וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהסתה להצתה בפייסבוק שוחרר: "גם בערבית יש סאטירה"

28.11.2016 / 8:15

אנס אבו דעבאס, תושב רהט בן 24, אמר ביציאה מכלא אוהלי קידר: "כשהזמינו אותי למשטרה, פשוט צחקתי. האמנתי שאני פשוט אתרגם להם פוסט בשתי דקות, ואלך הביתה". נאסר עליו לפרסם ברשתות החברתיות למשך 15 ימים

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

אנס אבו דעבאס, תושב רהט בן 24, שנעצר ביום שישי האחרון בחשד להסתה להצתות בפייסבוק, שוחרר אתמול (ראשון) בתנאים מגבילים, הכוללים מעצר בית של חמישה ימים ואיסור כתיבה ברשתות החברתיות למשך 15 ימים, לאחר שמשטרת ישראל הודיעה כי היא "סיימה את החקירה בעניינו והעבירה את תיק החקירה לעיון והחלטה של הפרקליטות". אבו דעבאס טען כי הפוסט שפרסם, בהתייחסות לגל השריפות ברחבי הארץ, היה סאטירי.

"אני עדיין בהלם ממה שקרה כאן עד עכשיו, אני רק מציע דבר אחד: שאנשים פשוט יקראו ערבית", אמר אבו דעבאס, עיתונאי, ביציאה מכלא אוהלי קידר בבאר שבע. "תראו שיש גם עוד שפה כאן", הוסיף. "ערבית שפה מאוד יפה, אפשר לכתוב בה אפילו סאטירה טובה". הוא הבהיר: "חברים שלי ומשפחה קרובה נמצאים באזור השריפות, זה הגיוני שאני אהיה בעד השריפות? זה אבסורד".

גל שריפות ברחבי הארץ - עוד בוואלה! NEWS:
סרטונים מתחנות דלק ואיכון טלפונים: כך מתנהל המרדף אחר המציתים
המלחמה במציתים: הוארך מעצרם של ארבעה חשודים בהצתות שונות
במבחן ההנהגה: הסופרטנקר כיבה לרגע את התקופה הפוליטית הבוערת

פוסט שבגינו נעצר אנס אבו דעבאס בחשד להסתה להצתות, נובמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"הסוהרים צחקו כשהם ראו את זה". הפוסט שבגינו נעצר אבו דעבאס/צילום מסך, פייסבוק
"זה מובן מאליו שאני מקווה שהשריפות האלה ייכבו כמה שיותר מהר, ושכולנו נישאר כאן בביטחון. זו הארץ שלנו"

אבו דעבאס הודה "למי שהאמין ולמי שתמך", והוסיף: "זה בדיחה מה שעשו כאן". לדבריו, "כתבתי פוסט, כמו כל בן אדם שכואב לו על מה שקורה כאן, שרוצה שהארץ והאדמה הזאת תהיה בטוחה ונעימה. אין לי מושג איך הצליחו להפוך את הקערה על פיה ולעשות את זה". הוא הבהיר: "אין לי מושג למה אני עומד כאן, למה זה התעכב כל כך. אין סיבה בעולם להביא את שני ההורים שלי למצב כזה".

"כשהזמינו אותי בפעם הראשונה למשטרה, פשוט צחקתי", סיפר. "אני האמנתי שאני פשוט אתרגם להם פוסט בשתי דקות, ואלך הביתה. במקום זה, פשוט הופכים את זה ומספרים לי שהערבית שאני כותב היא הפוכה ממה שאני יודע". אבו דעבאס אף טען כי "הסוהרים צחקו כשהם ראו את זה". בהתייחסות לחקירה, הוסיף: "אני אדם שמכיר פייסבוק, וכל דבר עובדתי שהם רצו הם קיבלו. שלחתי אותם ללייקים שעשיתי לאנשים שהם נגד". אבו דעבאס מסר לסיכום: "זה מובן מאליו שאני מקווה שהשריפות האלה ייכבו כמה שיותר מהר, ושכולנו נישאר כאן בביטחון. זו הארץ שלנו".

בפוסט שבגינו נעצר אבו דעבאס, הוא כתב, בין היתר, כי "צריך להתפלל בתפילת הגשם לרוחות וברקים בלבד במקום לגשם". עוד כתב: "כחלק מהחגיגות שלנו להאשטג 'ישראל נשרפת', אני מציע לפעול כך: להחרים את טורקיה ואת אדון ארדואן הבוגד, שהיה הראשון לשלוח מטוס כיבוי. ישנן עוד חורשות שעדיין לא עלו באש, על הצעירים החוליגנים שלנו לפעול באשקלון, בית שאן, ובשאר היישובים שגרו בהם פלסטינים בעבר ונגזלו מאתנו". הוא הוסיף: "על ערביי ישראל לשפוך דלק בכניסת הבתים שלהם, כי בכל מקרה עשו מהשריפות 'אינתיפאדת האש', וההאשמות נגד הערבים כבר מוכנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אנס אבו דעבאס, תושב רהט שנעצר בחשד להסתה, עם שחרורו מכלא אוהלי קידר, 27 בנובמבר 2016. שי מכלוף
"אני רק מציע דבר אחד: שאנשים פשוט יקראו ערבית". אבו דעבאס, היום/שי מכלוף

בדיון בהארכת מעצרו ביום שישי בבית משפט השלום בבאר שבע, טען עורך דינו של אבו דעבאס, אייל אביטל, כי דבריו נכתבו בלעג ובציניות נגד התומכים בהצתות. לראיה, הוא הביא פוסט קודם שכתב הצעיר בפייסבוק, המראים כי הוא מתנגד להצתות: "באיזה בורות וחוסר בגרות אנו חיים? ארצנו נשרפת והערבים הלאומנים מהללים ומשבחים את האל".

נציגת המשטרה טענה כי יש להתחשב בדברים שכתב אבו דעבאס בפוסט הציני. "אני לא מכירה אנשים שרואים פוסט ואז הולכים אחורה לראות מה בן אדם חושב", אמרה. "איפה המחשבה הפלילית שלו?", השיב סנגורו לטענות המשטרה. "גם ביאליק כתב דברים שלא הבנו. זה לא טיעון. לומר שילד יקרא את מה שכתב ויבין אחרת זה לא פלילי".

מהמשטרה נמסר כי "עם סיום החקירה, התיק הועבר לעיון ובחינה של הפרקליטות, ובהמשך החשוד השתחרר בתנאים מגבילים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות כלפי אלימות מכל סוג שהיא, לרבות כלפי הסתה לאלימות המתבצעת באמצעות הרשתות החברתיות".

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully