דעבאס בחשד להסתה להצתות, נובמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"השוטרים מתעקשים לא להבין". הפוסט שבגינו נעצר אבו דעבאס/צילום מסך, פייסבוק

אלא שהשוטרים החליטו לעצור את אבו דעבאס בחשד להסתה לטרור. "החלטה הזויה", אמר, "כולם מבינים מה הפוסט הזה אמור להביע ורק השוטרים מתעקשים לא להבין, אני מסביר והם פשוט לא בודקים לעומק. אמרתי להם שיקראו את הפוסט הקודם, אבל הם התעקשו. הרגשתי מושפל במעצר, התחלתי לאבד את השפיות שלי, לא הבנתי למה אני עצור. ניסיתי להסביר לשוטרים שאם הייתי רוצה להסית הייתי עושה זאת בצורה אחרת, ברורה וחדה".

לאחר שבית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו פעמיים, הגיש אתמול אבו דעבאס ערר למחוזי אך השופט דחה את בקשתו. אז החליטה גם המשטרה לשחררו בתנאים מגבילים, הכוללים מעצר בית של חמישה ימים ואיסור כתיבה ברשתות החברתיות למשך 15 ימים. "כנראה שרוח הדברים שהייתה באותו הזמן השפיעה על הגורמים, הם טיפסו על עץ ולא ידעו איך לרדת ממנו, לא האמנתי שזה קורה לי", אמר.

שריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
"אם הייתי רוצה להסית הייתי עושה זאת בצורה אחרת". שריפה בחיפה, בשבוע שעבר/ערן גילווארג

לדברי אבו דעבאס, "אם היה מדובר ביהודים שקוראים לשרוף כפרים ערביים, כמו שחבריי אמרו לי שראו ברשתות החברתיות, לא בטוח שהמשטרה הייתה פועלת במהירות ובפזיזות כמו במקרה שלי". כשחבריו הגיעו אל ביתו, הוא התרגש. "כנראה שלערבים אסור לכתוב באופן סאטירי ולספר בדיחות, מותר רק לצחוק עליהם", אמר לחבריו וסיכם את המקרה: "אנחנו, החברה הערבית בישראל, נסתפק אפילו בריח של שוויון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully