וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לנתניהו על דוח המבקר: "איום המנהרות הוצג בקבינט"

גורם בסביבת ראש הממשלה ציין כי נתניהו הגדיר את איום המנהרות אחד מארבעת האיומים האסטרטגיים על מדינת ישראל. "לא ניתן לטעון ברצינות שהאיום לא הוצג במלוא חומרתו בפני חברי הקבינט", אמר

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לרצח יצחק רבין, הר הרצל ירושלים, 13 בנובמבר 2016. הארץ, אוליבייה פפיטוסי, הארץ
"הגדיר את איום המנהרות כאיום אסטרטגי". נתניהו/הארץ, הארץ, אוליבייה פפיטוסי

גורם בסביבת ראש הממשלה התייחס אמש (חמישי) לטיוטה האחרונה של דוח מבקר המדינה בנושא מבצע "צוק איתן", שהופצה היום למבוקרים, ואמר כי "איום המנהרות הוצג במלוא חומרתו ב-13 ישיבות קבינט שונות". הוא הוסיף כי ראש הממשלה הגדיר את איום המנהרות "כאחד מארבעת האיומים האסטרטגיים על מדינת ישראל, ובהם: איום הגרעין, איום הטילים ואיום הסייבר". הגורם טען עוד כי "לא ניתן לטעון ברצינות שהאיום לא הוצג במלוא חומרתו בפני חברי הקבינט".

המקורב ציין כי בתחילה, קבעה טיוטת הדוח כי הקבינט לא ידע על איום המנהרות. "עכשיו הם אומרים שזה לא הוצג במפורט מספיק", אמר המקורב, "הוסיפו שם את המילה הקטנה 'במפורט'". הוא הוסיף כי "הכל הוצג, אך השאלה עכשיו היא אם האיום הוצג במלוא חומרתו ומספיק פירוט – אנחנו במקום אחר, אם זה נאמר או לא נאמר במלוא הפירוט טכני".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון מגיב לראשונה: "התנגדתי לצוללות, לא היה לצה"ל צורך בהן"
דיווח: טראמפ שוקל למנות את מתנגדו מיט רומני לשר החוץ
הרב הראשי מנסה לבטל גט שניתן לאישה שבעלה לשעבר נפל לתרדמת

יוסף שפירא, מבקר המדינה. חתונת יולי אדלשטיין, יוני 2016. ראובן קסטרו
הביקורת כלפי צה"ל והשב"כ רוככה. מבקר המדינה יוסף שפירא/ראובן קסטרו

על פי גורמים אשר נחשפו לטיוטת הדוח עולה כי המבקר מתמקד באחריות נתניהו ויעלון. הטיוטה מותחת ביקורת גם על סגן הרמטכ"ל המיועד וראש אמ"ן דאז, אביב כוכבי.

במאי האחרון, אחרי שהופצה הטיוטה הקודמת של הדוח, מקורבי נתניהו דחו אותו בתוקף ותקפו את מבקר המדינה שפירא. "זה דוח לא רציני של מבקר לא רציני שמחפש כותרות ומדליף את עיקרי הדוח עוד לפני פרסומו", אמרו אז. "אנו דוחים את הטענות אם אכן יופיעו כך. הנתונים לא נכונים עובדתית. המערכה נוהלה בשקיפות מול הקבינט. התקיימו דיונים רבים בנושא המנהרות".

(עדכון ראשון: 23:11)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
לוחמי החזית העממית לשחרור פלסטין במנהרות ברפיח שברצועת עזה, נובמבר 2016. רויטרס
מחבל יוצא ממנהרה בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully