וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האקדח הוא כמו מטאטא": לוחם מג"ב זוכה מהרג חברו

14.11.2016 / 12:00

גלעד ויזמן הואשם בהריגה לאחר שבמהלך "שיחה חברית" כיוון את אקדחו לעבר חברו, אבי גרונוב, וירה בו בפניו. בית המשפט הרשיע אותו בגרימת מוות ברשלנות. עורך דינו של ויזמן: "אם הופרדה המחסנית מהנשק – הוא כבר לא אקדח"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

גלעד ויזמן, לוחם מג"ב שהואשם בהריגת חברו, זוכה הבוקר (שני) מהריגה על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע. ויזמן הורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות של השוטר אבי גרונוב, בהתאם לטענות ההגנה בתיק. הכרעת הדין של השופטת, גילת שלו, התקבלה לאחר שהצדדים הסכימו שלא לחלוק על הראיות המתוארות בכתב האישום, אלא רק על הפרשנות המשפטית שלהן, הנוגעת לסעיף העבירה.

במאי השנה הוגש כתב אישום נגד ויזמן, ששירת בשנת 2015 כלוחם מג"ב בבסיס משמר הגבול ביד מרדכי. כתב האישום מתאר כי האירוע התרחש בינואר באותה השנה, במהלך "שיחה חברית" בין ויזמן לבין מספר שוטרים נוספים בחדר המגורים שלהם, בהם השוטר גרונוב. "במהלך השיחה, ותוך כדי שהנאשם מפנה למנוח כחלק מאותה שיחה חברית אמירה מתגרה, כיוון הנאשם נשק לעבר המנוח (השוטר גרונוב – א.ס), דרך אותו ושחרר נקירה. מהנשק נורה קליע שפגע בפניו של המנוח וגרם למותו".

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ועורך דינו של ויזמן, ציון אמיר, הגיעו להסכמה בנוגע לעובדות כתב האישום, והנושא שנותר במחלוקת הוא הסעיף המשפטי שבו ניתן להרשיע את ויזמן. עו"ד הילה אלדמן, מהמחלקה לחקירות שוטרים, טענה בפני בית המשפט כי יש להרשיע את ויזמן בעבירת הריגה - עבירה חמורה שעונשה עשוי להגיע ל-20 שנות מאסר - לאחר שטענה כי הוא נהג ב"קלות דעת".

בטיעוניה בפני בית המשפט טענה עו"ד אלדמן כי מחובתו של ויזמן הייתה לבדוק האם בנשק ישנה מחסנית או כדור בבית הבליעה והאם הוא טעון ומוכן לירי. "החובה לבדוק היא חובה שנועדה לשלול סיכון ולא לברר אם הוא קיים. הסיכון תמיד קיים", אמרה בטיעוניה בבית המשפט.

עוד בוואלה! NEWS:
דקר למוות והשליך לעבר הגופה אבן: בן 21 מרחובות הואשם בהריגה
אזרח קוסטה ריקה נעצר בחשד שהבריח לארץ קוקאין בבטנו של בן 70 - שמת
בכירים בעיריית שדרות עוכבו לחקירה בחשד לשחיתות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נהג בקלות דעת". ויזמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד טען עו"ד אמיר כי לא התקיים היסוד הנפשי המאפשר הרשעה בעבירת הריגה. "אם אני יודע שבכלי נשק אין נוקר והוא לא יכול להרוג, אז אני לא יכול להיות מואשם בהריגה. אם הפרדתי מחסנית מהנשק ואין כדור באקדח אז האקדח הוא כבר לא אקדח. מבחינת הנאשם האקדח כמו מטאטא ולכן לא יכול להתקיים היסוד הנפשי הדרוש לעבירת הריגה".

בתגובה לפסק הדין שניתן היום על ידי השופטת גילת שלו, אמר אמיר: "אני שבע רצון מפסק הדין אשר זיכה את לוחם מג"ב מהאישום החמור של הריגה. מהרגע הראשון סברתי שלא היה מקום להעמידו לדין בעבירה כה חמורה. עשיתי כל מאמץ לשכנע את מח"ש להסתפק בעבירה של גרימת מוות ברשלנות ותו לא. לצערי מח"ש סירבו לכך, אולם היום בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את הטיעונים המשפטיים ואת העמדה שלנו, ובהתאם לכך זיכה אותו מאשמת הריגה. אני חושב שבית משפט קיבל החלטה צודקת ופסק הדין צודק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אביו של לוחם מג"ב שנורה למוות בידי חברו: "היה הגאווה של המשפחה". שי מכלוף
נורה במהלך "שיחה חברית". גרונוב/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully