וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה במציתים: הוארך מעצרם של ארבעה חשודים בהצתות שונות

אחרי המלחמה בלהבות, לרשויות נותרה הלחימה המשפטית בחשודים בהצתה. ננקטו פעולות נגד בעלי תחנות דלק באזור עציון בחשד ש"סיפקו דלק לגורמי טרור". השר ארדן הודיע שיפעל להריסת בתי מציתים

ספק 500

(בווידאו: תיעוד הצתה באריאל)

עם שוך השריפות הענקיות, המלחמה במציתים נמשכת. בית משפט השלום בטבריה האריך היום (ראשון) את מעצרו של עלי חטיב, בן 22 מכפר כנא, החשוד בהצתת יער בית קשת שבגליל התחתון ביום חמישי. מעצרו הוארך עד יום שלישי, ומדובר בהארכת המעצר השנייה של חטיב. הוא מכחיש את החדשות נגדו, ועורך דינו טוען כי לא ניתן לייחס לו מניע לאומני משום שאחיו, חייל משוחרר, השתתף בעצמו בפעולות הכיבוי של השריפה.

במקביל, בית משפט השלום בעכו האריך עד ליום רביעי את מעצרם של שלושה תושבי דיר חנא בני 22, 21 ו-17 החשודים בהצתת חורש ביום שישי. אחד מהם אף הודה במעשים.

בידי המשטרה מוחזקים שני תושבי ביר אל-מכסור בני 24 ו-26החשודים כי הציתו אש בחורש ליד היישוב אלון הגליל. השניים לא מכחישים שהיו באזור, אך לטענתם הם אינם מעורבים בהצתת אש. כמו כן, קטין מכפר סג'ור שממזרח לכרמיאל נעצר בחשד להצתת חורש בין הכפר שלו לבין בית ג'ן ביום חמישי, וצעיר בן 22 מנצרת נעצר בחשד כי הצית אש סמוך לשכונת פאחורה בעיר. עם זאת, המשטרה לא תפסה אף חשוד בהצתת השריפות בחיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
חיל האוויר חיסל ארבעה מחבלי דאעש שירו לעבר כוח צה"ל בגולן
נער מי-ם חשוד שהכה למוות את חברו במוט ברזל - תחת השפעת סמים
במבחן ההנהגה: הסופרטנקר כיבה לרגע את התקופה הפוליטית הבוערת

עבודות של חברת החשמל לתיקון תשתיות החשמל לאחר השריפה בחלמיש. 26 בנובמבר 2016. מאיר ברניב, חברת החשמל, אתר רשמי
לאחר השריפה בחלמיש/אתר רשמי, מאיר ברניב, חברת החשמל

בתוך כך, בית המשפט בבאר שבע דחה את ערעורו של אנאס אבו דעבאס, תושב רהט בן 24, שנעצר בחשד להסתה להצתה, והותיר את הארכת מעצרו על כנה. אבו דעבאס נעצר לאחר שכתב בפייסבוק, בין השאר, כי "צריך להתפלל בתפילת הגשם לרוחות וברקים בלבד במקום לגשם". להגנתו טען כי כתב את הדברים באופן סאטירי.

השריפות בימים האחרונים כילו 41 אלף דונמים של יער וחורש, יותר מאשר באסון הכרמל לפני שש שנים. בגל השריפות עלו באש 30 אלף דונמים של רשות הטבע והגנים ו-11 אלף דונמים נוספים של קק"ל. באסון הכרמל נשרפו 35 אלף דונמים.

חיפה לאחר השריפות, נובמבר 2016. יותם רונן
חיפה לאחר האש/יותם רונן

הבוקר הודיע דובר צה"ל כי במהלך הלילה נעצרו שני חשודים בניסיון הצתה בסמוך לכפר נחלין שבגוש עציון. כמו כן, ננקטים צעדים נגד בעלי תחנות דלק בגזרת החטיבה המרחבית עציון בחשד כי "סיפקו דלק לגורמי טרור". אתמול עצרו כוחות צה"ל חמישה חשודים בכמה הצתות שונות. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע אמש כי יפעל לתיקון חקיקה שבמסגרתו ייהרס ביתו של מי שיורשע בהצתת בתים.

אמש האריך בית משפט השלום בנצרת את מעצרם של שני צעירים החשודים בהצתה סמוך לשכונת פאחורה בעיר ובהצתה ביער בית קשר. בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו של תושב סאג'ור, בן 16, החשוד בהצתה של חורש בין כפרו לבין בית ג'אן.

מטוס הסופרטנקר האמריקאי מעל היישוב נטף, 26 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הסופר טנקר בפעולה באזור היישוב נטף/נועם מושקוביץ
נזקי השריפה בהתנחלות חלמיש שבבנימין, 26 נובמבר 2016.. תצפית TPS
מכונית שנשרפה בחלמיש/תצפית TPS
שריפה בנטף. נובמבר 2016. רויטרס
השריפה בנטף/רויטרס
שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. שלומי גבאי
האש תפסה את הבתים בחלמיש/שלומי גבאי
שריפה בנטף. נובמבר 2016. דוברות כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
עשן מיתמר מעל נטף/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully