וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכונים שוטפים: שריפות רבות משתוללות ברחבי הארץ

כתבי וואלה! NEWS

25.11.2016 / 3:30

הסכנה משריפות בחיפה טרם חלפה; יישוב ליד בית שמש פונה מתושבים; התחדשה הדליקה בהתנחלות דולב ומשפחות פונו; השריפה בהרי ירושלים מתחזקת; שמונה נעצרו בחשד למעורבות בהצתות; ביישוב כעביה שבצפון פונו בתים בגלל האש

צילום: שי מכלוף, אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

03:28 שריפה פרצה ביישוב בית מאיר שליד בית שמש. סכנה נשקפת לבתי היישוב ולכן החלו כוחות המשטרה בפינוי התושבים. כוחות כיבוי רבים במקום ונאבקים בלהבות שהגיעו לקו הבתים. לפי שעה אין נפגעים.

02:53 השריפה בין כפר נחף ליישוב הר חלוץ כובתה והחשמל חזר ליישוב. התושבים רשאים לחזור לבתיהם.

01:39 חמישה בתים פונו מהיישוב כעביה שבצפון. לפי שעה, אין נפגעים ולא נגרם נזק.

01:10 השריפה בהר חלוץ כובתה, אך טרם השיגו שליטה על האש. החשמל מנותק באזור ושש חצרות בתים נפגעו. ציר 854 מצומת כרמיאל ועד לפידות נחסם לשני הכיוונים.

00:05 שריפה פרצה בין הכפרים טמרה לכאבול שבגליל התחתון. לא דווח על פינוי תושבים.

23:49 עיריית חיפה שבה ומבקשת מתושבי השכונות רמת ספיר, רמות רמז, רמת חן, רמת אלמוגי, רוממה, אחוזה, חורב, רמת אשכול, רמת בגין, רמת גולדה, נאות פרס ודניה - להתפנות מבתיהם, אם לא עשו זאת עד כה. זאת, משום שהסכנה טרם חלפה.

23:34 המשטרה מבקשת מהציבור שלא להגיע מחר לאזור חבל מגידו ורמות מנשה ובכלל זה היישובים, אתרי הטבע, היערות, הנחלים והפארקים. זאת, בשל השריפה שפרצה היום ביערות מנשה.

23:30 שריפת יער גדולה משתוללת בין איכסאל לנצרת עילית ומתפשטת לכיוון נצרת עילית. כל הצוותים של לוחמי האש מתחנה אזורית נצרת, בפיקודו של מת"ח נצרת טפסר עמוס סבאג, פועלים בשטח.

23:05 שריפה פרצה בצד הצפוני של התנחלות דולב בבנימין. הכוחות מפנים משפחות מהקראוונים.

22:50 שריפה באזור נטף, שהחלה אתמול בבוקר, מתקדמת במהירות לכיוון מערב ומסכנת כעת מבנים של מנהלת הרכבת. לוחמי האש פועלים כעת בכוחות גדולים על מנת להדוף את השריפה במוקד זה.

22:37 ארבע כבאיות פלסטיניות בליווי מפקד המנהל האזרחי ג'נין נכנסות דרך מעבר גלבוע לכיוון חיפה.

שריפה מעל כרמיאל, הר שזור והר חלוץ. נובמבר 2016. יהב אברמוב, מערכת וואלה! NEWS
השריפה באזור כרמיאל/מערכת וואלה! NEWS, יהב אברמוב

עיתון "האינדיפנדט" הבריטי מדווח על השריפות בישראל בעמוד הראשי:

22:35 השריפה במועצת משגב הגיעה לקו הבתים של הר חלוץ. התבצע פינוי כללי של היישוב הר חלוץ, שבו עלו באש כמה בתים. הכוחות נערכים גם לאפשרות של פינוי היישוב לבון.

22:12 המשטרה הודיעה כי היא נערכת לפנות את כמה בתים ביישובים הר חלוץ ונחף שבמועצה האזורית משגב.

22:00 השריפה בין לבון לנחף שבמועצה האזורית משגב, באזור כרמיאל, מתקדמת במהירות לכיוון הבתים.

21:56 החשמל חזר לכמה שכונות בחיפה. כעת ידוע על כ-2,000 בתים מנותקים מזרם החשמל. חברת החשמל ממשיכה בפעילות בתיאום המשטרה וכוחות הכיבוי.

21:55 ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בטוויטר כי שוחח עם שר הפנים אריה דרעי והשניים סיכמו לפעול יחד לשלילת תושבות למי שיימצא מעורב בהצתות במזיד. עד כה נעצרו שמונה בני אדם בחשד למעורבות בהצתות והם נחקרים על ידי שב"כ והמשטרה. חמישה מהם ממחוזות צפון וחוף, אחד מהדרום ושניים מירושלים.

שריפה מעל כרמיאל, בין נחף ללבון. נובמבר 2016. שלום מוקדר, ספק 500
אש מתקרבת ללבון/ספק 500, שלום מוקדר
שריפה מעל כרמיאל. נובמבר 2016. דוברות כב"ה מחוז צפון, דוברות כב"ה
השריפה שבאזור כרמיאל/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה מחוז צפון

21:22 שלוש שריפות חדשות פרצו במחוז צפון. אחת בין קיבוץ צבעון לקיבוץ סאסא, נוספת בין נחף לסג'ור, ושלישית ליד קריית אתא בסמוך לצומת סומך.

20:42 שלוש שריפות בנצרת עילית: בפארק העירוני, בהר יונה רחוב קורנית ובסמוך לתחנת דלק תן באזור תעשייה ג'. כל השריפות כובו ולא נגרם נזק לרכוש.

20:40 שר הפנים אריה דרעי אמר כי כל מי שיימצא מעורב בהצתה במזיד, הוא ישקול לפעול בהתאם לסמכותו לביטול כל מעמד שיש לו בישראל.

20:35 השר לביטחון פנים גלעד ארדן מסר בתדרוך לעיתונאים כי "מהערכה שקיבלתי המצב ברחבי המדינה הוא תחת שליטה". לדבריו, "המוקד המרכזי שלנו הוא בחיפה, יש פה פריסה מצוינת של לוחמי פיקוד העורף של המשטרה של לוחמי האש שיודעים לתת מענה ואני מקווה שבמהלך הלילה, הרוחות לא יגרמו להתפרצויות גדולות יותר. נכון לעכשיו יש שליטה. גם הדליקה באזור שער הגיא תחת שליטה. יש עוד מוקדים שמתפרצים כולל ביהודה ושומרון, אבל לפי הדיווח שקיבלתי כרגע המצב תחת שליטה". באשר לגורמים לשריפות הסביר: "בסיום הסכנה, כאשר נקבל חוות דעת שאין למעשה יותר סכנה לחיי האדם, המפכ"ל הורה על הקמת צוותי חקירה מלאים. ננסה לנתח בכל זירה וזירה אם הייתה שם הצתה, ויופעלו כל אמצעי החקירה כדי למצות את הדין עם מי שהיה מעורב בהצתות".

מוקדי האש ברחבי הארץ:

html error

20:28 דובר כבאות מחוז חוף עדכן כי נכון לשעה זו מורגשת רגיעה בכל הגזרות בחיפה. יחד עם זאת, כפועל יוצא של הרוחות, אנו מדווחים כל הזמן על מוקדים נוספים, אשר מטופלים מידית בידי יותר מ-115 הצוותים אשר פרוסים בשטח. לדבריו, הנחיותינו לציבור בעינן עומדות עקב החשש מהתחדשויות כדוגמת אלו שחווינו רק לאחרונה בשאר השריפות.

20:09 עיריית חיפה מודיעה כי אלה בתי הספר וגני הילדים בשכונות שפונו בחיפה לא יפעלו מחר: איינשטיין, נופים, אליאנס, פיכמן, רוממה, הבונים, הראלי אחוזה ובית בירם, בתי הספר לחינוך מיוחד בחיפה. ניתן לפנות למוקד 106 של עיריית חיפה.

19:57 משרד הבריאות ממליץ לציבור להימנע מלהגיע לבית החולים כרמל. הערב התקיים דיון בין מנכ"ל משרד הבריאות, ראש חטיבת בתי החולים של שירותי בריאות כללית, נציג קרפ"ר צה"ל, נציג מד"א וצוות מומחים מהמשרד וממערכת הבריאות. במסגרת הדיון הועברה סקירת מצב נפגעים, היערכות בתי חולים והיערכות בקהילה.

שריפה בחיפה. נובמבר 2016. דרור עינב
יותר מ-115 צוותים פרוסים בחיפה/דרור עינב

19:55 עדכון לגבי המטוסים הזרים שמסייעים לישראל: שלושה מטוסים יוונים ומטוס מקפריסין ביצעו גיחות במהלך היום. מטוס מטורקיה ושניים מקרואטיה נחתו בשעה האחרונה. שני מטוסים איטלקיים ושניים מרוסיה ינחתו בשעות הקרובות. בנוסף להן, פנו צרפת ואוקראינה לישראל והציעו עזרה באספקת שני מטוסים כל אחת.

19:54 270 אסירי בית הסוהר כרמל יפונו מבית הסוהר בזמן הקרוב וייקלטו בבתי הסוהר חרמון, צלמון ואשל.

19:46 הושגה שליטה על השריפה בשועפאט. היא פרצה בשדה קוצים הסמוך לשכונה. בשכונה שבמזרח ירושלים פונו שני בתים.

19:45 לוחמי האש הצליחו להשיג רגיעה מסוימת בעוצמת השריפה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא. בשטח השריפה פועלים כעת 25 צוותי כיבוי ו-90 לוחמי אש, במספר גזרות. שריפה זו היא המשכה של השריפה שפרצה אתמול בסביבות בבוקר סמוך ליישוב נטף, השריפה כילתה עד כה יותר מ-5,000 דונם של יער וחורש, ונזק נגרם לבתים, לרכוש וכן נגרמה פגיעה קשה לטבע לצומח ולחי.

19:33 ראש עיריית נצרת, עלי סאלם, הודיע כי כל בתי המלון בעיר, מוסדות החינוך ובתי התושבים, עומדים לרשות משפחות, יהודים וערבים כאחד, שביתם עלה באש והם נותרו בחוסר כל. מי שמעוניין יכול להתקשר למוקד העירוני של עירית נצרת 106.

19:25 הושגה שליטה על האש בעין חוד שבכרמל. על פי הכוחות בשטח, מדובר בחשד להצתה.

19:23 ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשריפת חורש וצמחייה באזור שועפאט סמוך לחניון "הדיפו". בית אחד פונה. לוחמי האש פועלים לעצירת האש ולמנוע את התפשטותה.

שריפה בחיפה. נובמבר 2016. רויטרס
שריפה בחיפה/רויטרס

19:19 שריפה משתוללת ברמות מנשה בסמוך לעין השופט וגורמת לעשן כבד מעל קיבוץ עין השופט. המשרד להגנת הסביבה ממליץ למשטרה לפנות את הקיבוץ בגלל ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים עדינים. ריכוזים גבוהים של חלקיקי שריפה עלולים לגרום לקוצר נשימה, להחרפת מחלת לב וכלי דם ולפגיעה בבריאות ובמיוחד לאוכלוסיות בסיכון: חולי לב וכלי דם, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון.

19:17 כבאי נפגע קל בידו בגזרת ירושלים. הוא טופל במקום.

19:02 הושלם פינוי בית הסוהר דמון שבכרמל.

18:53 הושגה שליטה על האש בנירית והסתיימו מאמצי הכיבוי. כעת נעשה מאמץ לחזרה לשיגרה. במקום נשארו כוחות כוננים.

18:32 תמונת מצב עדכנית לשריפות במחוז הצפוני: האירועים המרכזיים הם שריפת יער מעל מדרך עוז, שבו פועלים יותר מעשרה צוותי כיבוי. שריפה נוספת משתוללת באזור היישוב אשחר. ישנה סכנה ליישוב בעוד שישה צוותי כיבוי פועלים במקום. במקביל, נלחמים לוחמי האש בשריפות רבות בשטחים פתוחים באזור לוטם, אבטליון, יער שגב, בית קשת, כפר החורש וביער הזורע. בנוגע לשריפה בחיפה, שלוש "לבנות סיוע" הוקפצו מהמחוז הצפוני לעזרה בשריפה המשתוללת בחיפה.

18:35 עדכון מחברת החשמל: בחיפה, צוותי חברת החשמל, בתיאום המשטרה וכוחות הכיבוי, חיברו את החשמל לשכונות רמת חן ורמת אשכול, רוממה. שריפה פרצה צפונית לעין חוד, שבחוף הכרמל. צוותי מתנדבי המועצה האזורית חוף הכרמל יצאו לשטח.

שריפה בחיפה. נובמבר 2016. רויטרס
שריפות משתוללות ביער, בחיפה/רויטרס

18:28 התנועה האסלאמית הודיעה על הקמת חדר מצב לשעת חירום ומסרה על נכונתה לסייע ולקלוט משפחות המפונים מאירועי השריפות בכל רחבי המדינה ובכל היישובים הערבים. הקליטה היא לכל אזרחי המדינה, ערבים, נוצרים ויהודים ללא הבדל. חדר המצב הראשי נמצא בכפר קאסם, טלפון 039379826.

18:18 עד כה נעצרו על ידי המשטרה שמונה בני אדם בחשד למעורבות בהצתות. המשטרה תתגבר את הכוחות בחיפה ב-800 שוטרים שיובאו מכל הארץ. הם יאבטחו שכונות כדי למנוע מעשי ביזה.

18:15 עדכון מבתי החולים בחיפה: עד כה הגיעו לבית החולים כרמל 50 נפגעים רובם משאיפות עשן ומעט נפגעי חרדה. מתוך הנפגעים, נותרו 11 נפגעים קלים. לבית החולים רמב"ם הגיעו כ-60 נפגעים, בהם חמישה ילדים. 30 מתוכם שוחררו לבתיהם. למרכז הרפואי בני ציון הגיעו בסך הכול 32 נפגעים, שישה שוחררו, ארבעה אושפזו והנוספים בהליכי טיפול במיון. מרביתם במצב קל.

שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
השריפה המשתוללת בשער הגיא/נועם מושקוביץ

18:13 עיריית חיפה פתחה מרכזי קליטה לטובת תושבים שפונו ברחובות הבאים: צה"ל 16 בקריית אליעזר, לבונה 5 בשכונת כבאביר, בית יד לבנים בירקון 48, מתנ"ס בת גלים בעליה 45, אולם ספורט דינור בקליבנוב 20. מרכז פינוי נוסף נפתח בחטיבת הביניים בנשר, רחוב השיטה 19. מידע לגבי מרכזי קליטה במספר: 053-9912388 (מיקי), פינוי קשישים ובעלי מוגבלות: 04-8353025, משפחות שמעוניינות לארח או להתארח ומתנדבים שמעוניינים לעזור: 1-700-507-002, תושבים שביתם נשרף: 053-7548972. מוקד עיריית חיפה זמין לסייע ולתת מידע לתושבים במספר: 106, או בטלפון: 04-8356860, רשם: עופר עמר – 050-7326646.

17:56 בהתאם להערכת המצב המשטרה הצבאית מתחילה כעת בפינוי כלא 6 במורדות הכרמל. הכלואים מועברים למתקני מעצר חלופיים ושחרור הכלואים בהתאם להחלטות נקודתיות.

17:54 ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת עיתונאים כי כל "דליקה שנגרמת מהצתה היא טרור וכל הסתה להצתה היא טרור". לדבריו, "ההנחיה שלי לכוחות הביטחון למשטרה, לשב"כ ולצה"ל היא שאנחנו נתחשבן עם כל מעשה הפקרות. כל מי שינסה או מנסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל ייענש על כך בכל החומרה. בנוסף לכך, אנחנו פועלים כמובן במישור הזה של עצירת השריפות". ביחס לדיווחים שהרשות הפלסטינית הציעה עזרה בכיבוי השריפות, מסר נתניהו כי הוא יבחן את ההצעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במוקדי השריפה בחיפה. נובמבר 2016. אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
"דליקה שנגרמת מהצתה היא טרור". נתניהו/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

17:53 שלושה צוותי כיבוי פועלים בדליקה שהתפשטה ליישוב אורנית מכיוון חורשים. למקום הוזעקה מכלית לסייע. בשלב זה אין סכנה ליישוב, קו האש נמצא מאה מטרים מהיישוב.

17:52 שיירה ראשונה ובה 12 אסירים טעוני הגנה יצאה מבית הסוהר דמון שבכרמל לכיוון בית הסוהר השרון שבו ייקלטו. ברגע זה עולים לרכבי נחשון 87 אסירים - שוהים בלתי חוקיים - אשר יועברו לבית הסוהר צלמון.

17:45 השר לביטחון פנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב ובסופה מסר: "אנחנו צריכים להיערך לסוג חדש של טרור. טרור המציתים, שגם הוא מונע מהסתה ברשתות החברתיות.
נפתחה יחידה מיוחדת לחקירת הארועים".

17:41 ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממשרד החוץ ליצור קשר עם החברה המייצרת את מטוס הסופרטנקר כדי להביא אותו לישראל.

17:40 מהמשטרה נמסר כי פעולות הכיבוי של השריפה בוואדי הסמוך לשער הגיא נמשכות. כביש 1 פתוח לתנועה אך בשל העשן המיתמר נסגרה תחנת הדלק במקום.

שריפה בחיפה. נובמבר 2016. דרור עינב
הנזק בחיפה/דרור עינב

17:30 רשת פייסבוק הפעילה את כפתור "בדיקת בטיחות" (Safety Check) לאזור חיפה. משתמשים שמעוניינים לבשר לחבריהם שהם נמצאים במקום מבטחים יכולים לסמן להם באמצעות לחיצה על הכפתור..

17:25 המשרד להגנת הסביבה מסר כי היום שורר זיהום אוויר גבוה ברוב אזורי הארץ, כאשר רמות זיהום האוויר הגבוהות ביותר התקבלו באזור הנגב. במרבית האזורים ריכוזי החלקיקים הגיעו לערכים שבין פי שניים לפי חמישה בהשוואה ליום רגיל. מזג האוויר לא צפוי להשתנות באופן משמעותי עד יום שני, ועקב כך גם לא צפוי שיפור משמעותי באיכות האוויר בימים הקרובים.

17:20 בהתאם להערכת המצב הוחלט על עוצר יציאות למערך ההכשרות ולמערך הלוחם של צה"ל. עד לקבלת הנחיות חדשות. זאת, לצורך שמירה על כוננות לסיוע במאמצי כוחות הביטחון נגד גל השריפות ברחבי הארץ.

שריפה בשבי שומרון. נובמבר 2016. מואז שומרון, מערכת וואלה! NEWS
שריפה ליד שבי שומרון/מערכת וואלה! NEWS, מואז שומרון

17:18 יותר ממאה צוותי לוחמי אש פועלים בתוואי השריפות בחיפה. בחלק מהגזרות מסתמנת רגיעה, אולם השגת שליטה מלאה עדיין רחוקה.

17:13 נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר עפרה קלינגר, הורתה בתיאום עם המשטרה והכבאות על תחילת פינוי בית הסוהר דמון. הפינוי ייעשה באופן סדור בהתאם להכנות ולהיערכות הכוחות במהלך היום.

16:59 שריפה פרצה בשדה מוקשים בסמוך לשכונת רמת גלעד בקרני שומרון שבשומרון. כמה מוקשים התפוצצו. כוחות כיבוי והצלה פועלים במקום. 11 משפחות המתגוררות בשכונה קיבלו הודעה להיערך במידת הצורך לפינוי.

16:55 הושגה שליטה על השריפה בצומת סביון. כביש 461 עדיין חסום לתנועה בין בני עטרות לצומת סביון לכיוון מערב, כמו גם כביש 4622 בין קריית אונו לסביון.

בניין בוער בשריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. דרור עינב
בניין בוער בשכונת דניה, בחיפה/דרור עינב

16:50 מחר לא יתקיימו לימודים באוניברסיטת חיפה, בשלוחת המכללה המנהל בחיפה ובטכניון, והקמפוסים יהיו סגורים לאור הימשכות השריפות בעיר. עוד נמסר מהאוניברסיטה כי הלימודים בקמפוס הנמל שבעיר התחתית ממשיכים בשלב זה כסדרם.

16:15 יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, תושב חיפה, הגיע לעיר ואמר כי "זה לא המקום לפוליטיקה, זה המקום לשלב ידיים". "אני לא רק חי במקום הזה, המקום הזה חי בי. בכל הערבים והיהודים בעיר חיפה. אני קורא לצעירים לערבים ליהודים לשלב ידיים, להוציא זקנים וחולים ונכים מהבתים ולעזור להשתלט על השריפה", אמר.

16:11 שריפה פרצה בסמוך למחלף מסובים, בצומת סביון שבין אור יהודה לקריית אונו. השריפה בסמוך לתחנת דלק שנמצאת במקום. כביש 461 נסגר לתנועה בין בני עטרות לצומת סביון לכיוון מערב וכביש 4622 נסגר לתנועה בין קרית אונו לסביון.

16:10 אגודת צער בעלי חיים הודיעה כי היא פותחת את שערי בתי המחסה והפנסיונים ללא תשלום בעקבות גל השריפות. כמו כן, היא קוראת למי שנתקל בבעל חיים במצוקה להתקשר למוקד 24 שעות ביממה, ב-4553*.

15:53 שריפת יער גדולה פרצה באזור היישובים חורשים, אורנית ונירית. השריפה התפשטה לקו הבתים הראשון של נירית וכמה מבנים עולים באש. בנוסף, החל פינוי תושבים מקו הבתים הסמוך ליער בנירית. במקום פועלים 15 צוותי כיבוי והוזעקו צוותים נוספים.

15:50 מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע לשכונת רוממה שבחיפה והתייחס לגל השריפות ברחבי הארץ. לדבריו, מקורן של חלק מהשריפות הוא הצתה, וחלקן פרצו בנסיבות אחרות. "סביר להניח שמי שמצית לא רק מתוך פירומניה, איפה שזה הצתות זה הולך לכיוון הלאומני. אני מניח שזה לא מאורגן", אמר אלשיך. כמו כן, קרא למי שלא מסוגל להתפנות מהשכונות שנדרשו לכך, לתלות דין גדול על חלונו וכך כוחות ההצלה ידעו שיש לסייע לו.

מטובי כיבוי מעל השריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. רויטרס
מטוס כיבוי בשמי חיפה/רויטרס
לוחמי אש פועלים לכיבוי השריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. רויטרס
לוחמי אש פועלים לכיבוי השריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

15:30 השריפה באזור שער הגיא החלה להתקדם בצורה מהירה לכיוון תחנת הדלק בעקבות השינויים בכיוון הרוחות. לוחמי האש פועלים בכוחות גדולים בשטח השריפה בניסיון למנוע מהאש להתפשט אל תחנת הדלק.

15:06 שב"כ בוחן חשד להצתות על רקע לאומני בכמה מהשריפות שפרצו בימים האחרונים ברחבי הארץ. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הבוקר כי כמחצית מהשריפות שפרצו בישראל נגרמו כתוצאה מהצתות.

15:01 ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בשעה 17:00 בהערכת מצב בחיפה ויקבל סקירות על השריפות, בחפ"ק של היכל הספורט ברוממה.

14:57 הנהלת הטכניון הורתה על פינוי הקמפוס באופן מבוקר והדרגתי עקב השריפות המשתוללות בעיר.

14:53 עומסי תנועה כבדים מורגשים בכביש החוף ובכביש 4 לכיוון חיפה. המשטרה מבקשת מציבור הנהגים להימנע מלהגיע לעיר חיפה. לנוסעים צפונה מוצעות דרכים חלופיות, דרך כביש 6, משם לכביש 70, דרך ציר 22 לכיוון צפון.

14:49 כוחות הביטחון מנחים לסגור את תחנות הרכבת במודיעין בשל השריפה שפרצה בסמוך לה. הרכבות יחלו את נסיעתן בתחנת נתב"ג ויסיימו אותן שם.

שריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
השריפה משוללת בחיפה, היום/ערן גילווארג
פינוי פצועים שנפגעו בשריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
פינוי נפגעים משאיפת עשן, היום/ערן גילווארג
זירת שריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
עשן אופף את אחד ממוקדי השריפה בחיפה, היום/ערן גילווארג

14:38 שריפת קוצים מתחוללת בסמוך לתחנת הרכבת במודיעין, בסמוך לחניון כלי הרכב. כוחות משטרה וכיבוי בדרך אל המקום.

14:24 שריפת חורש פורצת ביערות מנשה. כביש 6953 ממשמר העמק לרמות מנשה נסגר לתנועה. כוחות משטרה, כיבוי אש, מד"א ונציג המועצה האזורית מגידו נמצאים במקום ופועלים יחדיו במסגרת חפ"ק אחוד לכיבוי השריפה.

14:18 שריפת קוצים גדולה משתוללת בקיבוץ ברקאי הסמוך לוואדי ערה. השריפה מתפשטת לכיוון הבתים באזור. צוותי כיבוי בדרך למקום.

14:06 מניין הנפגעים בשריפות המשתוללות בעיר חיפה עלה ל-51. 20 נפגעי עשן נקלטו בבית החולים רמב"ם שבעיר, ארבעה נוספים במרכז הרפואי בני ציון ו-27 במרכז הרפואי כרמל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניין נשרף בחיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה במזרח ראשון לציון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
בית נשרף בטלמון, 24 בנובמבר 2016. בני בן סימון
בית שרוף בהתנחלות טלמון, היום/בני בן סימון

14:00 גדודי קדם ושחר של חטיבת החילוץ וההדרכה בפיקוד העורף מוזנקים לטובת משימות סיוע אזרחי בחיפה.

13:58 מערך כיבוי האש מנחה על הפסקת תנועת הרכבות בין בנימינה לחדרה. זאת, עקב שריפה בסמוך למסילות באזור קיסריה.

13:50 שריפת קוצים פרצה בצומת גן הוורדים שבמזרח העיר בראשון לציון. שבעה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי האש, ודיווחו כי השריפה מסכנת מחסנים ותחנת דלק במקום.

13:37 27 נפגעים הגיעו לבית החולים כרמל שבחיפה מהבוקר עקב אירועי השריפות בעיר. שלושה נפגעים כבר שוחררו והשאר מטופלים בפגיעות של שאיפות עשן ונפגעי חרדה. מרבית הנפגעים במצב קל. בית החולים כרמל ממשיך לתפקד במצב חירום.

13:39 שדה התעופה בחיפה נסגר לפעילות מבצעית תעופתית כללית כדי לאפשר את פעילות התעופתית המבצעית העוסקת בכיבוי מרחב חיפה והסביבה. כל הטיסות שאינן עוסקות בכיבוי באזור חיפה הועברו לשדה דב.

13:36 שירות בתי הסוהר נערך לפינוי בתי סוהר מאזורי שריפה. בית הסוהר "כרמל" ובית הסוהר "דמון" ייערכו מידית לפינוי כ-600 אסירים וכ-150 אנשי סגל שב"ס. יחידת "נחשון" של שב"ס ערוכה ברכבים ייעודיים להסעה מאובטחת של האסירים, שיועברו לחמישה בתי סוהר אחרים ברחבי הארץ אשר ערוכים לקליטתם. בנוסף לפינוי אסירים וסוהרים, יפונו מבתי הסוהר בעלי החיים – כלבים וסוסים.

שריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
צה" מתגייס לעזרה. שריפה בחיפה, היום/ערן גילווארג
שריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
עשן אופף את חיפה, היום/ערן גילווארג
זירת שריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
לוחם אש רץ אל הלהבות/ערן גילווארג

13:29 מפקד מחוז חיפה של מכבי האש אומר כי "האש לא בשליטה, שהתושבים יתפנו במהרה". תושביהן של 11 שכונות בעיר, מרוממה ועד הים, התבקשו להתפנות מבתיהם. עשרות צוותי כיבוי פועלים לכיבוי השריפות הרבות המשתוללות בעיר.

13:00 פיקוד העורף מגייס 200 חיילי מילואים שעברו הכשרה בכיבוי שריפות. ביממה הקרובה תתקיים הערכת מצב נוספת בצבא, שבה יוחלט האם לגייס כבאים נוספים כדי שישמשו כוח עזר לצוותי כיבוי אזרחיים אם השריפות ימשיכו להשתולל סביב העיר חיפה.

זירת שריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
כמה עשרות נפגעו משאיפת עשן. שריפה בחיפה, היום/ערן גילווארג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכוניות חרוכות בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

12:54 שלוש שריפות פורצות באזור נצרת. כמו כן, בין מגדל העמק לקיבוץ גניגר משתוללת שריפת יער. צוותים של לוחמי האש פועלים במרץ לכיבוי השריפות בסיוע הדדי מתחנות מחוז צפון.

12:48 כל השכונות בתוואי השריפה בחיפה, משכונת רוממה ועד לקו החוף, מונחות להתפנות. דובר כבאות מחוז חוף, אורי צ'יבוטרו. אומר כי מדובר בשכונות רמות אשכול, רמות בן גוריון, חורב, פרויד, רוממה החדשה ורמות ספיר.

12:27 נמל חיפה נסגר לכניסת ויציאת אוניות עקב המצב בעיר. כוח מצוות החירום של הנמל, הכולל את כבאית הנמל, הצטרף לכוחות כיבוי האש הפועלים לכיבוי השריפות בחיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה בהתנחלות טלמון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלהבות הגיעו לבתי המגורים בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:48 ישראל מקבלת את הצעת טורקיה לשלוח מטוס כיבוי לסיוע בשריפות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי הוא מעריך את ההצעה והסיוע מצד ממשלת טורקיה. עשרה מטוסים ממדינות זרות יישלחו לישראל בסך הכל.

11:34 אוניברסיטת חיפה מפונה עקב השריפות המשתוללות בכמה מוקדים בעיר.

11:23 בית החולים כרמל שבחיפה עובר למתכונת חירום עקב השריפות בעיר ובאזור. כוחות רפואה מתגברים את בית החולים וחדר המיון מפונה לקבלת נפגעים במידת הצורך.

11:10 שלושה גני ילדים בשכונת רמת ספיר שבחיפה מפונים עקב השריפה המשתוללת באזור. תלמידי בתי הספר "פיכמן" ו"הבונים" מועברים להמשך לימודים בחטיבת הביניים "רעות" שבקריית אליעזר. תושבי שכונת רוממה שבעיר מפונים גם הם עקב השריפה.

פינוי פצועים שנפגעו בשריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
כבאים בחיפה, הבוקר/ערן גילווארג

10:52 מצב חירום מוכרז בחיפה עקב ארבע השריפות המשתוללות בעיר. כל 14 מטוסי הכיבוי הישראליים נשלחים לסיוע בעיר. בתים בשכונת רוממה נלכדו בלהבות ומתחיל פינוי תושבי השכונה.

10:35 שריפת חורש מתחילה באזור רמות ספיר שבחיפה ומוכרז גיוס כללי של כל כוחות הכיבוי במחוז. קיימת סכנה ממשית לתושבים ורכוש.

09:46 שריפה פורצת ברחוב חלץ שבחיפה בשטח פתוח. ארבעה צוותי כיבוי פועלים במקום. קיים חשש לכלי רכב ומבנים באזור השריפה.

09:44 השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אומר כי לפחות מצחתי מהשריפות שפרצו בחרבי הארץ בימים האחרונים הן

זירת השריפה במודיעין, 24 בנובמבר 2016. בני בן סימון
אזור שנשרף במודיעין, הבוקר/בני בן סימון

09:30 חברת החשמל מעלה את רמת הכוננות בעקות גל השריפות ברחבי הארץ והסכנה לפגיעה בקווי מתח ותחנות משנה של החברה. מאז תחילת האירועים עובדי חברת החשמל נמצאים בכל מוקדי השריפות ומנתקים את אספקת החשמל באזורים שבהם מתפשטת האש מטעמי בטיחות.

08:01 שריפה פורצת בשטח פתוח ברחוב האשלג שבמפרץ חיפה. שלושה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי השריפה, הסמוכה לבתי עסק רבים.

בית שרוף ביישוב גילון שבמועצה אזורית משגב, 24 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
בית שרוף ביישוב גילון שבגליל, היום/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully