וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתת פייט עד הסוף": בעיר החרדית לא מופתעים מאחוז הקרביים

18.11.2016 / 0:33

נתוני הגיוס שפרסם צה"ל גרמו לרבים להרים גבה בשל אחוז הקרביים בקרב המתגייסים מהעיר אלעד הדתית-חרדית. תושבי העיר עצמם לא מתפלאים: "יש לנו נוער איכותי שגדל על אהבת העם והמדינה"

בני נוער באלעד מתכוננים לגיוס, 16 בנובמבר 2016. יעל סעד, מערכת וואלה! NEWS
בני הנוער באלעד מתאמנים לקראת הגיוס/מערכת וואלה! NEWS, יעל סעד

נתוני הגיוס לצה"ל של ילידי שנת 1995 שפרסם אתמול (חמישי) אגף כוח אדם בצה"ל גרמו לרבים להתפלא שדווקא אלעד היא העיר שבה האחוז הגבוה ביותר מבין המתגייסים משרתים בשירות קרבי. 56.8% מבין המתגייסים בני אותו שנתון - קרביים. עם זאת, בעיר החרדית עצמה דווקא לא מופתעים מהנתונים.

המשנה לראש העירייה שי נתן אמר לוואלה! NEWS כי הוא גאה בנוער המקומי. "יש לנו נוער איכותי שגדל על אהבת העם והמדינה, ותורם את המקסימום שהוא יכול". הוא הוסיף כי אלעד שכלה שניים מבניה - אבישי שינדלר ואיל יפרח, וכי "נוער אלעד גדל לאורם וממשיך את דרכם בצבא ובכל מקום בו הוא נדרש".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון מגיב לראשונה: "התנגדתי לצוללות, לא היה לצה"ל צורך בהן"
השופט יודה בהטרדה מינית - אך המדינה תסכים שלא יורשע
תיכון בת"א סירב להשמיע את "התקווה" בטקס: "ההמנון לא משמעותי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייל יפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבישי שינדלר נרצח בפיגוע ירי בדרום הר חברון בשנת 2010 יחד עם יצחק וטליה אימס וכוכבה אבן חיים. איל יפרח נרצח יחד עם גיל-עד שער ונפתלי פרנקל בפיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים בדרום הר חברון באמצע שנת 2014.

"בעקבות רציחתו של איל יפרח החלטתי להתגייס לקרבי", סיפר, אליה כהן, תלמיד כיתה יב' בתיכון באלעד, שעתיד להתגייס לקרבי, "החלום הוא להיות טייס ולהגיע הכי רחוק שאפשר בשירות הצבאי, מה שנקרא 'לתת פייט עד הסוף'".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הערים בעלות שיעור הלחימה הגבוה ביותר. יותם רונן, עיבוד תמונה
הערים בעלות שיעור הלחימה הגבוה ביותר/עיבוד תמונה, יותם רונן

הוא הוסיף כי הרצח של יפרח טלטל את חניכי תנועת הנוער עזרא. "איל היה דמות מרכזית בשבט, וסיפור רציחתו מדרבן אותנו להתגייס לקרבי ולתת מאתנו את המקסימום", אמר נתן, "בציבור שלנו, הדתי-הלאומי, יש שאיפה גדולה ודחיפה למצוינות ולתת כמה שאפשר וכמה שיותר בגיוס". הוא הוסיף כי "החינוך לאהבת המולדת הוא אחד הגורמים שכל כך מושכים אותנו לצאת ולהגן עליה".

לדבריו, בני נוער חרדים הגרים בשכנות אליו שואלים שאלות על הצבא ומתעניינים. "יש לי שכנים חרדים, לא פעם הם רואים אותי מתאמן ועושה כושר לקראת הגיוס והם שואלים ומתעניינים שאלות על הצבא, אפילו אחד השכנים החרדים סיפר לי שעשה צבא והיה שמח שגם ילדיו ישתלבו במערכת הצבאית", אמר נתן.

אליה כהן מהעיר אלעד בקורס הכנה לצה"ל, 17 בנובמבר 2016. באדיבות המצולמים
"לתת פייט עד הסוף". אליה כהן/באדיבות המצולמים

"מאוד התרגשתי לקרוא את הנתונים שפרסם דובר צה"ל", אומרת יעל סעד, רכזת נוער ומנהיגות בעיר אלעד, מנסה להסביר את התופעה ואומרת, "בעיר אלעד יש משהו מאוד ייחודי לנוער, יש כאן נוער שמאוד אוהב להתנדב ולהשתלב בתנועות נוער, ערכי המנהיגות והמוטיביציה לשירות בקרבי הם נדבך חשוב בערכים שאנחנו מעבירים לצעירים, מגוון הפעילות האלה אליהם נחשפים בני הנוער מושכים אותם בסופו של תהליך לרצות ולהתגייס לשירות קרבי".

גורם באלעד המזוהה עם הציבור החרדי ניסה לתת הסבר לסיבת הגיוס ואמר, "אנחנו לא אלה שאחראים לנתוני הגיוס הגבוהים, צריך להבין שבעיר יש אחוז גבוה של ציבור דתי-לאומי, ויחד עם זאת יש מחלקת נוער וצעירים שעובדת קשה לאחד את בני הנוער בתנועות נוער ומטפלת בנוער נושר אשר נותנת לו מסגרת ובסופו של דבר הוא בוחר להתגייס לצבא. עדיין מדובר בנושא שיחסית רגיש כי בכל זאת מדובר בעיר חרדית".

(עדכון ראשון: 22:49)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully