וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר חרוכה: כל תושבי חיפה הורשו לשוב לבתיהם, כ-600 מבנים ניזוקו

כ-60 אלף תושבים פונו מאתמול אל מרכזי הסיוע. צוותי כיבוי, אנשי פיקוד העורף וכוחות משטרה עדיין פרוסים ברחבי העיר כיוון שהאש התחדשה בכמה מוקדים. שר האוצר כחלון הבטיח כי יינתן מענה לתושבים שרכושם נפגע: "הם לא יפלו בין הכיסאות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: עמרי וייס

(יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר, בסיור בחיפה, היום)

כ-60 אלף התושבים בחיפה שפונו בשל השריפות שהשתוללו ברחבי העיר - הורשו היום (שישי) לשוב לבתיהם. לצד זאת, כוחות הכיבוי התריעו מהתחדשות האש בכמה מוקדים: ברחוב הצוללת דקר, ברחוב הרופא, בסמוך לבית החולים כרמל ובשכונת רמת אשכול. התושבים בכ-600 הבתים שנפגעו בשריפה הונחו על ידי פיקוד העורף לשים לב למפגעים אפשריים בתשתית החשמל ולדליפות גז עם חזרתם הביתה. עיריית חיפה פתחה מרכז מידע וסיוע לתושבים שביתם נשרף בטלפון 04-8353021.

כוחות הכיבוי וההצלה הפרוסים בעיר המשיכו משעות הבוקר בפעולות הכיבוי מהאוויר ומהקרקע. דובר כבאות מחוז חוף אורי צ'יבוטרו הסביר כי אין עוד מוקדי בעירה. לדבריו, "בתום לילה ארוך מאוד של מאמצים בלתי פוסקים, הבוקר יש רגיעה משמעותית ודעיכה משמעותית". הוא הבהיר כי "אנחנו לא מקלים ראש ולא משתמשים בכוונה במונח שליטה, שאומר שאין כל חשש להתפתחות. יש נקודות מעשנות, תא שטח גדול עם אלפי נקודות כאלה, שקשה לראות אותן, מגיע משב רוח כמו מופע הרוחות, מלבה מחדש את הבעירה ומצית מחדש את אותם מוקדים".

נלחמים בלהבות || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
השריפות ממשיכות להתפשט: היישוב בית מאיר פונה מתושבים
אובך, רוחות חזקות - ובלי גשם: מזג האוויר שמלבה את האש יימשך
עדכונים שוטפים: שריפות רבות משתוללות ברחבי הארץ

נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
התושבים הונחו להיזהר מנזקים לתשתית החשמל והגז. בית שנפגע בשריפה, היום/ראובן קסטרו
נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
רכב צעצוע של ילדים שניזוק בשריפה/ראובן קסטרו
בתים חרוכים לאחר השריפה בחיפה, רחוב מרטין בובר, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
בית שרוף בחיפה, הבוקר/שלומי גבאי

שר האוצר ותושב העיר משה כחלון אמר הבוקר כי הנחה את רשות המסים להפעיל את מערך השמאים בחירום על מנת לסייע לתושבים שבתיהם נפגעו בשריפות. "יפתח מוקד לכל התושבים שנפגעו שיוכלו לפנות ולומר מה הם צריכים, איפה הם גרים כדי שיישלח אליהם שמאי", הסביר. לדבריו, מאות שמאים יגויסו להפעלת המוקד וראש אגף שוק ההון, הביטוח והחסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, הנחתה את חברות הביטוח להיערך בהתאם.

כחלון התייחס בנוסף להערכות כי ישנן שריפות שנגרמו כתוצאה מהצתה על רקע לאומני. "המדינה תיקח אחריות על כל אירוע חבלני ולצערי מסתמן שזה הכיוון", אמר. לדבריו, המשטרה היא שמוסמכת להכריז על אירוע לאומני ומשיחה שערך עם ראש אגף החקירות, ניצב מני יצחקי, זו המסקנה המסתמנת. "התושבים יקבלו מענה ולא יפלו בין הכיסאות", הוסיף כחלון. "צריך לתת שירות לאנשים האלה ולא צריך לסבך את העניינים. אנשים שאיבדו את רכושם סבלו מספיק".

השכונות שפונו בעקבות השריפה הן דניה, גבעת אורנים, רמת ספיר, רמת חן, רמת אלמוגי, רמת בן גוריון, אחוזה, מרכז חורב, רוממה, רמת אשכול, בגין, רמת גולדה, הוד הכרמל ונאות פרס.

נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
נזקי השריפה, היום/ראובן קסטרו
נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. אסור להשתמש
תושבים שפונו נערכים לחזרה לבתים, היום/אסור להשתמש
נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
רכב שנשרף כליל בחיפה, הבוקר/שלומי גבאי

בהערכת המצב הבוקר, בה השתתפו גם נציגי מד"א, חברת החשמל, רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה הוחלט עוד שלא להסיר את האיסור על הפעלת רחפנים באזורי השריפות משום שהם מסכנים את המטוסים הפועלים לכיבוי האש. אספקת החשמל טרם חודשה באזורי השריפה, בהנחיית כוחות הביטחון והכיבוי. צוותי חברת החשמל יחלו בהמשך היום בעבודות לשיקום תשתית החשמל שנפגעה. הערכת מצב נוספת צפויה להתקיים במהלך היום ולפיה יפורסמו הנחיות חדשות לציבור.

הבוקר נותרו מאושפזים בבית החולים כרמל בעיר חמישה בני אדם שנפגעו באורח קל משאיפת עשן בשריפה. 52 בני אדם סך הכל הגיעו לבית החולים במהלך אתמול, רובם ככולם נפגעי שאיפת עשן. מנהל בית החולים, ד"ר אבי גולדנברג, מסר כי אנשי הצוות הרפואי במקום "ממשיכים להיות קשובים וערוכים להגיב במהירות לכל התפתחות שתהיה בשטח".

חיילי מילואים מפיקוד העורף מסייעים בפינוי תושבים, חיפה 24 בנובמבר 2016. דובר צה"ל
אנשי פיקוד העורף בהערכת המצב הבוקר בחיפה/דובר צה"ל

בשעות הערב אתמול הגיעו התושבים המפונים למרכזי סיוע שנפתחו בשכונות בעיר אליהן לא הגיעו הלהבות. "היינו בבית, ופתאום הגיעו סיירים והודיעו שחייבים להתפנות. לא האמנו שהשריפה תגיע עד אלינו", סיפרו אמש סטניסלב ומרינה יונל, תושבי שכונת דניה הדרומית, על הפינוי.

"בסביבות השעה 10:30 יצאתי מהבית לכיוון העבודה", סיפרה איריס רביבו, תושבת שכונת רוממה העובדת כאחות רפואית. "להפתעתי את הבניין אפף עשן סמיך, וראינו להבות באזור הוואדי. מחוץ לבניין שלי ראיתי עשרות אנשים במנוסה, צועקים 'שריפה, שריפה'. בהתחלה חשבנו שסוף העולם הגיע", שחזרה. "כשהתקשרתי למוקד 100, ביקשו מאתנו להתפנות, אז נכנסתי לאוטו והתחלתי לנסוע ולנסוע. ראיתי אנשים בפאניקה".

בניין מפויח לאחר השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
בניין שנפגע בשריפה ברחוב זלמן שז"ר בעיר, הבוקר/שלומי גבאי
זירת שריפה בחיפה , 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
צוותי הכיבוי עדיין פרושים ברחבי העיר, הבוקר/שלומי גבאי

מרכזים לקליטת התושבים שפונו הוקמו במתנ"ס בת גלים, באצטדיון אליעזר הישן, באודיטוריום שבמרכז הכרמל בבית אבא חושי, בחטיבת הביניים בנשר ובבית יד לבנים ברחוב הירקון. מעיריית חיפה נמסר כי המוקד העירוני זמין לסייע ולתת מידע לתושבים במספר: 106, או בטלפון: 04-8356860. כמו כן, ניתן לפנות למוקד המידע לציבור של המשטרה בטלפון 110 בכל שאלה או בירור.

בבתי ספר ובגני ילדים רבים בעיר לא יתקיימו היום לימודים: כחל, אתרוג, ערבה, אגוז, ניצני אינשטיין, אנפה, ארזים, מור, תומר, אשל, לימונית, החצב, ורד, ניצן, שושן, יותם, לוטוס, לשם, יהב, צופית, ברוש, הכלנית, צלפים, שיטה, סער, אפרסמון, האקליפטוסים, כנרית, אשכול, יערית, נופר, עומרים, אגס, כוכב, ארז, דרור, אשחר, ירדן, אורן, פרחים, רימון, צבעוני, מיתר, קשת, אודם, ברקת, ענבר, שוהם, אדמונית, ספיר, זמיר, אור ובתי הספר לחינוך מיוחד בחיפה. למידע נוסף ניתן לפנות למוקד 106 של עיריית חיפה. בשל העשן הכבד הנישא מעל אזורי המגורים וזיהום האוויר החמור, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לתושבי חיפה שנותרו בבתיהם להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור.

(עדכון ראשון: 7:34)

זירת שריפה בחיפה , 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
גבעה שרופה בחיפה, הבוקר/שלומי גבאי
זירת שריפה בחיפה , 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
זירת שריפה בחיפה , 25 בנובמבר 2016/שלומי גבאי
בתים חרוכים לאחר השריפה בחיפה, רחוב מרטין בובר, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
בתים חרוכים לאחר השריפה בחיפה, רחוב מרטין בובר, 25 בנובמבר 2016/שלומי גבאי
בתים חרוכים לאחר השריפה בחיפה, רחוב מרטין בובר, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
בתים חרוכים לאחר השריפה בחיפה, רחוב מרטין בובר, 25 בנובמבר 2016/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully