וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיכון בת"א סירב להשמיע את "התקווה" בטקס: "ההמנון לא משמעותי"

17.11.2016 / 18:35

תלמידי התיכון מספרים כי קיבלו הוראה לא לשיר את המנון המדינה לאחר טקס הזיכרון לרבין. ח"כ מישראל ביתנו שלח מכתב לשר החינוך ולראש העיר בדרישה לבדוק את המקרה. מנהל התיכון: "את ההמנון משמיעים במגרשי כדורגל"

העצרת המרכזית לציון 15 שנים לרצח יצחק רבין. אורי לנץ
ההורים והתלמידים זועמים: "המנהל עורר פרובוקציה פוליטית". עצרת לזכר יצחק רבין/אורי לנץ

תלמידי בית הספר התיכון "תיכונט" שבתל אביב הופתעו לגלות שבתום טקס שנערך בבית הספר לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין לא הושמע המנון המדינה. כששאלו לאחר הטקס למה לא שרו את "התקווה" בסיומו, נענו בידי אחת המורות: "ההמנון הוא לא דבר משמעותי, למה צריך סמלי מדינה?".

כמה הורים ותלמידים בבית הספר זעמו על כך, וטענו כי מנהל בית הספר, רם כהן, "עורר פרובוקציה פוליטית". תלמיד כיתה י"א בבית הספר סיפר היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! NEWS כי "מה שעורר אותנו הוא שבסוף הטקס הייתה הוראה מכוונת לא לשיר את ההמנון. אחר כך ניסו להסביר לנו שהשירים שהוצגו בטקס היו יותר משמעותיים, וזה סמל שלא חייבים להיאחז בו". התלמיד סיפר כי ערך היום בדיקה בבית הספר וגילה שאין בו גם דגל ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
חבר ועד עובדי אל על: "הבעיה לא רק של הטייסים, המנכ"ל מרמה עובדים"
פרשת הונאת הנדל"ן: המשטרה תחקור פרויקט שבו מעורב אייל גולן
בעקבות בקשות מהנהלת התנועה: יו"ר אומ"ץ חזר בו מהתפטרותו

חוצה ישראל – פרק 11 – רם כהן. חינוכית 23
"איפה כתוב שצריך להשמיע את ההמנון?". כהן/חינוכית 23

בתגובה לאירוע פנה ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) במכתב לשר החינוך נפתלי בנט ולראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שבו דרש לבדוק את הנושא. "אי השמעת ההמנון גרמה לתחושת אי נוחות גדולה לתלמידי התיכון, ולא ייתכן שדעותיו הפוליטיות של מנהל או איש צוות במוסד ציבורי יחלחלו לצעירים וצעירות המגבשים את זהותם", כתב ח"כ פורר. "לצערי, לא אחת התבטא מנהל בית הספר באמירות שאינן ראויות לאיש חינוך. אי השמעת ההמנון אינו עומד בקנה אחד עם ערכיה של מדינת ישראל. החלטת בית הספר מקוממת ומטרידה, ומהווה התדרדרות במדרון החלקלק של התפרקות המדינה מסמליה ומעקרונותיה".

מנהל בית הספר אמר בתגובה: "איפה כתוב שצריך להשמיע את ההמנון? לא מדובר בטקס ממלכתי בהר הרצל אלא טקס בית ספר. את ההמנון משמיעים במגרשי כדורגל". לדבריו, "בטקס דיברנו על דמוקרטיה, על רצח. מה הקשר להמנון? בטקס לזכרם של חללי צה"ל השמענו את ההמנון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כהן: "אם ישאלו אותי אם רבין כובש, אענה שכן"

לפי אחד ההורים, לא מדובר במקרה חד-פעמי. "אני לא יודע אם לייחס את הפרובוקציות שמבצע המנהל להיותו איש שמאל, אבל אחת לשנה קורה משהו שמטריף את התלמידים, שבדיוק מתחילים לגבש את הדעה הפוליטית שלהם, ובכל פעם זה נעשה בקיצוניות", אמר. "לפני שנתיים הביאו לתלמידים מפה של המזרח התיכון, וצבעו את ארץ ישראל בדגל פלסטין", הוסיף. "לפני שנה, במהלך מבחן, פלסטין הוגדרה כמדינה. זאת, על אף היותה מוגדרת כרשות".

עצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין בכיכר רבין בתל אביב, 8 באוקטובר 2014. דרור עינב
בעבר התלוננו הורים על כהן כי לא הסכים לתלות מזוזות בדלתות הכיתות. עצרת לזכר יצחק רבין/דרור עינב

"אני אומר את זה תוך הערכה פדגוגית, הוא מנהל אלוף. אבל עם זאת, הוא לוקח את זה לפעמים למקומות קיצוניים ומאבד את האיזון מהצד השני", הוסיף ההורה. לדבריו של הורה נוסף, בטקס של חטיבת הביניים לא הושמע ההמנון גם כן, ובטקס הוצגו תכנים על הכיבוש. "הוא עושה את זה לשם הפרובוקציה. טקס לזכרו של ראש ממשלת ישראל צריך להסתיים עם ההמנון".

בעבר התקבלו תלונות על כהן מידי הורים שהלינו על אי הסכמתו לתלות מזוזות בדלתות הכיתות. כמו כן, הם טוענים, במאמר ששלח לתלמידים, כתב להם כי הוא מבקש לשכוח את נוראות השואה, שלדבריו "הוחדרה בשיטתיות לציבור הישראלי ולתלמידי ישראל".

על הטענות כי במהלך הטקס של חטיבת שכבות הביניים הועברו תכנים על הכיבוש אמר כהן כי "זה שטויות, לא דיברנו על הכיבוש, אני אשלח לכם את התכנייה. אם ישאלו אותי באופן עקרוני אם רבין הוא כובש, אענה שכן, הוא כובש. אבל לא על זה היה הטקס". מבדיקת תכניית הטקס התברר כי אכן לא הוזכרו תכנים שעסקו בכיבוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully