וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי המושב בית מאיר פונו בשל שריפה; זיהום אוויר חמור נמדד במקום

כתבי וואלה! NEWS

25.11.2016 / 12:45

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בצהריים עם צוותי הכיבוי במושב שבהרי ירושלים: "זאת גבורה, אתם עומדים בקו האש". המשטרה עצרה שני חשודים בהצתה. המשרד להגנת הסביבה התריע מפני זיהום אוויר חמור במקום ומסכנת שריפה של מבני אסבסט

צילום: שי מכלוף, אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

תושבי המושב בית מאיר שבהרי ירושלים שפונה הלילה בשל שריפת חורש שפרצה במקום קיבלו הבוקר (שישי) תדריך ממפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב יורם הלוי. במרכז הפינוי במושב שורש הסמוך עדכן הלוי את התושבים כי הכוחות בשטח פועלים על מנת לאפשר את חזרתם הבטוחה במהירות לבתיהם. עם קבלת הדיווח אודות השריפה, נמסר כי כמה חשודים נצפו נמלטים מהמקום. המשטרה פתחה בסריקות ופעולות לאיתורם ועד כה נעצרו שני חשודים בהצתה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך בשעות הצהריים סיור במושב יחד עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מפקד מג"ב ירושלים, איציק סבן, מפקד תחנת משטרת מטה יהודה, אפי פרץ וטפסר ראובן יצחק מפקד תחנת כיבוי בית שמש. "הדבר הכי חשוב זה לפנות את האנשים, וגם את עצמכם. אף אחד לא צריך למות בעסק הזה, אף אחד. לפני כל דבר אחר. יש עוד הרבה דברים אחרים, אבל זה קודם לכל", אמר נתניהו לאנשי כוחות הכיבוי עמם נפגש.

במהלך הסיור נפגשה פמליית ראש הממשלה גם עם קצין הכיבוי, אריק אבולוף, שסייע בעבודת טייסת הכיבוי בשריפה. "הטייסת הזו בהחלט מהווה כוח משמעותי לסיוע לכוחות הקרקע. בלעדיה אני מניח שהכוחות, ואני חלק מהם, היינו צריכים להיאבק עוד שעות רבות, ימים ארוכים, כדי להשיג את השליטה", אמר אבולוף. "אין ספק שהמטוסים האלה עושים את העבודה כדי לסייע בבלימת הלהבות ולתת אורך נשימה לכוחות הקרקעיים", הוסיף.

נתניהו הודה לאבולוף על דבריו ואמר כי ההחלטה על הקמת הטייסת התקבלה לאחר אסון הכרמל בשנת 2010 על אף שלא הופיעה המלצה על כך בדוחות המקצועיים שנכתבו בעקבותיו. "אי אפשר להילחם באש בלי לוחמי אש כמוכם, אי אפשר, וזאת גבורה, אתם עומדים בקו האש, אבל אין שריפות יער ואין שריפות שטח, אין היום טיפול בעולם, אפקטיבי, בלי מטוסי כיבוי", הוסיף. "אני גאה על כך שיש לנו היום טייסת כיבוי גדולה וטובה".

טרור ההצתות || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הרבנים מצאו את האשם בגל השריפות: עיכוב בחוק ההסדרה וחילול שבת
"ישראל נשרפת": ברשתות החברתיות בעולם הערבי חוגגים את גל הדליקות
נתניהו: "נשלול את תושבותו של מי שהיה מעורב בהצתות במזיד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
"הדבר הכי חשוב זה לפנות את האנשים". נתניהו במהלך הביקור, היום/לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
"אי אפשר להילחם באש בלי לוחמי אש". נתניהו במהלך הביקור, היום/לשכת העיתונות הממשלתית
לוחמי אש בשריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
זירת השריפה בבית מאיר, הבוקר/דוברות כב"ה, כב"ה ירושלים

25 צוותי כיבוי שבהם 60 לוחמי אש הוקפצו למקום במהלך הלילה ונאבקו בלהבות שהגיעו לקו הבתים וגרמו לכמה מהם נזק. "האש שעברה במהירות כזאת בכרמל לא היה דבר כזה. עשרות מטרים, חצי מושב תוך דקות נשרף. אני תושב היישוב - הבית שלי לא קרה שום דבר. באתי לפנות את המשפחה שלי וישר חזרתי", סיפר תושב בית מאיר, יוסף קרים, על המראות הקשים במקום. לוחמי האש הצליחו להקיף את חזית הלהבות בשריפה ולתחם אותה סביב היישוב, ובכך מנעו את המשך התפשטות האש לכיוון הבתים והיער הסמוך. טרם הושגה שליטה בשריפה, וההפוגה באש יכולה להשתנות בהתאם למשטר הרוחות.

המשרד להגנת הסביבה פרסם בשעות הצהריים הנחיות לתושבים בעקבות השריפה והזהיר מפני רמה מסוכנת של זיהום אוויר במקום. עוד נמסר כי ישנו חשש מחלקיקי אסבסט בכמה ממוקדי האש במושב, וכי אלו עדיין מעלים עשן ומהווים סכנה לבריאות הציבור. על פי הודעת המשרד הנחיות עדכניות יפורסמו בהמשך לתושבי המקום.

"בשלב זה כוחות הכיבוי הצליחו להדוף את קצב התפשטות האש מהיישוב ולא נשקפת סכנה לבתים", סיפר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שהגיע במהלך הלילה למקום יחד עם כוחות החירום."אנחנו ממשיכים בסריקות ביישוב ושוטרים עוברים מבית לבית ומוודאים שאיש לא נותר ביישוב. במקביל, אנו נערכים לביצוע פעולות כיבוי מהאוויר עם אור ראשון. בימים הקרובים נתפרס בקווי התפר בין השטח המיוער והיישובים המיושבים ונציב כיסוי אווירי קבוע לאיתור מוקדי שריפה בשלבים מוקדמים וראשוניים שיטופלו טרם התפשטותם".

לוחמי אש בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
כבאי לצד מבנה שנשרף במושב, הבוקר/נועם מושקוביץ
לוחמי אש בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
צוותי הכיבוי בבית מאיר, הבוקר/נועם מושקוביץ

מאוחר יותר הוסיף ניצב הלוי כי "ההערכות, פריסת הכוחות בשטח והגעה מהירה של כוחות משטרה וכיבוי ליישוב מנעו אירוע שבו עלולים היו להיות נפגעים רבים. קצב התפשטות האש היה מהיר מאוד והגיע לחלק מבתי היישוב. תוך זמן קצר מאוד פונו כלל התושבים ובוצעו סריקות לאיתור אלו שנותרו בישוב. בשלב זה יש שליטה בשריפה ומאמצי הכיבוי יימשכו, בדגש מהאוויר. המאמץ הוא כדי לאפשר לתושבים לשוב לבתיהם בהקדם ככל שניתן. בשלב זה נעצר חשוד והוא הובא לחקירה. כוחות משטרה וכיבוי ממשיכים במאמצים עליוניים להחזיר התושבים בבטחה ובמהרה לבתיהם".

מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי בשריפה בבית מאיר ליד בית שמש 25 נובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
ניצב יורם הלוי בבית מאיר יחד עם כוחות החירום, הלילה/חטיבת דובר המשטרה
שריפה בבית מאיר ליד בית שמש 25 נובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
האש משתוללת בבית מאיר, הלילה/חטיבת דובר המשטרה
שריפה בבית מאיר ליד בית שמש 25 נובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
כוחות הכיבוי בבית מאיר/חטיבת דובר המשטרה

תנועת הרכבות מקריית גת הופסקה עקב דליקה שפרצה סמוך לכביש 6, באזור מחלף קריית גת. קטע הכביש הסמוך נסגר לסירוגין בהתאם להנחיות כיבוי אש. מוקד אש אחד כובה והושגה שליטה על המוקד השני.

מאות כבאים עדיין פועלים בשריפות בחיפה, שהחלו כבר אתמול, בניסיון להשתלט על הלהבות. בדולב פונו כמה מדיירי הקרוואנים בהתנחלות, כאשר גם שם קיים החשש כי קו הבתים הראשון ייפגע מהשריפה שמתפשטת באזור. מכיבוי אש נמסר כי מדובר בשני מוקדי בעירה בוואדי הצפוני הנושק ליישוב, וכי מדובר בשטח קשה לגישה.

שריפה בכרמיאל ומשגב 25 בנובמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
אש במועצה האזורית משגב, הלילה/אדריאן הרבשטיין
שריפה מעל כרמיאל, הר שזור והר חלוץ. נובמבר 2016. יהב אברמוב, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בהר חלוץ, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, יהב אברמוב
חמ"ל שריפה בלבון 25 נובמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
חמ"ל ביישוב לבון נוכח השריפו באזור/אדריאן הרבשטיין

באזור נטף שבהרי ירושלים התקדמה האש לכיוון מערב, ובשל הרוחות היא מסכנת מבנים של מנהלת רכבת ישראל. צוותי הכיבוי פועלים גם שם כדי להדוף את האש. בצפון פרצה שריפת חורש ביישוב כעביה שהוביל לפינוי חמישה בתים.

בשורה טובה אחת היא הצלחתם של צוותי הכיבוי להשתלט על השריפה שפרצה במועצה האזורית משגב, שם פונו תחילה תושבי כפר נחף והיישוב הר חלוץ. במהלך הלילה הורשו התושבים לשוב לבתיהם לאחר ששמונה צוותי כיבוי השתלטו על הלהבות והודיעו כי החשמל חזר ליישובים. שישה בתים ניזוקו.

שריפה בחיפה. נובמבר 2016. שי מכלוף
כוחות כיבוי נאבקים בלהבות בחיפה/שי מכלוף
שריפה מעל כרמיאל, בין נחף ללבון. נובמבר 2016. שלום מוקדר, ספק 500
האש מתקרבת ליישוב במשגב/ספק 500, שלום מוקדר

מפת השריפות ברחבי הארץ

מוקדם יותר אתמול ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשרד החוץ לפנות לחברה האמריקנית שמייצרת את מטוס ה"סופרטנקר", שסייע בפעולות הכיבוי באסון הכרמל, בניסיון להביאו לארץ כדי להשתלט על גל השריפות. "מטוסי הכיבוי, לא רק בארץ, בכל העולם, הם המרכיב הקריטי שמסייע להשתלט על האש. בגלל זה הבאנו מטוסים במהלך שריפת הכרמל, בגלל זה הקמנו את טייסת הכיבוי אחריה. היא עושה עבודה מצויינת. בלעדיה האש היתה מגיעה לתוך הישובים", אמר.

"בלילה, למטוסי הכיבוי אין יכולת פעולה. יש רק מטוס אחד בעולם שיש לו יכולת כזאת – הסופרטנקר. אני הנחיתי להביא אותו. יקח לו יממה לעשות את הדרך מארצות הברית והוא נשמר למצב קיצון, לא לכל דבר. אני מעדיף שתהיה לנו יכולת עודפת מחסרה", הוסיף ראש הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השכונות הבוערות בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו במוקדי השריפה בחיפה. נובמבר 2016. אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
"כל דליקה שנגרמת מהצתה ומהסתה להצתה היא טרור". נתניהו בחיפה, אמש/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
שריפה מעל כרמיאל. נובמבר 2016. דוברות כב"ה מחוז צפון, דוברות כב"ה
שריפה באזור כרמיאל, אמש/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה מחוז צפון

בביקורו בחיפה, שם הודה לכוחות הביטחון, הוסיף נתניהו כי "כל דליקה שנגרמת כתוצאה מהצתה, ומהסתה להצתה - היא טרור לכל דבר ועניין ואנחנו נתייחס לכך בהתאם. זאת ההנחיה שלי לכוחות הביטחון, למשטרה, לשב"כ ולצה"ל: אנחנו נתחשבן עם כל מעשה הפקרות, כל מי שינסה או מנסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל ייענש על כך בכל החומרה".

(עדכון ראשון: 6:00)

שריפה בחיפה. נובמבר 2016. רויטרס
שריפה בחיפה/רויטרס
רכב שרוף בשריפה בחיפה. נובמבר 2016. שי מכלוף
מכונית מפויחת בחיפה/שי מכלוף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניין עולה בלהבות בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בירושלים/נועם מושקוביץ
שריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
אש בחיפה/ערן גילווארג
שריפה ביישוב דולב, מועצה אזורית מטה בנימין. נובמבר 2016. איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בדולב/מערכת וואלה! NEWS, איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון
שריפה בחיפה. נובמבר 2016. רויטרס
צוותי הכיבוי נאבקים אש בחיפה/רויטרס
שריפה בסמוך למודיעין, 24 בנובמבר 2016. דוברות כב"ה
צוותי כבאות ליד מודיעין/דוברות כב"ה
שריפה ביישוב דולב, מועצה אזורית מטה בנימין. נובמבר 2016. איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בבנימין/מערכת וואלה! NEWS, איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון
שריפה בחיפה. נובמבר 2016. רויטרס
פעולות כיבוי בחיפה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully