וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסר אונים": חברות הביטוח מסרבות לשלם על נזקי השריפה בחיפה

27.11.2016 / 21:15

תושבים רבים סורבו על ידי החברות לכסות על הנזקים, מאחר שאם מדובר בפעולות איבה - לא הפוליסה אחראית על התשלום אלא מס רכוש. בינתיים, שר האוצר כחלון הבטיח פיצוי מידי של 2,500 שקל לנפגעים. "עוד יהיה גשם והנזק רק יתגבר"

צילום: יותם רונן

משפחות רבות בחיפה מצאו את עצמן היום (ראשון) חסרות אונים, כשחברות הביטוח סירבו לכסות על נזקי השריפות שהתחוללו בעיר בימים האחרונים. לדברי התושבים, חברות הביטוח הבהירו כי הטיפול בעניין עובר למס רכוש, מאחר שבמקרה של פעולות איבה – לא פוליסת הביטוח האישי היא זו שמכסה על זה.

"ביום שישי שוחחנו עם שמרי מטעם חברת הביטוח ונאמר לנו להתחיל לשפץ ולהביא בעלי מקצוע – והם יכסו את כול ההוצאות כולל מימון של שומר", סיפר חזי אורגיל, תושב חיפה. "היום השמאי התקשר ואמר שחברת הביטוח מושכת את ידיה ושמי שיטפל בנו יהיה מס רכוש. כבר הזמנתי דלת. כרגע זה מצב של חוסר אונים. יש פוליסת ביטוח, למה שהביטוח לא יכסה את ההוצאות?".

גם ברוך, תושב העיר, לא אופטימי לגבי המשך הדרך מול חברות הביטוח. "הבנו שהן התנערו מאחריות ואמרו לשמאים להפסיק לעבוד מולנו", סיפר. "זה אומר שצפוי תהליך ממושך. עוד יהיה גשם, והנזק רק יתגבר".

ביתם של חיה ושמואל כהן רחוב זלמן שז"ר 18 בחיפה שנפגע בשריפה, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
"כבר הזמנתי דלת. מי יכסה על ההוצאות?"/שלומי גבאי

שר האוצר, משה כחלון, אמר אמש בפתח ישיבת הערכת המצב בחפ"ק כוחות הכיבוי וההצלה בחיפה כי משרדו ידאג לתושבים שרכושם ובתיהם נפגעו בגל השריפות שפקד את המדינה בימים האחרונים. זאת מאחר שבחלק מהמקרים ישנן ראיות להצתות. בישיבה נקבע כי כל מי שביתו נהרס בשריפה והוא אינו יכול לשוב אליו יקבל מענק של 2,500 שקל לנפש.

לדבריו, קרן מס רכוש במשרדו תישא בהוצאות במקרים שהוכחו כהצתות על רקע לאומני וכי יתר הנזקים יהיו בטיפול חברות הביטוח. "האזרחים יכולים להיות רגועים, אנחנו מטפלים בהכול, מההתחלה ועד הסוף, גם אם זה חצי מיליארד, גם אם זה יותר וגם אם זה פחות", אמר כחלון.

כמו כן, ועדת הכספים של הכנסת תתכנס מחר כדי לדון בפיצוי לנפגעי השריפות. בדיון ישתתפו נציגי הממשלה, משרד האוצר, רשות המסים, גורמי ביטוח ושאר הגופים הרלוונטיים. "אנשים איבדו את ביתם ועלינו לדון מהר ככל הניתן כיצד ניתן לעמוד לימינם ולסייע בידם בשיקום הבתים, השכונות והערים שנפגעו", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה).

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שר הבינוי יואב גלנט בסיור בחיפה, נובמבר 2016. אלי אשכנזי, עיבוד תמונה
השר גלנט בחיפה, היום/עיבוד תמונה, אלי אשכנזי
נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016/ראובן קסטרו
נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully