וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי השוטר שנורה למוות זועמים על זיכוי חברו מהריגה: "נרצח פעמיים"

19.11.2016 / 13:03

משפחתו של אבי גרונוב שעדיין מתאבלת על מות בנה, הוכו בתדהמה עם זיכויו של חברו גלעד ויזמן מאשמת הריגה והרשעתו בגרימת מוות ברשלנות. "המדינה הפקירה את הבן שלנו, לא להתגייס למג"ב"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

כמעט שנתיים עברו מאז הגיעה הבשורה הקשה על מותו של שוטר מג"ב אבי גרונוב לבית משפחתו בשדרות. כעת, מתקשה המשפחה שעדיין מתאבלת על מות הבן לעכל את הבשורה לפיה חברו של אבי, גלעד ויזמן, שירה בו למוות בחדרם בבסיס מג"ב, לא הואשם בהריגה - אלא בעבירה של גרימת מוות ברשלנות בלבד.

ב-14 בינואר 2015 ישב גרונוב בחדרו בבסיס משמר הגבול ביד מרדכי יחד עם ויזמן. במהלך שיחה חברית בין ויזמן לכמה שוטרים אחרים ששהו בחדר, פנה אל אבי והתגרה בו תוך כיוון נשקו לעברו, דריכתו ושחרורו. הקליע שנורה כתוצאה מהפעולה פגע בראשו של אבי שמת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן.

השבוע החליט בית המשפט המחוזי בבאר שבע לזכות את ויזמן מהריגה, וקבע כי הוא יורשע בגרימת מוות ברשלנות. במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) טענו כי היה על ויזמן לבדוק היטב את נשקו ולוודא שאין כדור בקנה, אך עורך דינו של ויזמן, ציון אמיר, גרס כי אין להאשימו בהריגה עקב הפרדת המחסנית מהאקדח. לדבריו, לויזמן לא הייתה כוונה להרוג את גרונוב ולא היה לו "היסוד הנפשי הדרוש לעבירה שכזאת".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון מגיב לראשונה: "התנגדתי לצוללות, לא היה לצה"ל צורך בהן"
"לתת פייט עד הסוף": בעיר החרדית לא מופתעים מאחוז הקרביים
מקורב לנתניהו על דוח המבקר: "איום המנהרות הוצג בקבינט"

אביו של לוחם מג"ב שנורה למוות בידי חברו: "היה הגאווה של המשפחה". שי מכלוף
"עמוד התווך של המשפחה". גרונוב/שי מכלוף

על קירות הבית שבו מתגוררים בני משפחת גרונוב תלויות תמונות של אבי בכל פינה. בנם הבכור היה, לדבריהם, עמוד התווך של הבית. "הוא היה תלמיד מצטיין, יכול היה ללכת לעתודה אך בחר להתגייס למג"ב. ילד נפלא וטוב לב שתמיד אהב לעזור", סיפרו.

אביו של גרונוב, ששימש במשך שנים רבות חבר מועצת העיר שדרות, איבד מאז המקרה את האמון בצה"ל. "אנחנו מאוד כועסים על המדינה, כועסים על צה"ל ועל משמר הגבול. בן אדם שלוקח נשק ויורה בלי סיבה בחבר שלו זה לא משהו שקורה מעכשיו לעכשיו, זה טבוע בטבע של הבן אדם", אמר, והוסיף כי "הוא לא היה צריך להיות מגויס למשמר הגבול, ובוודאי לא לאחוז בנשק ולהיות לוחם. אחרי שעשה מה שעשה, הוא בכלל לא נענש וכביכול קיבל פרס על המעשה שלו".

"לדעתנו הבן שלנו נרצח פעמיים - פעם אחת בשירותו הצבאי ובפעם השנייה בהכרעת גזר הדין, כשהשופטת החליטה שזה מוות ברשלנות", הוסיף בכאב. "לפי דעתנו היא רצחה אותו פעם שנייה. המדינה הפקירה את הבן שלנו פעמיים, פעם אחת כשלא הצליחה לשמור עליו במסגרת השירות הצבאי ובפעם השנייה כשהרוצח בסופו של דבר מורשע בעונש קל מאוד שלא תואם את חומרת העבירה".

אימו של גרונוב, אירנה, זועמת גם היא על התנהלות המדינה ומבקשת שיעשו צדק עם מי שפגע בבנה. "אני קוראת לכולם לא להתגייס למשמר הגבול. אני רוצה את הילד שלי, אני כועסת על דרך התנהלות המשפט ועל התוצאה, הוא היה צריך להיות בכלא הכי סגור בעולם ושלא יצא ממנו. הוא רוצח, מי בכלל נתן לו רישיון לאקדח, הוא רצח את הבן שלי", אמרה. "אנחנו מרגישים שגם הורים אחרים צריכים לחשוב אם יש טעם לשלוח ילד לצבא, אם המדינה לא יכולה לשמור עליו", הוסיף אריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully